Nekromanti Titelutmaningen 3

Hattifnatten

Warrior
Joined
23 Oct 2011
Messages
223
Location
Boden/Luleå,Norrbotten
Puder och Peruker

Puder och peruker är ett skräckrollspel i 1700-1800 talets england, där spelarna tar sig an rollerna som adelsmän/adelskvinnor som har blivit utvald av någon högre satt person att lösa ett mord eller en gåta, på vägen lurar många faror och prövningar.
Spelet är ett spel som fokuserar på intriger och psykisk skräck. Karaktärerna kan även gå med i diverse sekter och kyrkor sammt slåss mot ohyggliga bestar...

Spelmekaniken använder en förenklad verision av BRP, där endast yrken som adelsmän och hovdamer/ädelsdamer är tillgängliga..
 

Celledor

Hero
Joined
29 Sep 2003
Messages
953
Location
Uppsala
Lolcatz!

Lolcatz!
lol lol lolcatz! hoooooooo!

I lolcatz så så tar spelaren på sig rollen som en super hemlig kattagent vars uppdrag är enkelt, rädda världen från de onda mössen.

Bakgrundstoryn i lolcatz officiella spelvärld "roll n' lol the evil catz" kan sammanfattas såhär:
Årtusenden sedan så kom mössen till jorden för att hitta en ny värld att erövra och denna verkade bli en enkel matck även om dess nuvarande regerande ras mäniskan tills storlek var betydligt större. Men detta skulle inte visa sig vara något problem då mössen enkelt med sin hitills geniala taktik att öppet gömma sig och infiltrera hela planeten återigen skulle lyckas. Men det fanns ett problem, en annan ras som på vissa håll även dyrkades av människan. Katterna, och de såg genast igenom mössens onda planet och påbörjade det hemliga krig som pågått sedan den ursprungliga gnagarinvasionen... det finns tyvär bara ett litet problem som gjort att kriget aldrig vunnits. Katterna har lite svårt att sammarbete då mössen bara är för goda att äta och dela.

Reglerna är enkla, till gränsen av ett kortspel och är kanske det mest intressanta av spelet. Lolcatz spelas genom att spelledaren beskriver en situation som på något sätt måste lösas för den aktuella musen ska fångas, spelarna väljer i hemlighet ut ett eller en serie kort som genom vad kortets bilds innehåll representerar någon form av handling. Spelarna får lägga till en bildtext som förtydligar bildens innebörd. När alla har valt ut sina kort så presenteras de av spelledaren och det är nu upp till alla spelare att poängsätta vilken bild/bild serie som på det smartaste/roligaste och mest "diskreta" sättet övermannar musen. Det går inte att lägga poäng på sin egen bild/bild serie, den som får flest poäng fångar musen.

Nackdelen är att man måste ha tillgång till en dator/mobil med internet för att hitta bilderna såvida inte huskatten tillsammans med en kamera kan ordna det men detta brukar inte vara ett problem, det talas även om ett officiellt foto/kortalbum samt gallerifunktion på spelets hemsida för att samla bra bilder.
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,200
Location
Malmö
Re: Titlarna är lottade!

DeBracy said:
[*]xyas: The free apocalypse
Företag (med stort F) har byggt sina automatiserade fabriker och spritt sina massiva reklamkampanjer över hela världen. De producerar allt som en person kan önska sig och skänker bort det gratis till allt och alla! Ja, till dig också. Ja bostäder och mat såklart, och datorer, och konst, och skjutvapen, och knark. Allt!

Företagets distributionskanaler är överallt och har reducerat större delen av jorden befolkning till sinnesslöa soffpotatisar som inte gör mer än de absolut måste fram till den punkt då den fria sjukvården inte kan hålla deras hjärt-kärlsjukdomar borta längre. Ingen arbetar, ingen är kreativ, inga krig och konflikter förekommer, och samhället står stilla.

Du är en av de få som står emot. Som inte har förvandlats till en tankelös konsument av gratisvaror. Varför gör Företaget detta, men kanske framförallt hur är det möjligt. Dessa frågor försöker du besvara samtidigt som du försöker stå emot enkelheten i att bara sätta dig ned och få hela ditt liv serverat till dig.

Inte för att Företaget gör det enkelt för dig. PR-DCD (Public Relations - Dissident Consumer Department) är ständigt i dina hälar och skyr inga medel för att få dig att börja konsumera Företagets gratisprylar. Det är svårt att säga nej till att trycka ut ett skjutjärn ur en gun-o-matic när en PR-agent står med kniven mot din morsas hals. Och när agenten ligger död vid dina fötter har de lyckats, du har konsumerat mera och trasslat in dig ytterligare i deras väv av lättja och konsumtion.



Reglerna är rätt standard, men med tillägg för Lättja som ökar varje gång rollpersonen ger efter och konsumerar av Företagets gratisprodukter istället för att anstränga sig själv. Värdet i Lättja kan endast sänkas genom att rollpersonen initierar konflikter med sina medmänniskor. För låga nivåer räcker kanske en högljud argumentation med grannen. För högre nivåer behövs mer drastiska tilltag, som exempelvis att starta ett gerillakrig gentemot Företagets lokala matdistribution och smälla av ett par hemmagjorda bomber på deras utlämningsställen.
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,620
Location
Huddinge
Re: Lolcatz!

celledor said:
Lolcatz!
lol lol lolcatz! hoooooooo!

I lolcatz så så tar spelaren på sig rollen som en super hemlig kattagent vars uppdrag är enkelt, rädda världen från de onda mössen.

Bakgrundstoryn i lolcatz officiella spelvärld "roll n' lol the evil catz" kan sammanfattas såhär:
Årtusenden sedan så kom mössen till jorden för att hitta en ny värld att erövra och denna verkade bli en enkel matck även om dess nuvarande regerande ras mäniskan tills storlek var betydligt större. Men detta skulle inte visa sig vara något problem då mössen enkelt med sin hitills geniala taktik att öppet gömma sig och infiltrera hela planeten återigen skulle lyckas. Men det fanns ett problem, en annan ras som på vissa håll även dyrkades av människan. Katterna, och de såg genast igenom mössens onda planet och påbörjade det hemliga krig som pågått sedan den ursprungliga gnagarinvasionen... det finns tyvär bara ett litet problem som gjort att kriget aldrig vunnits. Katterna har lite svårt att sammarbete då mössen bara är för goda att äta och dela.

Reglerna är enkla, till gränsen av ett kortspel och är kanske det mest intressanta av spelet. Lolcatz spelas genom att spelledaren beskriver en situation som på något sätt måste lösas för den aktuella musen ska fångas, spelarna väljer i hemlighet ut ett eller en serie kort som genom vad kortets bilds innehåll representerar någon form av handling. Spelarna får lägga till en bildtext som förtydligar bildens innebörd. När alla har valt ut sina kort så presenteras de av spelledaren och det är nu upp till alla spelare att poängsätta vilken bild/bild serie som på det smartaste/roligaste och mest "diskreta" sättet övermannar musen. Det går inte att lägga poäng på sin egen bild/bild serie, den som får flest poäng fångar musen.

Nackdelen är att man måste ha tillgång till en dator/mobil med internet för att hitta bilderna såvida inte huskatten tillsammans med en kamera kan ordna det men detta brukar inte vara ett problem, det talas även om ett officiellt foto/kortalbum samt gallerifunktion på spelets hemsida för att samla bra bilder.
LOL
jag hade köpt det här spelet!

//Lukas som kanske ska försöka spela det med min spelgrupp som alltid klagar över mina skumma spel val (bara för att visa att det kunde vara värre)
 

Celledor

Hero
Joined
29 Sep 2003
Messages
953
Location
Uppsala
Re: Lolcatz!

Lu-kaazh said:
LOL
jag hade köpt det här spelet!

//Lukas som kanske ska försöka spela det med min spelgrupp som alltid klagar över mina skumma spel val (bara för att visa att det kunde vara värre)
Hehe, kanske skriver ihop ett snabbspel på några sidor.
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Suicide is painless

Suicide is Painless ("SIP") är ett spel om rockstjärnor och deras kamp med sig själva och omvärlden. Miljön är en modern västerländsk kosmopolitisk värld, full med glamour och glitter och strålkastarljus och falsk yta och ångest. Exakt var och hur, och detaljer kring det är inte intressant, eftersom spelet huvudsakligen handlar om image, personlighet och relationer.

Rollpersonerna är artister. De kan spela i samma band, eller bara tillhöra samma "klick" som ofta förekommer ihop. Världen skapas i övrigt medans man spelar. Den är ändå bara mer eller mindre verklig beroende på ens grundvärden, och väldigt flytande och isolerad.

SIPs grundkoncept är "the slippery slope". De kortsiktiga vinsterna äts upp av de långsiktiga förlusterna. I längden så faller man utåt och neråt till en glömd hjälte som alla hatar och saknar vänner, och som inte längre har grepp om verkligheten.

Det finns tre grundvärden: Reality, Image och Career.

Career reflekterar hur bra det går för en rent krasst ekonomiskt och hur väl ansedd man är bland allmänheten. I stort sett hur många plattor man säljer, så även ekonomisk status ingår här. Skalan går från "King of Pop" via "The Sensation", "One Hit Wonder", "Last Year's Hit", "Never Made It to the Top" och "No, the Other One" ner till "Who?"

Image reflekterar hur väl ansedd man är bland fansen, oavsett vad allmänheten tycker. Det omfattar även hur bra man är. Där är skalan "I Want Your Love Child" via bland annat "Badly Backtracked" ner till "You Raped my Childhood".

Det sista och viktigaste värdet är Reality, som mäter ens verklighetsförankring. Skalan där går från nästan verklighetsförankrade "Born to run" via "Love, Love, Love", "Listen to the drums", "I wanna be sedated", "Is there anybody out there?" och "A dinosaur is riding in my elevator" ner till "Suicide is painless".

Alla dessa tre värden beskriver till stor del hur verkligheten är, och det viktigaste är nog Reality. Ju lägre Reality är desto mer surrealistisk och konstig är verkligheten som man lever i, med tempel tillägnade Liz Taylor och Elefantmannens skelett och hallucinationer om en själv som fascistledare.

Grundvärdena varierar efter hur de används i konfliktresolution och handlingsresolution.

Det mesta i spelet är konfliktresolution, där man satsar ett poäng från något av värdena, och vinnaren får båda. Det finns även handlingsresolution, där man satsar ett värde, och om man lyckas så får man poäng och misslyckas så vinner man poäng. Det är inte nödvändigtvis så att man slår för samma värde som man satsar - man kan satsa Image men slå mot Reality för att göra den nya plattan.

Rollpersonerna har också relationer. Sinsemellan så har man en Förebild och en Rival. Dessa får berättarmakten i en handling. I en konflikt så får både vinnarens Förebild och förlorarens Rival berättarmakten, i respektive ordning.

Relationer utåt är en uppsättning personer som man skapar när rollpersonen skapas, mer eller mindre genom att dra ett antal kort med en person på varje. Personerna kan vara fru, flickvän, familj, manager, föräldrar, kompisar från highschool et cetera. Så länge de är i spel så kan man åberopa dem som bonus på slag, men man kan också offra dem istället för att sänka grundvärden om man förlorar handlingar. I konflikter så kan relationer utåt dessutom skickas över till den vinnande spelaren.
 

Zimith_UBBT

Warrior
Joined
18 Aug 2010
Messages
257
Location
Nynäshamn
Först vill jag bara säga att jag läste orginalposten fantastiskt slarvigt och trodde det bara var att dumpa en tokrolig titel i ett formulär. Det var med förskräckelse jag förstod att det krävdes en spelsynopsis, och på någon annans titel dessutom. Jag ska inte överdriva, men jag kände nog en viss angst förknippad med att skapa något orginellt inför ögonen på denna skara superkreativa, överintelligenta rollspelsakademiker (ursäkta). Så jag hoppas jag i min ansträngning inte hittat på något alldeles smaklöst! Here goes... tadaa!

På flykt från Det Som Var (pffDSV)

Setting (postapokalyptisk stenålder)
Bakgrunden är en depraverad, uberhögkultur där högmod (!) och magoteknologisk hybris föranledde en undergång av titaniska mått. Världen föröddes och i århundraden var planeten inte mycket mer än en livlös gråsten. De få övelevare som fanns glömde snart bort det som varit och efter några generationer hade all kunskap och glans som föranledde katastrofen försvunnit eller fallit i glömska. Planeten har nu långsamt börjat grönska igen och människor och djur blir åter fler. En primitiv stenåldersvärld har trevande börjat spira...

MEN: Fler och fler fynd från den uråldriga civilisationen återfinns, både teknologisk och magisk. Dessa fynd kan ge ofantlig makt men är också förenad med korruption och livsfara. Denna glömda värld blir höljd i en illusorisk dimma av bländande ljus, gudomligt leverne och obegränsad makt.

Bland överlevarnas barn uppstår förbjudna viksningar om Det Som Var, dess faror och lockelser. Kommer rollpersonerna att kämpa mot denna världsförgörnade men förföriska teknologi och söka efter en ljusare framtid? Eller kommer de att förföras av makt, magi och teknologi?

I en postapokalyptisk stenåldersvärld utforskar de underjordiska ruiner från en mörk civilisation, älskar i öknar av förvriden betong och jagar maffutar med palmträpilar...

Spelsystem
Jag tänker mig här att det är viktigt att reglerna speglar dualiteten hos de magiska/teknologiska fynd som rp:na gör; de ger stor makt men har mörka baksidor som långsamt korrumperar karaktärerna. Makt ska alltså ha ett pris, och detta ska speglas i reglerna.

Mekaniken i pffDSV ska nog vara ett ganska trad egenskap/färdighet/förmåga, för det är jag van vid, men gärna lite OSG med få ned regelknarkandet och sätta fokus på äventyret/berättelsen.
 

Cybot

Mest spelbar
Joined
19 Oct 2001
Messages
4,347
Location
Helsingborg
Tummen Upp! Det finns alldeles för lite stenåldersrollspel. Speciellt postapokalyptiska sådana.
 

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Joined
21 May 2003
Messages
5,726
Zimith said:
Först vill jag bara säga att jag läste orginalposten fantastiskt slarvigt och trodde det bara var att dumpa en tokrolig titel i ett formulär. Det var med förskräckelse jag förstod att det krävdes en spelsynopsis, och på någon annans titel dessutom. Jag ska inte överdriva, men jag kände nog en viss angst förknippad med att skapa något orginellt inför ögonen på denna skara superkreativa, överintelligenta rollspelsakademiker (ursäkta). Så jag hoppas jag i min ansträngning inte hittat på något alldeles smaklöst! Here goes... tadaa!
Käre bror! Inte var det tänkt att det skulle kännas jobbigt, men som titeln antyder var det ju en utmaning. Jag tycker du har klarat den galant. :gremsmile:
 

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Joined
21 May 2003
Messages
5,726
Re: Titlarna är lottade!

xyas said:
Det är svårt att säga nej till att trycka ut ett skjutjärn ur en gun-o-matic när en PR-agent står med kniven mot din morsas hals.
Fy faaan vad hårt! Skön twist på cyberpunkens tema om marknadssamhällets bieffekter. :gremlaugh:
 

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Joined
21 May 2003
Messages
5,726
Re: Am I Evil?

solvebring said:
Am I Evil?
Ett spel om att skildra, reflektera, döma och känna...
Du, jag tycker det här var asgrymt.

Min spontana reaktion är att vilja renodla idén till en rollspelsdikt (15 minuter speltid) där bara en spelare är brottsling och de övriga turas om att ställa hårda, ledande frågor i ett förhör för att bygga upp bilden av dådet. Kanske någon sort ”good cop, bad cop”-grej? Jag vet inte riktigt. Jag bara slänger fram det.
 

Wilmer

Hero
Joined
9 Jan 2005
Messages
1,086
Location
Grindmaiden
Patriarkated är en världsomspännande konspiration som kontrollerar
hela planeten jorden och alla människor där. Radiovågor från
nazityskland och alla människors önskan att vara fria har i Yttre
Rymden blandats och givit upphov till en ras av övermänniskor
vars invasionsflotta nu ställt in siktet på jorden. Dessa
övermänniskor är

FEMINAZISTER FRÅN YTTRE RYMDEN!!!

Flottan leds av Frau A. Fittler. Spelarna axlar rollerna som
hennes generaler. Det är dagen L som i Landstigning! Varje
general styr över en eller flera arméer eller armador. Varje
har sina egna styrkor och svagheter.

Tefatsarmada - flyger snabbt men är beroende av mycket
kärnbränsle till sin antigravitationsmotor och sina
dödsstrålar. Förband av jakttefat är överlägsna alla
jordliga jaktplan, de enorma Moderskivorna är långsamma
men deras domedagsstrålar kan utplåna hela städer.

Mekaniserat infanteri - medelsnabbt förflyttning, krävs
för att rota ut annat infanteri i försvarsställning.
Mycket svårt att rota ut om de gräver ner sig men känsligt
mot stridsvagnar och flygvapen om de inte grävt ner sig.

Tripods - vandrar långsamt och transporteras med fördel
av transporttefat. Deras energisköldar är mycket tåliga
och deras dödsstrålar finns både i laservarianter som
skär genom stridsvagnsgrupper som smör eller radioaktiva
varianter som lämnar efter sig strålning som är förödande
för oskyddade testiklar.

Det finns även olika sorters agenter och kommandosoldater
som med fördel används för finessuppdrag.

Härskarteknolog - Expert på att bli osynliggjord till den
grad att hon kan smyga sig in var som helst. Mycket bra
för stöld av planer, lönnmord osv. har dock svårt att ta
sig ut levande om hon ger sig efter någon högt uppsatt.

Smugglare - Expert på att sätta upp smuggelrutter med
vapen och annat som behövs för gerillakrig. Det finns
miljader kvinnor och manliga sympatisörer på jorden
som är villiga att bekämpa patriarkatet innifrån.
Risk att om rutten upptäcks så avrättas sympatisörerna.

SCUM - En agent som redan innan invasionen har bildat
Societies for Cutting Up Men som är en form av varulvskommando.

Dubbelgångare - Kan antingen personifiera en general
och på så sätt foila fientliga lönnmördare eller så kan
de klä sig i en patriarkal ledares skinn (de har ofta
rymliga skinn) och sedan lägga ner vapnen eller göra
dåliga beslut innifrån. Var försiktig, när de väl märker
att dubbelgångare finns så kommer de att vara på sin vakt
och sätta in kromosomtest och liknande försvar.

Valkyrior - Elitkrigare beväpnade med strållansar och
antigravitationsselar.

Segern är långt ifrån garanterad! Patriaktatets bojor är
starka och ligger ibland runt de förtrycktas hjärnor och
själar. Fittlers bild av framtiden delas inte av alla
generaler heller. Varje general har en åsikt om vilken
sorts nazism de ska uttöva och en åsikt om vilken sorts
feminism som är bäst. Vad Fittler tycker vet ingen utom
spelledaren till en början. Kom ihåg att den som befriar
ett territorium har första ching på att tillsätta en ny
regim och vilken politik den ska föra. Hur kommer världen
se ut när den är erövrad?

Om en general lyckas mörda eller avsätta en annan så får
den spelaren fortsätta spela som en ny general MEN spelaren
som mastermindade mordet eller avsättningen får bestämma en
av den nya generalens politiska aspekter.

Den första scenen i det första spelmötet kommer att utspela
sig på kommandobryggan på Moderskivan Solanas där Fittler
och generalerna ska bestämma vilken kontinent de ska
landstiga på först . Varje kontinent har olika värden i
befolkning, militär styrka, patriarkalt mind-bondage,
förnekelse av patriarkatets existens, sympatisörer
samt kärnbränsletillgångar.

Bra namn på generaler:
Rosenberg
Schyman (uttalas Sky-woman)
Woolf
Dworkin
Girling
Härta
Wymmler
Bruderian
Gummels
Qaltenbrunner

Kommer du inte på något ta bara något tyskt namn och sätt Frau framför.

Kan jag spela man?
Män är lika bra som kvinnor i det här spelet. Men nej.
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Re: Am I Evil?

DeBracy said:
solvebring said:
Am I Evil?
Ett spel om att skildra, reflektera, döma och känna...
Du, jag tycker det här var asgrymt.

Min spontana reaktion är att vilja renodla idén till en rollspelsdikt (15 minuter speltid) där bara en spelare är brottsling och de övriga turas om att ställa hårda, ledande frågor i ett förhör för att bygga upp bilden av dådet. Kanske någon sort ”good cop, bad cop”-grej? Jag vet inte riktigt. Jag bara slänger fram det.
Låter ju skitcoolt. Vill du göra det så gör gärna det. =) Det skulle vara suveränt kul.
 

Tony.Meijer

Ärketeknomantiker
Joined
14 Sep 2009
Messages
1,887
Location
Uppsala
Re: Titlarna är lottade!

Något sent, och det ber jag om ursäkt för, men ändock, låt mig presentera:

Avfolkningsbygd

Miles tittade upp inifrån den trådlösa stationen när tåget rasslade förbi genom den eviga dimman. Han ställde sig upp från stolen och tog två steg till fönstret och insåg att det var ett eko av ett tåg snarare än ett nytt sådant. De började bli vanligare och vanligare och Beth's kamera hjälpte nästan inte längre. Miles kliade sig i nacken och trots sin unga ålder så insåg han att det var dags att dra vidare när nästa, riktiga, tåg kom förbi.

Välkommen till avfolkningsbygd, ett rollspel som handlar om en värld i dimma, där folk flyr in mot städerna från landsbyggden och ekon av hemskare saker. Man spelar de som stänger ner, slår igen och är de sista som lämnar platsen och det man ger är ett avslut och en förklaring på varför den här platsen blev överöst av dimman och ekon från förr.

Spelsystemet är enkelt och delar upp spelet i tre faser, påstigning där spelledaren presenterar stationen som spelarna har varit på och slagit igen samt en hel del öppna situationer, färden där spelarna tillsammans med spelledaren och via tillbakablickar försöker avsluta alla trådar och slutligen ändstationen där spelarna kommer tillbaka till civilisationen.

Avfolkningsbygd är ett bittersött och tragiskt vackert rollspel.
 

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Joined
21 May 2003
Messages
5,726
Re: Titlarna är lottade!

Tony.M.Meijer said:
Något sent, och det ber jag om ursäkt för, men ändock, låt mig presentera:

Avfolkningsbygd
I like it! Stämningstexten gjorde mycket. Ekot av ett tåg i den eviga dimman … snyggt!
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,620
Location
Huddinge
"The horrible things from the other side"

Okej bättre sent än aldrig,
har kommer beskrivningen av "The horrible things from the other side"

I det spelet så spelar du dig själv, och det utspelar sig på läktaren under en fotbolls match. och spelet går ut på att ta emot de fruktansvärda förolämpningarna de på den andra sidan av läktaren skriker åt dig.
Spelet skall alltså fungera som självhjälps terapi för huliganer, och få dem att inse att deras ord faktiskt skadar.
reglerna är enkla, varje spelare börjar med att skriva ner saker de bryr sig om på lappar. sedan läggar man dem i varsin skål.
sedan spelar man i rundor där man drar en lapp ur någon annans spelares hög och använder det som står där i en förolämpning som man måste skrika ut. verkar han ta illa vid så lägger man tillbaka lappen i skålen.
Nästa gång det är ens tur så tar man upp två lappar och ska väva in borda sakerna i sin nästa förolämpning, och antalet lappar man tar upp fortsättar att öka med ett varje runda tills man misslyckas med att väva in alla på ett bra sätt eller om motspelaren inte tar sig illa vid.
så fort något som står på en lapp inte verkar ha någon effekt på spelaren så tar man den ur spel.
och om man lyckas hitta något som upprör spelaren som inte står på någon lapp så måste man skriva upp det på en ny lapp och tillföra den i skålen.

Spelet tar slut när någon har blivit så hes att de inte klarar att skrika mer, eller att någon spelare får slut på lappar.
Även om det underspelet känns som om man tävlar i att få högst "combo" så vinner ingen, utan målet är att alla skall inse att de inte vinner något på att vara elaka mot varandra.
 

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Joined
21 May 2003
Messages
5,726
Re: "The horrible things from the other side"

Lu-kaazh said:
Okej bättre sent än aldrig,
har kommer beskrivningen av "The horrible things from the other side"
Jaaa, mycket bättre!

Vad roligt att se att det inte blev en actionskräckis av alltihop. Jag hade nog aldrig i mitt liv spånat fram det här konceptet. :gremsmile:
 
Top