Mekanurg
雷電
Såg på CNN:s sajt att NASA idag 15 mars ska offentliggöra upptäckten av en tionde planet i solsystemet. (Den ska dock inte heta Nero). Den är ungefär lika stor som Pluto och ligger nästan dubbelt så långt från solen (ca 70 AU).
Säkert det? Muahwijeh eller vad han heter har varit i farten i mina drömmar hela natten...(Den ska dock inte heta Nero).

Den är ungefär lika stor som Pluto och ligger nästan dubbelt så långt från solen (ca 70 AU).
Pluto är ju i absolut minsta laget för att kallas planet - många månar är större - så varken Pluto eller Sedna tycker jag säger så mycket om Bodes lag.Innebär inte det att man spräcker Bode's lag (som iofs inte var bevisad annat än att den stämde rätt bra på planeterna i vårt solsystem, bortsett från Pluto (som antagligen är skum ändå med tanke på sin sneda bana))?
Pluto är ju i absolut minsta laget för att kallas planet - många månar är större - så varken Pluto eller Sedna tycker jag säger så mycket om Bodes lag.

eller en
eller nåt.
Visst ja, Neptunus var skurken, så var det. Den var ju inte med i leken när lagen formulerades. Pluto stämmer platsmässigt, men är som du säger i minsta laget. Tittar man tillräckligt noga hittar man säkert något gruskorn på varje plats i serien.Det är ju Neptunus och inte Pluto som är problemet för Bodes lag, ju. Dessutom är ju ändå Pluto och Sedna bara små förvirrade asteroider, och kanske inte något som den gode Bode räknade med.
Det är ju Neptunus och inte Pluto som är problemet för Bodes lag, ju.
Egentligen handlar ju Bodes lag om var planeter skapas, de kan ju ha flyttats i efterhand, så det kanske inte spelar så stor roll.

Och på åttonde dagen ändrade Gud sig och flyttade himlakroppen Neptunus annorstädes. Och han såg att det var minst lika gott som tidigare.