Khan
Kondottiär
Tant Ragnar;n262181 said:Jag läser just nu 'bilbo' för min dotter, och hyser en liten, tunn och vag förhoppning att någon, någon gång, gör något i samma stil som den boken (eller 'gillis bonde från ham').
Alltså allt det som Peter Jackson inte gjorde med bilbo triologin.
Tant Ragnar;n262182 said:Eller för den delen, att någon tvärt om gör en überepisk bombastisk tolkning av Silmarillion. Gudar! Dunder! Brak! Världen går sönder och lagas igen! Gondolins fall, med en oändlig budget för specialeffekter!
Det har förtydligats att de inte har rättigheterna till Silmarillion, bara Hobbit och LotR.Tant Ragnar;n262182 said:Eller för den delen, att någon tvärt om gör en überepisk bombastisk tolkning av Silmarillion. Gudar! Dunder! Brak! Världen går sönder och lagas igen! Gondolins fall, med en oändlig budget för specialeffekter!
Bolongo;n262269 said:Det har förtydligats att de inte har rättigheterna till Silmarillion, bara Hobbit och LotR.
ceruleanfive;n262276 said:Jag har svårt att se att det här blir ljummet – tror på att det blir riktigt trevligt eller en väldig flopp. Hoppas att de låter serien vara sitt eget universum, frikopplat från filmerna, även om det är samma värld.