Varulv Tjuvar & Lönnmördare – R2

Ssean ksn det ju vara så att en mycket cool (mycket mycket cool) ulv-Hägerstrand nu i R2 kommer ut som hjälte genom att sötta dit Big Mama.

Fattar ni?

Ulvlägret väljer att offra Big Mama för att gröna @Hägerstrand.

@Vimes, tankar om ovan?

Vi noterar också att Brynolf - när han ska ta ställning till Sidd eller Häger - väljer Hägerdrevet. Rödande. Brynolf faller sedan mot slutet tillbaka på en damognröst - vill han att vi ska defaulta till att rösta ut någon som är AFK istället för Sidd?
Tre minuter innan rundans slut kan jag knappast hyst några större förhoppningar om att få ut Damogn, va? Ett bättre sätt att rädda Sidd vore ju att ligga kvar på Häger.

Det här är snyggt. Nästan för snyggt.
”Nästan för snyggt” du menar att vi i ulvchatten bestämde att BM skulle kliva i tapetklistret på ett uppenbart sätt, jag skulle påpeka det (som ett försök att backa efter att jag sparkat på mig själv efter att jag var övertydlig men då också gett någon annan chansen att uppmärksamma myntgrejen innan mig och tappa hela grönande effekten).

Hade det inte varit smartare om ulvchatten bestämde sig för att BM outar UTAN att kliva i tapetklistret då?

Jag känner skuld över att jag varit så passiv, så jag svarar på två frågor som kommit upp och kommer tillbaka ikväll för att se om det finns något drev jag ska hjälpa.

1. Röstverktyget tar 2 min att uppdaterad pga. hur GitHub fungerar. Detta går att få ner om man sätter upp sidan på en egen server, men det är inte värt, tycker jag (diskussion kan ske i tråden för Röstverktyget)
2. Jag fick ett guldmynt i min penningpung i början av R1. Jag har inte fått något mer meddelande från Anthrox, så jag har kvar det så vitt jag vet.

Ta ett djupt andetag och läs det jag skriver igen. Du röstade på Häger 16:44.
Ja. Min första röst i partiet när det var press att rösta, efter att varit borta från spel ett gäng timmar och var tillbaka ett tag innan jag skulle iväg igen på oklar tid.
När jag kom ur mitt möte var där jag flyttade från Hägern, vilket ÖKADE pressen på Sidd.
Så nej jag köper inte ditt resonemang,, framförallt inte eftersom jag inte tror att jag var den enda som uppfattade att du åsyftade min röstflytt på slutet, inte den första rösten lagd över 4 timlar från spelslut.
Jag tror du medvetet försökte få andra att uppfatta vad jag uppfattade, fast att de inte skulle ha den kollen eller granska det närmre.
Efter att BM åker, så är du fortfarande min primary suspect.
Åker BM som ULV så hoppas jag att siaren redan diat dig pch kan berätta hur röd du är imorgon bitti. Om du inte redan köptnfelsiarskyddet.

Ingen av oss ska under några som helst omständigheter känna skuld! ❤️

Här har vi kul på ett konstigt sätt tillsammans, bybor, ulvar, tjuvar och lönnmördare!

Basenanji, varulvsfarfar
IRL har ALLTID företräde. Detta är bara ett spel. Spel ska vara kul, inte en plikt/skyldighet.

Ja. Min första röst i partiet när det var press att rösta, efter att varit borta från spel ett gäng timmar och var tillbaka ett tag innan jag skulle iväg igen på oklar tid.

Det jag noterade var alltså att du i det läget valde Häger och inte Sidd.

Jag antar att det är handduksläge för ulvarna nu. Med tanke på myntmissen är väl @damogn eller @Brynolf troliga som ulv #3. Eftersom outningen skulle få ett motclaim lutar jag åt att misstänka Brynolf eftersom han redan hade vädrat idén om att låta båda strutsar leva. BMs outning är ju inte så bra om hon inte klarar rundan.

Men om ulvarna inte kastar in handduken nu så är det väl en bra idé att powerrollerna outar? Ulvlaget kommer ju vara gimpat oavsett vad R3, med antingen bara tjuv eller lönnmördare. Bra om vi har fyra gröna spelare (tre om siaren siat powerroll) för att reda ut kommande rundor?

@StradhLestat jag har alltså dig som tredje namn efter BM:

Tredje ulven utifrån röstningen - i ordning från mest misstänkt till minst: 1. Brynolf, 2. Octa, 3. Stradh 4. BB7 (nb att t.ex. damogn inte syns alls i röstningen).

Det jag noterade var alltså att du i det läget valde Häger och inte Sidd.
5 timmar innan deadline, pch hägern och du hade jag redan beskrivit som okaraktärterostiska, så redan där valde jag mellan dig och Hägern. Kag såg inget på sidd direkt på samma sätt. Kanske mer brusig än vanligt, men ni stack ut mer. Sodd var "mer", ni var "annorlunda".

Jag vill rikta ett tack till @BiobunkerVII för sista posten igår .för det kändes som jag boev gaslightad totalt av alla som var i spel där på slutet. Som att det jag beskrev aldrig hänt eller händer.
Med ettaninte sagt något pm NB7s roll i detta spel alls. Bara ett tack för att någon inte valde att låtsas som inget.

Attachments

• Screenshot_20260414-080506.png
    Screenshot_20260414-080506.png
    199.8 KB · Views: 5
Med tanke på myntmissen är väl @damogn eller @Brynolf troliga som ulv #3.

Du menar att jag och Damogn skulle ha missat att väkt skyddar mot stöld? Visst, men det var det nog fler som gjorde. Du och Vimes var väl de enda som fattade, vad det verkade.

Eftersom outningen skulle få ett motclaim lutar jag åt att misstänka Brynolf eftersom han redan hade vädrat idén om att låta båda strutsar leva. BMs outning är ju inte så bra om hon inte klarar rundan.
Vad är det för ulvplan som innefattar att fejk-claima och sedan INTE försöka hänga den riktige väktaren? Det är ju en gambit för att försöka få bort väktaren. Ulvarna har inget intresse av att gå omkring flera rundor som en katt i en påse.

Back