Nekromanti Tja, ovanlig fantasy...

Quan'talis

Swashbuckler
Joined
14 Jun 2001
Messages
2,235
Location
Utlandet
Re: Joo hmm.. (OT)

Man ska inte springa med sax i handen. Det sa alltid min lilla mamma.

Säg det åt pingvinerna /images/icons/crazy.gif

-JPS- Jonglerar med Paraply och Stekpanna
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
Re: Joo hmm.. (OT)

Säg det åt pingvinerna

Sure thing, som en pippi till en annan antar jag. Pingvinerna är ju iallafall välklädda.


Storuggla, letar Lemon & Matthau
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
Re: Joo hmm.. (OT)

"Okej... Lägg tre flaskor Dom Perignon i den ihåliga eken vid midnatt så kommer ett nytt forum att öppnas under Zinescene-forumet. Gå in på det forumet och gör ett inlägg med titeln "Jag är inte en älg". "

Utmärkt. Är du säker på att frimurarorden och godtemplarna inte läser det här? För i så fall: Röd kod! Kaktusen flyger i skymmningen. Asfalt med sylt.

"Då kommer vår agent att ta kontakt med dig."

Säg åt honom att ha en gurka under armen och låta som en gravid struts.

"Fyra, ungefär."

Hur visste du det? Det var vår bäst bevarade hemlighet. Nu är jag tvungen att döda dig.
 

lave

Warrior
Joined
9 Aug 2000
Messages
340
dagens boktips

Gene Wolfe - Torterarens skugga (serien heter den nya solens bok tror jag..) utspelar sig i en avlägsen avlägsen framtid, men kan ändå ses som fantasy

Ursula K Leguin - Trollkarlen från övrälden. bra bra bra...
 

w176

Förlorad dotter
Joined
27 Dec 2001
Messages
3,626
Location
Umeå, Västerbotten
Åh! Någonting du (plus alla andra) helt enkelt måste läsa är "The Sandman: Book of Dreams"

En novellsamling av en massa roliga författare (Gene Wolf, Tag Williams, Nancy A. Collins, Lisa Goldenstein m.m.) till Neil Gaimans Sandman serie. *Svävar lyckligt omkring*
Ett måste.

/Elin (som just är klar med den)
 

Netfeed

Swashbuckler
Joined
21 Apr 2001
Messages
2,273
Location
Göteborg
Re: Joo hmm.. (OT)

enda felet är att de är så lika att inte änns deras mammor känner igendom utan att ta ett dna test samt kolla finger avtryck
 

Kauris

Veteran
Joined
13 May 2001
Messages
153
Location
Göteborg
Dennis Jürgensen, Dystopia
Eric Van lustbader, The Sunset Warrior - 4 böcker
Clive Barker, IMAJICA och The Weave World

(Jag vet inte om alla är översatte till svenska,
då jag nästan alltid läser på engelska. /images/icons/clever.gif)
 
Joined
25 May 2001
Messages
1,039
Location
Åbo, Finland
Re: Joo hmm.. (OT)

*funderar*... Att dö är inte att tänka på, då får jag ju inte nöjet av att veta *flin*...

Tre-sidors sammanfattning... hrrm, tjaa.. varför inte... nu minns ja inte vilka böcker det var...så vi kanske glömmer det *tänker*

Dina initialer... njäe, va löjligt...

Tror på att det är en hemlig signal till de invigda ... jag vill bli invigd... eller utvikt...hrrm../images/icons/blush.gif
 

Quan'talis

Swashbuckler
Joined
14 Jun 2001
Messages
2,235
Location
Utlandet
Re: Joo hmm.. (OT)

Nu börjar jag faktiskt bli orolig. Har jag lockat ännu en välartad och normal användare att skriva meningslösa OT-inlägg? Gå genast och bikta dig för närmaste moderator så går din själ kanske ännu att rädda! Gör bot! Gör bättring!

-JPS- Japansk PappersSnigel
 
Joined
25 May 2001
Messages
1,039
Location
Åbo, Finland
Re: Joo hmm.. (OT)

Förlåt mej o Fader, ty jag har syndat.

*hör en till röst: Berätta min son*

Ehh... jo, de va så att jag skrev ett OT-inlägg på rollspel.nu:s forum, och nu tror jag det inte var så klokt... Vad ska jag göra?

Räds icke min son, ty OT-inläggen är de som ger debatterna en krydda. Ibland må det hända att det gör så att debatterna blir värre än mexikansk mat, men till det stora hela är dom bra

Jaså? Så jag har inte syndat ändå?

Du har inte syndat, utan bara sällat dej till de förlorades skara. Detta, min son, är ett oåterkalleligt beslut

*tystnad*

/Black Dwarf, som nu påbörjat sin tid som OT-lärling.
 

seinet

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,834
Location
Göteborg
Re: Joo hmm.. (OT)

Hmm, jag skulle säga att inte alla OT-inlägg "sätter smak på soppan" (om man nu skall prata mat)... eller jo, men tänk dig att man blandar ketchup och lingon (om det nu kan kallas smaksättare)... det blir inte så gott direkt, nej. Inte för mycket OT för då smakar det bara dåligt (d.v.s. man blir trött på det och suckar högt i sin ensamhet och tänker: "Kan dom inte hålla sig till ämnet").

/Seinet Wintermute - Seinet D. S. Wintermute har talat (D. S. står för Deathlace Skynet och är mitt alias' andra och tredjenamn för de som är intresserade)
 

Man Mountainman

Storsvagåret
Joined
17 May 2000
Messages
7,883
Location
Barcelona
Bland svenska författare utmärker sig Bertil Mårtensson med sin serie "maktens vägar", sagofantasy med helskön stämning.

Kalla det vad du vill, jag kallar det fantasy! Böckerna om mumintrollen av Tove Jansson är bland det bästa som skrivits på det svenska språket.

Det var mina tips
 
Joined
25 May 2001
Messages
1,039
Location
Åbo, Finland
Re: Joo hmm.. (OT)

Jo, tror jag skrev nånstans att de va som mexikansk mat, och som alla vet finns det folk som kryddar mexikansk mat tills det ät oätbart. Lagom krydda är bäst /images/icons/wink.gif
 

Äventyr

Världsbyggare
Joined
9 Jun 2000
Messages
1,004
Location
Bureå
>Christina Brönnestams "Svart Eld" är en fantasybok av det lite ovanligare slaget. Inge high-fantasy där inte. Det var skönt som omväxling. >

Håller med. Det är en av de bättre fantasyböcker jag läst på senare tid. Försök med Neverwhere av Neil Gaiman också, den är rätt fräck.

/Daniel
 
Top