Nekromanti Tipsa mig om rollspel med "uppväxtsystem"

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,548
Location
Helsingborg
Neotech 2 har ett uppväxtsystem som är byggt på val och slump.

/Han som tycker att det är synd att karaktärsgeneratorn Neogen till det spelet inte finns längre
 

hakanlo

Hero
Joined
25 Oct 2008
Messages
976
Location
Södra stockholm
Inte för att jag kan spelet så bra, men nog måste väl Operation: Fallen Reichs Life board kvala in som ett av de mer intressanta angreppssätten på detta?

(Livets gång spelas fram som ett brädspel)
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,636
Location
Rissne
Hakanlo said:
Inte för att jag kan spelet så bra, men nog måste väl Operation: Fallen Reichs Life board kvala in som ett av de mer intressanta angreppssätten på detta?

(Livets gång spelas fram som ett brädspel)
Tredje gången gillt? =) Eller missade du de två första gångerna folk föreslog det?
 

Necross

Swashbuckler
Joined
25 Aug 2005
Messages
1,865
Skuggvarg said:
Låter vettigt. Känns snarlikt det system som finns i Warhammer FRPG, där man har careers och sedan kan gå vidare till vissa specifika careers beroende på de val man gör.
Men i Burning Wheel börjar man från barnsben. Och mer trovärdigt.
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
Necross said:
Skuggvarg said:
Låter vettigt. Känns snarlikt det system som finns i Warhammer FRPG, där man har careers och sedan kan gå vidare till vissa specifika careers beroende på de val man gör.
Men i Burning Wheel börjar man från barnsben. Och mer trovärdigt.
Och framför allt slutar man med karriärssystemet direkt när man börjar spela. Vilket är bra då man slipper att folk tvingas byta karriär enbart för att lära sig simma som exempel.


Storuggla, enligt tabell med fel
 
Top