Tjäna pengar på rollspel

Status
Not open for further replies.

Leon

Leo carcion
Joined
8 Mar 2004
Messages
6,449
Så att det inte blir något missförstånd här, om ett Helmgastprojekt (exempelvis Kopparhavets hjältar) går plus delas vinsten mellan Helmgast och skribenterna.
Så är det till 100%, det jag främst ville peka på var de små marginalerna i en rollspels-KS. Det är INGEN som gör det här för pengar i sverige, oavsett om man får ut lite vinst eller inte.
 

Dr_Dängrot

Myrmidon
Joined
1 Mar 2017
Messages
4,326
Jag känner att jag snart behöver sitta och läsa högt ur en lärobok i Economics 101.

Vi pratar i grunden om frivilliga utbyten av varor mellan vuxna myndiga människor. Kalle ger Pelle X i utbyte mot Y, därför att Kalle värderar Y högre än X och Pelle går med på det därför att han värderar X högre än Y. Båda har alltså vunnit på utbytet. Båda har fått en profit.

Så vad är din poäng? Att människor inte får göra frivilliga utbyten? Att allt måste värderas av dig först?
Absolut inte vill folk spendera sina pengar på vad jag anser är idiotisk skit så är det deras huvudvärk , det är inte mina pengar som går. Det är inte heller det jag har problem att folk fritt spenderar sina pengar .
 

ceruleanfive

Bläckfisk
Joined
23 Feb 2017
Messages
2,725
Location
Eskilstuna
Så är det till 100%, det jag främst ville peka på var de små marginalerna i en rollspels-KS. Det är INGEN som gör det här för pengar i sverige, oavsett om man får ut lite vinst eller inte.
Och även när folk tjänar lite pengar på sitt arbete är det inte för pengarna. Och det är inte fult (såvida de inte gör något annat som faktiskt är fult).
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,466
Location
Stockholm
MODERERING

Den här tråden går nu in i viloläge så att alla kan andas tio gånger och sedan lugna ner sig, kanske gå ut i regnet för en uppfriskande promenad, kanske prata med någon i närheten som inte gör att man blir arg, nått sånt.

MVH


/Magnus
 
Status
Not open for further replies.
Top