Varulv Tjuvar & Lönnmördare – R2

Vad är det för ulvplan som innefattar att fejk-claima och sedan INTE försöka hänga den riktige väktaren? Det är ju en gambit för att försöka få bort väktaren. Ulvarna har inget intresse av att gå omkring flera rundor som en katt i en påse
Ulvarna vet ju redan med 90% sannolikhet vem som ÄR den riktiga väktaren. Outningsdisco från ulvarnas sida är ju i så fall menat att leda till något annat.

Men okej, det är konstigt spelat att outa och sen strutsa kvar. Om outningen bara var frustrerad och oöverlagd så lutar jag väl åt att det också kan vara ett resultat av frånvarande ulvar i boet.

Om det är Sidd, Big Mama och Brynolf som är ulvar så kommer jag förmodligen bli sjukskriven två-tre månader pga hybris.

Ulvarna vet ju redan med 90% sannolikhet vem som ÄR den riktiga väktaren. Outningsdisco från ulvarnas sida är ju i så fall menat att leda till något annat.
Ja, att få väktaren lynchad eftersom de inte kan mörda honom.

.för det kändes som jag boev gaslightad totalt av alla som var i spel där på slutet. Som att det jag beskrev aldrig hänt eller händer.

Det här är väl en eftersnacksdiskussion, men eftersom du tar det i speltråden så antar jag att du vill att det ska vara en diskussion som är en del av spelet?

Jag tycker inte att det är dubbla måttstockar. Att starta ett nytt drev med tio minuter kvar är inte en automatiskt bra grej för att det var bra en gång när @Vimes gjorde det i Paris 2. När man gör det kommer man bedömas på hur mycket trovärdighet man lyckats skrapa ihop för sin analys av situationen. Jag bad dig flera gånger att förtydliga för att du inte förklarade dina misstankar eller för att dina förklaringar inte stämde när du fick följdfrågor, så i mina ögon hade du inte tillräckligt mycket förtroendekapital för den sortens snabba svängar.

"Måttstocken" är bara vad som står i ens poster. Det är det man blir bedömd på.

Ja, att få väktaren lynchad eftersom de inte kan mörda honom.
De kan ju mörda honom med ett lyckat inbrott, så 50/50 chans (också beroende på hur de gjorde i R1, men där lyckades de i alla fall inte råna vad det verkar). Men det här är mest hårklyverier.

Det här är väl en eftersnacksdiskussion, men eftersom du tar det i speltråden så antar jag att du vill att det ska vara en diskussion som är en del av spelet?

Jag tycker inte att det är dubbla måttstockar. Att starta ett nytt drev med tio minuter kvar är inte en automatiskt bra grej för att det var bra en gång när @Vimes gjorde det i Paris 2. När man gör det kommer man bedömas på hur mycket trovärdighet man lyckats skrapa ihop för sin analys av situationen. Jag bad dig flera gånger att förtydliga för att du inte förklarade dina misstankar eller för att dina förklaringar inte stämde när du fick följdfrågor, så i mina ögon hade du inte tillräckligt mycket förtroendekapital för den sortens snabba svängar.

"Måttstocken" är bara vad som står i ens poster. Det är det man blir bedömd på.
Säger bullshit här också.
Även du reagerar olika beroende på VEM. Inte bara vad., men visst vi kan spara det till sen, då min avsikt inte var en diskussion om det i spelet.. Att jag passade på att tacka BB nu och inte sen har med mig att göra. Jag riskerar att glömma att tacka honom efter spelet för den saken, framförallt ju fler rundor spelet tar. Jag var inte ute efter att diskutera fenomenet som "en del av spelet".Det var ett enkelt tack utan frågeställningar. Eftersom jag regelmässigt inte får skriva tacket inett PM till honom nu, så såg jag ingen annan väg att framföra det än i speltråden.

Så nej. Jag tror inte att även om "eller" innebär att rånet gåt igenom trots skydd, att ulvarna skulle använda båda sina förmågor på samma spelare. Jag ser ingen fördel för dem att göra det i R1 alls.
Jag ser fördelar med att ulvarna rånar och mördar samma. Om de får två guldmynt och har mördat ägaren så vet de att det finns en powerroll färre i spel i nästa runda och de kan claima generell power och vara safe. Detta var uppe för diskussion flera gånger i R1.

Jag förstår inte bäringen på BM-situationen.

Jag ser fördelar med att ulvarna rånar och mördar samma. Om de får två guldmynt och har mördat ägaren så vet de att det finns en powerroll färre i spel i nästa runda och de kan claima generell power och vara safe. Detta var uppe för diskussion flera gånger i R1.

Jag förstår inte bäringen på BM-situationen.
Det gäller bara om de VET att det är en powerroll.
Det kunde de inte veta igår. Så då vaskar de snarare ett "läsande" av roll om de lägger båda på samma.
Chansen att de bata får ett gukd och en standardbybo på R1 är överväganden

Det gäller bara om de VET att det är en powerroll.
Det kunde de inte veta igår. Så då vaskar de snarare ett "läsande" av roll om de lägger båda på samma.
Chansen att de bata får ett gukd och en standardbybo på R1 är övervägande
Ja, det här diskuterades ju igår, men jag håller alltså inte med om att det inte finns några fördelar med att rånmörda.

Det jag inte förstod var kopplingen till BM's outning

Ja, det här diskuterades ju igår, men jag håller alltså inte med om att det inte finns några fördelar med att rånmörda.

Det jag inte förstod var kopplingen till BM's outning
BMs outning köper jag inte, för att den förutsätter att båda ulvfrejjerna användes på henne, ibett läge där det inte borde vara ett rimligt val av ulvarna.
BMs outning faller på väktarskydetsnfunktion om dennfungerar som denflestabav oss tror. Att den skyddar både guld pch mord.
Om ordet "eller" i reglerna menar att den skyddar den ena, men inte den andra. Om båda används på samma då. Där kommer tänket in att det är ytterst osannolikt att ulvarna skulle använda båda på BM utan att VETA att hon har powerroll.
Ergo chansen att BM inte är ulv är minimal, även om vi tolkat väktarakyddet fel.

STOPP!

Mycket bra spelat av byn som höll huvudena i det närmaste iskalla och kväste våra arma försök att sticka upp direkt i lindan!

Vi övervägde att flytta röster till Sidd i r1 men var för lite för försiktiga och när våra förmågor sen blockades var sagan all.

Tack @Sidd och @Big Mama för förtjänstfullt kämpande! Hade vi inte blivit sårade tidigt så hade vi nog gjort big khaoz med bondknölarna!

Plötsligt ur skuggorna slungas en runskriftsbesmyckad projektil som beskriver en båge genom luften vars mörka geometri får det att vändas i magen på den mest förhärdade koppare. En lukt av död och förtorkade gravvalv sprider sig i den stora salen där de tio konspiratörerna samlats när föremålet slutligen tar mark mitt ibland dem. Bleka i anletena av förväntansångest och undertryckt arvsynd och med händer darrande av situationens allvar och syfilis stirrar de ned på föremålet med sina gulnade ögonvitor. Där vilar en handduk.

STOPP!

Mycket bra spelat av byn som höll huvudena i det närmaste iskalla och kväste våra arma försök att sticka upp direkt i lindan!

Vi övervägde att flytta röster till Sidd i r1 men var för lite för försiktiga och när våra förmågor sen blockades var sagan all.

Tack @Sidd och @Big Mama för förtjänstfullt kämpande! Hade vi inte blivit sårade tidigt så hade vi nog gjort big khaoz med bondknölarna!

Plötsligt ur skuggorna slungas en runskriftsbesmyckad projektil som beskriver en båge genom luften vars mörka geometri får det att vändas i magen på den mest förhärdade koppare. En lukt av död och förtorkade gravvalv sprider sig i den stora salen där de tio konspiratörerna samlats när föremålet slutligen tar mark mitt ibland dem. Bleka i anletena av förväntansångest och undertryckt arvsynd och med händer darrande av situationens allvar och syfilis stirrar de ned på föremålet med sina gulnade ögonvitor. Där vilar en handduk.
Att jag hade rätt i mina R1-misstankar mot dig är väldigt dåligt för min attityd i framtida varulvsspelande känner jag.

Tack för insatsen ulvisar <3 Det var på håret att R1 slutade annorlunda, men jag förstår att den här rundan blev tung med den starten.

Vem la ni nattmordet på?

Håller med. Det där är en matta.

Vart är världen på väg om mattor förväxlas med handdukar?!?!?!?!?!

Back