Varulv Tjuvar & Lönnmördare – R2

Att jag hade rätt i mina R1-misstankar mot dig är väldigt dåligt för min attityd i framtida varulvsspelande känner jag.

Tack för insatsen ulvisar <3 Det var på håret att R1 slutade annorlunda, men jag förstår att den här rundan blev tung med den starten.

Vem la ni nattmordet på?

Mej ju, det har jag ju skrivit redan

Om vi ska ha kvar Stradh i ulvkategorin kan vi ju tänka oss att han vet att ulvarna kommer försöka nattmörda mig och alltså bara alibiröstar ("vadå? jag visste inte att Vimes skulle nattmördas, jag röstade ju på honom alltså kan jag inte va ulv!"). Det är lite långsökt, för det verkar fortfarande vettigare att försöka rösta ut Häger i så fall. Men man kan ju tänka sig att firma Sidd/Stradh tänkt ut "vi röstar på Vimes på slutet och så nattmördar vi honom istället, det blir kAoZ!" - eller nått sånt.

Att vi fortsätter spela som om inget har hänt! Det här partiet måste räknas som det kortaste i modern varulvsspelshistoria. Lite synd med tanke på @Anthrox mustiga design.

Ja, lite synd för Anktox ju. Ska vi rösta ut några bybor för att jämna ut det lite?

Ja, cool design. Synd att vi bybor var så jävla grymma att den aldrig kom i spel.

Håller med! Riktigt rolig, mustig och smart design!

Hoppas vi får läsa en rejäl recension av hugade varulvsspelsdesigners!

Om det nu defacto är slut här, så ser jag inga designfel som till grund för att det blev kort.
Riktigt snygg och rolig design @Anthrox
Verkligen! Kul design, mycket matnyttigt att prata om med många kul potentiella situationer. Teoretiskt väldigt läskigt ulvlag som skulle kunna snöbolla med sina förmågor om R1 gått sämre för byn

Siaren Eufald Kloksynte nickade snusförnuftigt. ”Lönnmördarens handtyg kommer göra sig fint under skrivbordet på min kunskapskammare” munlade han och viftade med sina långa fingrar (på grund av syfilis).

Men ack, den råbarkade kapten Kråkfot stid redan med det svartkonstfrypande tygstycket virat om sin tjurnacke och beskådade sin uppenbarelse i den blyinfattade spegel som doldes bakom en svart sidengobeläng i en av alkoverna.

”Ge hit min matta!” Väste den osnutna rikemanssonen Gilbert von Tundrakläpp och fingrade på sin juvelbeprydda dolk.

”Hä ingen matta! Hän sjal, karl!” röt kaptenen så spottet flög som ett pärlband av syfilis över de samlade konspiratörerna.

Lönnmördaren Stavander Livsläcke skakade vantroget på huvudet så att hans muskulösa och läckra kropp riste under fackelskenet medan kopparna ledde honom mot underjorden. Att de iddes hålla på så med hans ronktyg var bortom den enkle hyrmördarens förstånd.

Back