Nekromanti Tonys sadistiska fällor - utmaning 2

Tony.Meijer

Ärketeknomantiker
Joined
14 Sep 2009
Messages
1,887
Location
Uppsala
Bassejr said:
pew.

Går ut, skakar vattnet ur mitt långa, flödande, pudelrockar-warrior hår, och försöker hitta källan till det flödande vattnet.

Försöker också se om man kan uppfatta någonting under galler-golvet.
Det flödar ur är gallret som taket består av, utöver rören som går i taket så är källan okänd.

Avflöde för vatten verkar vara det som finns under golvet.
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,900
Location
Ludvika
Vad är trösklarna gjorda av?

*Börjar plocka fram träplankor av dimensionen 2"8" ur min acme-compresed-space-ficka*
 

Tony.Meijer

Ärketeknomantiker
Joined
14 Sep 2009
Messages
1,887
Location
Uppsala
Bassejr said:
Tar en av släggorna och försöker klättra upp och slå ihop öppningen på rören.
Du lägger märke till en enkel koppling som du kan slå ihop för att stoppa vattnet som rinner från rören, och med släggan så lyckas detta.
 

Bassejr

Hero
Joined
8 Jun 2012
Messages
847
Location
Eskilstuna
När vattnet slutat rinna, eller i alla fall reducerats av mitt rätt klumpiga hantverk, går det att se mer av rummet när jag går in för att undersöka?
 

Unfair

Hero
Joined
3 Jan 2009
Messages
1,107
Location
Göteborg
Då det troligen är golvet som är tryckkänsligt så kanske vi ska bygga en spång mellan trösklarna så vi slipper gå blöta genom resten av denna hålan? Eller vad tycker ni?
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,526
Location
Rissne
unfair said:
Då det troligen är golvet som är tryckkänsligt så kanske vi ska bygga en spång mellan trösklarna så vi slipper gå blöta genom resten av denna hålan? Eller vad tycker ni?
Jag vill bara få det sagt, att kombinationen vatten + ledande material (trösklar) inte tilltalar mig det minsta.

Jag har dock inte haft tid att ägna fällan som helhet så mycket tankemöda. Är vi inte döda ikväll ska jag nog fundera...
 

Unfair

Hero
Joined
3 Jan 2009
Messages
1,107
Location
Göteborg
krank said:
unfair said:
Då det troligen är golvet som är tryckkänsligt så kanske vi ska bygga en spång mellan trösklarna så vi slipper gå blöta genom resten av denna hålan? Eller vad tycker ni?
Jag vill bara få det sagt, att kombinationen vatten + ledande material (trösklar) inte tilltalar mig det minsta.

Jag har dock inte haft tid att ägna fällan som helhet så mycket tankemöda. Är vi inte döda ikväll ska jag nog fundera...
Så som jag ser det så är det taket som är laddat (någon form av ankrostande högspänning), och all metal som hängde ner från det kan leda ström, och sedan så är golvet jordat, så när man vidrör ett skynke och golvet samtidigt så buzz. Vattnet var nog bara för att förvirra, det har inte så bra ledningsförmåga ändå, ifall det bara är vanligt vatten det vill säga. Jag kan däremot ha missat något och vet inte ifall jag vill sätta livet till för att testa teorin.
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,900
Location
Ludvika
unfair said:
Då det troligen är golvet som är tryckkänsligt så kanske vi ska bygga en spång mellan trösklarna så vi slipper gå blöta genom resten av denna hålan? Eller vad tycker ni?
Just min tanke med plankorna.
Jag börjar lägga plankor över trösklarna så att de bildar en bro. Eftersom det bara tycks vara en meter mellan varje tröskel så borde det om inte annat gå att använda flera plankor och flytta fram den bakersta plankan allt eftersom.

Jag undviker noggrant att vara i kontakt med någon metall och använder en av pinnarna med krok på till att dra ner metall-tyget från varje sektion innan jag lägger över en planka och fortsätter vidare till andra sidan rummet.
 
Top