Varulv [Tjuv och polis] Runda 1

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,843
Vi behöver ingen info. Vi behöver bara göra stötar.
Bylingen behöver desperat info, annars kommer de förlora. Det är ett faktum.

Så var snälla och sluta skicka PM med frågor om vem som planerar vad och sagt vad till vem och när!

Omertà betyde tystnad!

Vi vinner ingenting på att skvallra och dela info med varandra, bara bylingen kan vinna på det!

Ni kommer inte ”skaka fram” en byling i r1 genom att ställa frågor till Kalle om Lisa eller Petter om Hanna. Även om ni har en 100%-ig misstanke måste ni få med en annan tjuv till samma ställe som offret och skippa två stötar för att få till ett mord. Det är FULLSTÄNDIGT uteslutet.

I r2 kommer vi kunna veta mer om vilka som är bylingar.

Jag kommer sluta svara på random PM med funderingar och frågor om ”vem, vad, varför?” nu. Föutsätt att mitt svar är: ”Loose lips sink ships”.

Både bylingen och tjuvarna vet att det kommer bli många stötar i natt. Ni som ännu inte (i hemlighet och tysthet!) organiserat era stötar gör det i dag och så har vi den här matchen i ett halslås i morgon bitti.

Capice?
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,569
För nytillkomna lyssnare:

Jag och Impetigo håller inte med varandra alls.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,366
Nä hörrni! Jag har INTE sagt att vi inte ska ta småstötarna. Jag har bara sagt (och bevisat, tror jag) att småstötarna bara kan bidra till vinsten om vi gör dem allihop.

Jag tycker det ser ut som att vi har sjukt bra förutsättningar att ta hem det här. Det enda som kan torska oss spelet är väl typ om mullvadarna lyckas tipsa bylingen om en storstöt och 4-5 av oss blir inburade i R1.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,366
Jag tror inte heller vi ska dela info i förhand. Nästa runda kan vi förstås redovisa vad vi gjort under natten. Men så länge Mullvadarna inte känner till alla planerade stötar tror jag inte de kan vinna.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,366
D.v.s. till skillnad från vanliga varulvsspel är informationsproduktion och -analys ulvarnas uppdrag istället för vårt. "Att hitta ulvarna" är inte ens särskilt viktigt i det här spelet.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,569
D.v.s. till skillnad från vanliga varulvsspel är informationsproduktion och -analys ulvarnas uppdrag istället för vårt. "Att hitta ulvarna" är inte ens särskilt viktigt i det här spelet.
Men hur ska jag veta vem som är trovärdig att göra en stöt med?
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,569
Jag tror inte heller vi ska dela info i förhand. Nästa runda kan vi förstås redovisa vad vi gjort under natten.
Jag vill vara tydlig: jag har inte föreslagit att vi ska dela förhandsinfo, t ex var någonstans någon ska göra en stöt.

Däremot tror ju jag att det är bra att vi delar med oss med information om vem vi tycker verkar misstänkt, hur vi ska vinna spelet, mm.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,569
Jag är också sjukt nojjig att två sluga polisgrisar i form av Vimes+Impetigo blåser oss stackars tjuvar genom att locka med oss att genomföra 2 personersstöt.

Kom ihåg att det enda som säkert grönar oss är ett sieri hos Gillesmästaren.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,366
Jag är också sjukt nojjig att två sluga polisgrisar i form av Vimes+Impetigo blåser oss stackars tjuvar genom att locka med oss att genomföra 2 personersstöt.

Kom ihåg att det enda som säkert grönar oss är ett sieri hos Gillesmästaren.
Alltså...
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,569
Alltså...
Du menar att jag mellan raderna försöker att få någon att gå till Gillesmästaren som en fälla? Vad jag menar är att mulvar kan fejka bybo-status genom att genomföra en två-personersstöt.

Vi kan inte säkert veta status på någon som genomför en två-personersstöt.

Det enda som är helt säkert är att få besked från SL.

Men det behöver inte betyda att jag förespråkar att gå till Gillesmästaren. Jag litar på att ni kan se skillnaden.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,366
Vi kan inte säkert veta status på någon som genomför en två-personersstöt.
Absolut.

Men...

Vi vinner det här spelet genom att göra stötar, inte genom att identifiera ulvarna.

För min del får ulvarna gärna hjälpa till att genomföra stötarna.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,569
Vi vinner det här spelet genom att göra stötar, inte genom att identifiera ulvarna.
OM du gör en stöt med en mullvad slutar det med att tjyvarna inte får några pengar och du blir arresterad.
 

Empiricus

Hero
Joined
10 Jul 2014
Messages
1,099
OM du gör en stöt med en mullvad slutar det med att tjyvarna inte får några pengar och du blir arresterad.
Detta händer ju bara om de tipsar om stöten, vilket de enligt reglerna endast kan göra en stötper runda. Så gör vi många stötar denna runda kan max en stöt bli tjallad på och folket där arresterade.

Slumpar vi folk till stötar eller om alla oberoende av varandra testar göra stötar lite varstans och hoppas på att många nog dyker upp så kommer vi gå plus i pengar. Bylingen kan bara vinna om de vet vars vi skall bege oss och därigenom fånga oss där. Så nu när det är 4 timmar kvar av rundan föreslår jag följande: Gör stötar! Siktar ni på någon av de som kräver 2-3 pers för att lyckas så är chansen stor att vi får napp, inkludera myntverket eller skatteverket i listan om ni känner er ballsy.
Nästa runda ser vi var vi ligger och har mer att utgå ifrån. Jag tror inte att vi vinner "bättre" på att identifiera bylingen jämfört med om vi inte gör det.
Nu försvinner jag för brädspel här i hemmavärlden, men skall försöka komma in lite mer innan rundans slut. Jag har skickat in mitt drag redan.

Crime on!
 
Top