Tipsa mig om bra Android-telefoner

luddwig

Lawful evil
Joined
30 Jan 2013
Messages
5,536
Ett annat tips är ju att googla "prisvärd smatphone" och kolla några olika recensioner.
Jag har faktiskt läst en del recensioner och jämfört lite priser men tänkte att det inte kunde skada att fråga här också. Någon som ägt och använt en telefon en tid eller haft att göra med en viss återförsäljare kan ju ha nyttiga erfarenheter att dela med sig av. 🙂
 

Cybot

Mest spelbar
Joined
19 Oct 2001
Messages
4,338
Location
Helsingborg
Nokia har en hel bunt riktigt bra telefoner, speciellt deras budgettelefoner är bra (köpte en Nokia 3.4 då BankID inte längre fungerade med min gamla).

  • AndroidOne OS så minimalt med bullshit. I princip nada bloatware och sådant (edit: XR20 kör tydligen Android 12, men inte någon bloat än i alla fall).
  • Bra batteritid, speciellt i standby
  • Stor skärm
  • Alla telefoner är ganska tåliga. XR20 är en mellanklassmodell som inte är "nokia-oförstörbar" men kanske bästa "rugged" smartphonen i sin prisklass.
  • Kamerorna är helt okej men inte bäst i klassen på något sätt. Det sagt så är även budgetmodellerna riktigt prisvärda när det gäller makrofotografier.

Så vill du ha en telefon för mellan 1700 och 6500 så rekommenderar jag dem starkt.
 
Last edited:

ingels

Veteran
Joined
14 Nov 2021
Messages
36
Location
Borlänge
Har tidigare ägt OnePlus som jag varit mycket nöjd med (Speciellt deras 6T) men efter att ha varit missnöjda med de eras modell 8 så bytte jag till Motorola som alltid är ett säkert kort. Kör med den lite väl stora Moto G100 just nu då den har rejält med RAM, 3,5mm hörlursutgång, möjlighet att slänga in ett MicroSD kort för att utöka lagringsmöjlighet, inte har en massa bloatware installerat från tillverkaren och det bästa utav allt är att man kan skaka på mobilen för att starta ficklampan :D
 

erikt

Hero
Joined
21 Feb 2014
Messages
1,177
Själv gillar jag Motorola som jag tycker gör bra, prisvärda telefoner. Inte de allra lyxigaste, men det är det väl sällan som det behövs.
Det finns dock en nackdel med dem - Motorola är lite dåliga på mjukvaruuppdateringar. Inte så snabba med uppdateringar, och räkna inte med att en telefon får uppdateringar i mer än två år.
 
Top