Mekanurg
I'd rather be different than indifferent.
Arfert;n143325 said:OT:
Det var väl typ en spansk köpbild?
Specialbeställd för spelet
Lukas;n143297 said:känner du att det ligger något i påståendet att det känns som det var samma personer som gillade inlägget som sedan ignorerade det?
Lukas;n143297 said:och OT är du okej med att folk hela tiden pratar om dig som Åsa eller hade du föredragit om folk använda ditt nick?
obak;n143670 said:På mindre än tre dagar har tre olika användare riktat skarp kritik
Tre solar;n143355 said:Kan man pinga andra användare? Det skulle kunna vara ett sätt att göra diskussioner bättre.
obak;n143670 said:Du säger dig vilja ha dialog, men formuleringar som de jag citerar i mitt ovanstående inlägg skickar helt andra signaler.
anth;n143736 said:Jag nämnde krank för att han redan var nämnd, men han är bara en individ av en stor grupp som jag ser som ett problem.
Att sätta strålkastarljuset på krank leder till problemet att andra individer i samma grupp kan fortsätta ostört "i mörkret" utan att någon bryr sig.
obak;n143670 said:fundera lite över hur ditt eget beteende bär skuld till den stämning som bitvis råder på forumet.
"Det spelar ingen roll om katten är vit eller svart, så länge den fångar möss."krank;n143753 said:Vilket syfte skulle det fylla att jag började resonera om min "skuld"? Är det inte bättre om jag istället försöker analysera var min kommunikation brister och försöker åtgärda det?
obak;n143773 said:"Det spelar ingen roll om katten är vit eller svart, så länge den fångar möss."
Men ett tips om du vill ha ett är filipperna 2:3
krank;n143754 said:Vad jag undrar är om det är OK att rikta strålkastarljus mot användare man anser uttrycker sig på ett problematiskt sätt och som man tycker aktivt bidrar till dålig stämning? Är det inte just att jag och andra stundtals gjort just det som är det som ni beskriver som problemet nu?
När någon uttrycker sig problematiskt om till exempel genus så ska man tolka snällt och inte vara alltför hård eller rak i hur man kritiserar, men det är fritt fram när man kritiserar de som kritiserar de som uttryckt sig problematiskt? Jag får inte ihop det riktigt, faktiskt. Du får gärna förklara.
Eller tolkar jag alltför elakt nu? Jag försökte att inte göra det, men jag fick svårt att riktigt få ihop det, som sagt.
krank;n143754 said:När någon uttrycker sig problematiskt om till exempel genus så ska man tolka snällt och inte vara alltför hård eller rak i hur man kritiserar, men det är fritt fram när man kritiserar de som kritiserar de som uttryckt sig problematiskt? Jag får inte ihop det riktigt, faktiskt. Du får gärna förklara.
Ram;n143816 said:Det handlar om två saker. För det första rätten att driva sin syn. För det andra vilket språk man använder när man driver den.
Rätten att driva sin syn är en självklar rättighet men också ett privilegium som man bör vårda. Man bör om man skall tas på allvar vara lite eftertänksam med vilka frågor och vilka enskilda fall av frågor man väljer att angripa.
Språkbruket är den andra delen. Jag upplever ofta, men jag kan mycket väl ha fel, att eskaleringarna kommer från er med stark övertygelse. Det kan vara jag som är känslig, men det svider att det sägs att man har unken kvinnosyn, att man stöttar patriarkatet och jag blir tokig när någon kallar mig våldtäktsman. Då går jag i försvarsställning och därtill så avskriver jag er som fanatiker och slutar lyssna.
Sedan därtill som jag redan nämnt i någon annan tråd, jag tror inte att någon vill ha ert stöd på det sättet som ni leverar det. Ni slåss för er själva och er egen övertygelse. Inget fel i det, men jag tror inte ni skall tro att ni slåss för de flesta tjejer.