Nekromanti Tjena Blixten

Hasse

Hero
Joined
13 Jan 2001
Messages
1,684
Location
Göteborg
Re: Budskap?(OT)

Undrar bara om du inte stavat lite fel i morsealabetet. Skall inte sista bokstaven vara -.--?

Hasse

So you think you can tell heaven from hell, blue skies from pain.
Pink Floyd
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,414
Re: Budskap?(OT)

ingen aning.. det ska stå radioactivity ... tror jag..

:o)

chrull

.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -..--
 

Hasse

Hero
Joined
13 Jan 2001
Messages
1,684
Location
Göteborg
Re: Budskap?(OT)

"det ska stå radioactivity ... tror jag.."

Vilket var vad jag trodde, ändrar du bara sista tecknet till -.-- står det radioactivity. Tecknet -..-- finns inte i morsealfabetet.

Hasse

So you think you can tell heaven from hell, blue skies from pain.
Pink Floyd
 

neuter

Swordsman
Joined
4 Dec 2000
Messages
451
Location
Valhalla
Re: Det tycker inte JA-aa-AAG! (Opera.)

Jag blev besviken på Matrix just p.g.a storyn. Jag hade fått höra att de var väldigt djup handling. Till min besvikelse var det inte så, och dessutom var den ganska långtråkig emellanåt.

"Soylent Green is people!"
 

MidNight

Swordsman
Joined
11 Jan 2001
Messages
515
Location
Långt ute i buschen, Stöcksjö, Umeå, Västerbotten,
Men..

..Crouching Tiger Hidden Dragon ska inte ses för fightingscenerna, ju! Det är ju en film som är så mycket mer än det! Och ang. inspirationskällan så hade jag för mig att the Matrix är en serie från början, eller bok.
Kuriosa: Matrix 2 och 3 är i produktion.

//MiDNiGHT.

[color:red]"Cry HAVOC! And let slip the dogs of war!"</font color=red>
 

kefka

Hero
Joined
17 May 2000
Messages
802
Re: Star Wars [GPÅSARH]

Ärligt talat visst är det väldigt bra äventyresfilmer men de börjar bli lite tröttsamt med Star wars nu.

Per
 

NisseHult

Veteran
Joined
9 Sep 2000
Messages
90
Location
Karlskrona
Re: matrix...

Kalla mig konstig, men actionscenerna var det jag _minst_ gillade i Matrix...det har väl lite med att göra att 99% av alla de som blir brutalt ihjälsparkade och massakrerade av tyngre beväpning är vanliga människor som inte ansetts "värdiga" att tas ur Matrix...

Vem bestämde vilka som var nåbara? Den där kärringen som messade med folks huvuden bara för att bevisa att människor är förutsägbara? Morpheus, en knasboll i svart läder som sitter i övergivna hotell och erbjuder piller?

Ett _bra_ slut hade varit om Neo's sista handling innan han dog var att väcka mänskligheten. Då är han ju The One _och_ räddar alla (även om det bara är en kort stund)...

Näh, masslakt på oskyldiga civila som inte vet om att de tjänar skurkarna är inte min idé om "häftiga actionscener"...

"Ursäkta, har någon sett en fem meter hög hund springa förbi?"
En RP i en av mina krönikor.
 

Largoi

Warrior
Joined
24 Jun 2000
Messages
395
Location
Gråbo
Re: Men..

Ja visst den är en enorm film, men fighting scenrna är bättre än de i Matrix...
Enligt "The Making of Matrix" som man fick med när man köpte filmen när den kom så visade bröderna nånting på W en japansk animé för producenten och sa att den vill vi göra i verkligheten... det luktar Ghost inThe Shell om hela matrix tycker jag

Jag är nog gud iallafall, när man tänker efter...
 

SleazeRat

Veteran
Joined
17 Aug 2000
Messages
98
Location
Umeå
Mer värdelöst vetande... [nt, ot & wk]

Iden till filmen kom före serierna. De bara skyndade sig så att de kunde få ut serierna i god tid till premiären av filmen. Serierna har fö släppts på nätet tror jag.

//Slask, som gillar "The Creation Matrix", "Matrix of Leadership" och den namnlösa Matrixen i Beast Machines bättre än filmen Matrix. :)

SlaskBomben tillbereds i mikrovågsugnen...
 

MidNight

Swordsman
Joined
11 Jan 2001
Messages
515
Location
Långt ute i buschen, Stöcksjö, Umeå, Västerbotten,
Remo..

..är ju guld. Och då menar jag inte filmmässigt eller storymässigt, men antihjälte-typen och den gamle kinesen är ju oslagbara /images/icons/laugh.gif

//MiDNiGHT. - som går igenom alla filmer på Videoteket. 7 filmer i 7 dar för 100 spänn. Det är grejjer det.. /images/icons/laugh.gif

 

Rosen

Myrmidon
Joined
9 Jun 2000
Messages
5,813
Location
Jakobsberg (Järfälla; 08-trakten)
Re: Remo..

<I>antihjälte-typen och den gamle kinesen är ju oslagbara</I>

Varning: Chiun, som kommer från ljusets och civilisationens vagga, Korea, anser det en grov förolämpning att bli kallad kines. (-:

--
Åke
 

MidNight

Swordsman
Joined
11 Jan 2001
Messages
515
Location
Långt ute i buschen, Stöcksjö, Umeå, Västerbotten,
Yes! [ot]

Jag visste att någon skulle säga så! /images/icons/laugh.gif

Visste ni förresten att skådisen till Chiun är/var en vanlig vit man? Det tänkte jag faktiskt inte på första gången jag såg filmen.. Han kollade tydligen sin "outfit" med att gå runt i Chinatown och blev hela tiden betraktad som en äldre asiatisk herre (!).

//MiDNiGHT.

 

Rosen

Myrmidon
Joined
9 Jun 2000
Messages
5,813
Location
Jakobsberg (Järfälla; 08-trakten)
Re: Yes! [ot]

<I>Visste ni förresten att skådisen till Chiun är/var en vanlig vit man?</I>

Yess. Joel Grey - har också spelat bl.a den androgyne konferencieren i 'Cabaret' och dödsväsendet i sista avsnittet av Dallas. ("Heaven? Really, J.R., whatever made you think I'm from Heaven?")
Förutom att vara icke-asiat var han visst bara omkring de 40 när filmen gjordes också...

--
Åke
 

MidNight

Swordsman
Joined
11 Jan 2001
Messages
515
Location
Långt ute i buschen, Stöcksjö, Umeå, Västerbotten,
Mångsidig typ..[ot]

..den där Joel Grey. Eller Joel Katz..
Har, förutom att spela superninja vid 40 års ålder också gjort en röst till Nightmare Before Christmas och han är fortfarande aktiv skådis..(!).
Han har en dotter, Jennifer Grey, som också är skådespelare..

//MiDNiGHT. - dagens lektion i VärdelöstVetande! /images/icons/wink.gif

 
Top