Nekromanti Tillbakablick för 2017 och förhoppningar för 2018.

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,903
Location
Nordnordost
Jag ser att en del har börjat skriva till Tomten redan för 2018 i andra trådar. Kul initiativ! Då jag inte kommer att få några fler spelaktiviteter det här året så kan jag skriva min krönika redan nu.


2017 var ett riktigt återvändarår för mig, jag har inte spelat och pysslat så mycket som jag gjort i år på väldigt länge.

I början på året fick jag klart While the World Ends med illustrationer av Claudia Cangini. Absolut det finaste spelet jag gjort, och det var jättekul att få återvända till det och ge det en större publik.

Jag besökte GothCon igen. Det blev mest Indierummet/OSR Hörnan, men det brukar ju vara där jag har som trevligast.

Jag drog igång Nordnordosts podcast igen, och har väl lyckats takta något mer än ett avsnitt i månaden.

Efter GothCon började vi spela Vampire the Masquerade vilket dog ut efter några spelmöten, men jag var tillbaka bland rollspelen och hoppade in i Gnomvids Den Yttersta Domen som ni kanske sett krönikan för på annat håll.

I maj satt jag en kväll och pysslade med Photoshop och råkade göra ett omslag till ett spel som jag ville ha men som inte fanns. Med omslagsbilden som bannér lyckades jag samla en stor skara spelmakare kring mig och nu finns Cyber M/77 till försäljning på DriveThruRPG, och i början på nästa år blir det även en pappersbok. CM77 har varit ett jätteprojekt, det blir nog inget mer i den omfattningen på ett bra tag.

Bilden ledde även till en Play-by-post-kampanj som rullar vidare, ett stadigt tilltagande mörker breder ut sig över staden, vi får väl se om hjältinnan lyckas rädda staden innan det är för sent.



Inför 2018 ser det ut som året kommer att innehålla:

Cyber M/77 blir klart.

Den Yttersta Domen-kampanjen rullar vidare. Det är inte som att vi står inför slutet på den, men när den dagen kommer så hopppas jag att något annat tar dess plats. Att ha en stadig spelgrupp igen är fantastiskt trevligt.

Den visas torn/Mörka hål dubbelmodul till Svärd och Svartkonst med DeBracy.

Fanzinet Hydra ligger och fräser i sin linda. Än så länge jagar jag ingen specifik deadline eller releasetakt, vi får väl se vad kamraterna tycker.

Åskar Anderssons Efter Z pockar på uppmärksamhet, och jag har inte glömt bort det.

Kanske ett GothCon, om jag lyckas lösa logistiken.

Nordnordosts podcast har varit en källa till många spännande tankar och samtal, det vore kul om det fanns tid och intresse för den även nästa år.

Jag backade KULF, och det ser ut som jag kommer att få det under 2018. Om det faktiskt blir spel av får vara osagt, jag har mina farhågor. Men oavsett blir det skoj att läsa.
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
17,009
Location
Ereb Altor
Kul!

Mitt rollspelsår har varit helt ok, faktiskt riktigt bra.

Vi spelade en liten minikampanj i Western (med Revolverregler) som var kul! Sen blev det en Star Wars-kampanj som var ganska ambitiös men ur ingenstans dök projektet ur mina drömmar upp och jag har sedan dess både spelat och skrivit på ett hemligt projekt som sannolikt kommer att presenteras under 2018, åtminstone delar av det. Och det fina är att jag inte är ensam, för alla vet att mina egna projekt dör. Men här är vi ett helt gäng! Det är redan det coolaste jag har sett och bättre kommer det att bli!
 

Bifur

Veteran
Joined
28 Dec 2015
Messages
5,223
2017 har förstärkt trenden 2016 med ökat engagemang i mina spelgrupper, vilket ger bra vibbar. Tycker på många vis vår hobby är roligare än någonsin. Spelmässigt har inte så mycket förändrats, Symbaroum är flaggskeppet med lite Cthulhu i dess spår... men jag har åtminstone läst fler bra nya spel än tidigare och 2018 ser inte ut att bli sämre.

Enda abert är att jag inte lyckas göra min egen akademiska mysteriekampanj publiceringsbar (trots att den är färdig).Kanske ett nyårslöfte?
 

Khan

Kondottiär
Joined
23 Apr 2014
Messages
4,264
Efter lite matte har jag kommit fram till att jag i snitt har spelat rollspel två av tre veckor under 2017. Oftast en vardagskväll efter jobbet, men då och då helgdagar. Det tror jag är en takt jag kommer hålla även i fortsättningen med min ordinarie spelgrupp.

Under 2017 har jag mestadels spellett Mutant: Genlab Alfa och vår kampanj avslutades förra veckan. Tyvärr skavde det en del på många ställen. Jag tror min spelgrupp vill ha en hårdare skriven värld, istället för Ligans fluffiga "fyll i själv"-tankar. Det funkade finfint i År Noll: Vanilj, men med religösa aktörer, en intern historia i dalen och allt det där blev det svårt att spela som vi är vana vid utan att det är skrivet. Men trots det hade vi skoj på många olika sätt och kommer ta oss an Maskinarium framöver.

Jag har också speltestat Mutant: Elysium, Skrômt, spelat Kult: Förlorad Gudomlighet och lite annat smått och gott.

Under 2018 kommer jag spela Eon IV i Damarien i en kampanj om underhållare och gycklare. Ska bli skoj. Jag kommer också speltesta Ligans nya spel, Ärans Väg och förhoppningsvis få spelleda Vildhjarta med Hjältarnas Tid som regelmotor. Dessutom skriva mer officiella saker åt Helmgast om allt går som det ska. Och arrangera mer på konvent. Och besöka minst ett konvent mer än GothCon.

Dessutom gav mig 2017 mitt första seriösa försök som arrangör på GothCon och mitt första publicerade verk som äventyrsmakare. :) Sånt blir man glad av.
 

Tant Ragnar

Gamle usling
Joined
23 Jun 2016
Messages
2,108
2017 innebar mina första stapplande steg som rollspelsförfattare med bidrag till M/77.

2018 är året då jag gör något av de idéer jag har för soloäventyr i Chronopia samt Djatlov-passet, och kanske plitar ner ett mer traditionellt äventyr, även det till Chronopia.
 

luddwig

Lawful evil
Joined
30 Jan 2013
Messages
5,564
Jag hade precis en sådan här tråd i tankarna för några dagar sedan men den föll i glömska. Nåväl.

2017 har varit ett bra rollspelsår för mig. Jag har besökt Grottröj fyra gånger (tror jag) och tog mig även iväg på mitt första GothCon som var väldigt lyckat. På hemmaplan har min ordinarie spelgrupp fått ihop 10 spelmöten i Fantasy! OSG, en kampanj som nu närmar sig 40 spelmöten totalt och vad som känns som slutet. En kompis som återvänt till hobbyn har också spellett lite Through the Breach vilket kanske inte riktigt är min kopp te, men det har varit roligt för variationens skull. Det har också blivit några spelhelger med bl.a. f.d. forumiten Nightowl som spelledde Lords of Creation samt DeBracy som spelledde Saga (en ambitiös spelrapport från det sistnämnda finns här på forumet).

På spelskaparfronten har det varit lite mindre aktivitet 2017. Jag har korrekturläst stora delar av en kommande bok till Robert Jonssons Leviathan, skrivit en äventyrsplats till Wilpers CM/77 samt läst och gett synpunkter på ett tredje, lite mer hemligt projekt. Jag har även skrivit en del på mitt eget Solfläckar, men tyvärr inte i den omfattning jag hade önskat.

2018 hoppas jag på flitigare spelande med min ordinarie spelgrupp som lär påbörja en ny kampanj. Vad är oklart. Kanske Coriolis. Vidare tänker jag mig ett återbesök på GothCon, flera besök på Grottröj och framförallt mer eget skrivande. Jag klurar bl.a. på en frihandlarmodul med rymdskeppsregler samt en större äventyrsplats/fisktank till Solfläckar.
 

Björn Wärmedal

Björning Wheel
Joined
29 Dec 2007
Messages
3,552
Location
Umeå
För 2017 hade jag satt ganska blygsamma mål: att ge ut samlingsvolymen av GrottZine och att fara på GothCon. Det lyckades jag med :)

Nu står jag på lite av en platå i mitt engagemang känner jag. Jag kör Grottröj fyra gånger per år och skriver nästan alltid ett nytt äventyr till varje Grottröj (jag har en hög med äventyr som jag fortfarande inte lyckats renskriva), dessutom spelleder jag på SävCon och kör en kampanj med min vanliga spelgrupp som träffas två av tre veckor. Det är ganska lagom att kombinera med jobb och familj - oftast. Däremot märks det när livet är körigt i övrigt; då blir det rätt tungt att hinna med.

Nu har Grottröj tappat två av tre arrangörer, men det ser ut att lösa sig. Tack och lov, för jag känner mig inte färdig med Grottröj på långa vägar än :)

Sååå... vad är rimliga mål och förväntningar inför 2018 då? Hmm...

Det blir inte GothCon för mig i år. Troligen inte ens på några år framöver. Trots att det var roligt att vara där så kostar det på så mycket i pengar, restid, planering och att vara borta från familjen över påsk. Det får vänta ett tag, helt enkelt. SävCon, däremot. Ett konvent alldeles i min smak, ett stenkast hemifrån. Det har jag inte tänkt att missa.

Jag vill fortsätta spela med min grupp en gång i veckan, gärna med lite färre inställda spelmöten än det brukar bli. Svårt när tre av oss har barn, en har tentor och en reser mycket i jobbet. Dock skulle jag vilja spela lite mer pseudohistorisk fantasy med mindre betoning på action än vad vi normalt har. Tveksamt om det blir; jag är inte alls säker på att så många andra i gruppen är sugna på det. Men i brist på det är jag jättenöjd med att fortsätta spelleda Mutant Chronicles 1ed just nu. Med noll pseudohistoria och massa action :D

Grottröj har jag inte ens nämnt, men det är ju en självklarhet. Sveriges bästa OSR-konvent, liksom. Arrangörsfrågan är inte 100% löst än, men jag står inte själv iaf så det kommer gå bra.

Min stora issue är att jag vill skriva saker också. Ganska mycket saker, faktiskt. Dessutom kommer jag gå upp i arbetstid efter årsskiftet, så jag kommer nog ha lite mindre energi på kvällarna. Men grejer jag vill skriva som jag till största del inte kommer att hinna med är: renskriva några Grottröj-äventyr - mest av alla Ärkeängelns krypta och Welcome to Frank & Stein, som båda blev fantastiskt bra. Och lyckas jag få dem renskrivna så vill jag naturligtvis ha med dem i SåS-fansinet Grimoire, eller publicera dem tillsammans med Svartkonst HB i någon annan form. Terje och Mattias har ju gjort ett fantastiskt spel och jag tycker det ska ha lite mer äventyr. Dessutom får jag säkert lite mer uppmärksamhet på dem den vägen. Sen har ett av Hydrans huvuden bitit tag i mig och slabbat sin inspirerande saliv över min blottade hjärna. Jag känner att jag vill bidra där på något sätt, även om jag är oklar på exakt vad eller hur än så länge. Och på tal om Grottröj så har DeBracy gjort ett rätt stort intryck på mig med sin lilla sandlåda Kargovien. Jag vill göra något liknande; jag vill också ha en persistent spelvärld som folk spelar i på Grottröj. Det kommer kräva lite förberedelser. Och som om inte det var nog så har DeBracys spelkrönika om Highstone väckt ett par äldre idéer till liv inom mig igen: jag vill skriva en världsagnostisk äventyrsmodul om det medeltida universitet, både med och utan magiker inblandade. Dessutom vill jag fortfarande skriva ett Eon-liknande magisystem till Saga. För att ingen annan gjort det än.

Jag känner att den röda tråden i det här är att jag behöver bli bättre på att spotta ur mig stora mängder text... Någon som har tips på den fronten?

Och jag som är snå... ekonomiskt lagd har börjat kika på lite spel jag faktiskt vill köpa. Andra upplagan av Saga och CM/77, närmare bestämt. Jävla DeBracy och wilper! Ni kommer säkert kosta mig flera hyllcentimeter och kronor. Och den där Saga-boken är ju jättestor! När ska jag hinna läsa den?
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,564
Location
Rissne
2017:

Jag och min Kutulu-spelgrupp blev klara med första delen av Tatters of the King. Det var andra gången jag slutfört första delen; sedan dess har vi spelat igenom del 2 och påbörjat del 3 - i båda fallen jungfrulig mark för min del. Spännande, även om del 2 och 3 definitivt behöver mer bearbetning än del 1.

Jag släppte KutuluGothcon, och det sköt upp till topp 3-listan på SF-bok i, tja, nån vecka iaf. Det innebär en ny topp för mig som spelmakare, även om det såklart mojnat något sedan dess.

På Gothcon hade också mitt första konventsäventyr premiär; Maskinerna är våra vänner till Ur Varselklotet. Det blev enligt uppgift väldigt uppskattat, och nu har det ju, under namnet Våra vänner maskinerna, publicerats i Ur Varselklotets första mysteriesamling. Jag är extremt nöjd över att ha fått vara med och bygga saker i Simon Stålenhags universum; jag har ju varit sugen på att vara med och bygga rollspel kring hans bilder sedan jag först såg dem.

På Gothcon bestämde också jag och två av mina vänner oss för att försöka göra ett avgränsat rollspel baserat på fantasyspelvärlden Umu. Umu är ett hemmasnickrat bygga som spelats i och byggts på i omgångar i snart 20 år; det är vår goto-värld när vi ska spelledas av världens skapare (Surukai brukar han heta online; kanske på det här forumet också). Det finns ett Umu draget till konspirationstyngt 50-60-tal, det finns ett "Umu Rymd", där metaplot och fantasyraser tagits långt in i framtiden... Men nu bestämde vi oss för att ta ett litet stycke av den ursprungliga fantasyvärlden, borsta bort och retconna alltihop, och släppa som spel. Målet var att ha en fysisk bok på plats på Gothcon 2018; jag skulle agera projektledare och skriva mycket text, världens skapare skulle tillhandahålla världen, och den tredje personen i vår lilla grupp skulle hjälpa till med regler och världsbygge. Resultatet: Tja, texten är i princip klar; skulle kunna vara färdig i tid till Gothcon. Men det har fått lite trögt att hitta illustratörer. Framför allt har vi haft ganska höga krav, och beslutat att vi hellre skjuter på släppet än har med bilder vi inte tycker gör världen rättvisa. Umu har väntat i 20 år på att bli produkt... Men ja, vi har nu fått tumme upp från en illustratör som vi tror kommer göra ett fantastiskt jobb, och kanske hinner Ödesväktarna komma ut under 2018.

Jag har också under 2017 fortsatt skriva på den första kampanjboken till Rotsystem. Från början skulle den bestå av sex matiga äventyr; nu ser det mer ut att bli 3. Och den blir också lite försenad; texten är nätt och jämnt punktlistad men skulle kunna bli klar i tid; olyckligtvis har min favoritillustratör Steven Austin inte tid förrän... tja, typ försent. Så det blir inte heller Gothcon 2018. Kampanjboken kommer att heta Lika bra att sluta drömma, bok 1: Robotskallen.

2017 var också året då jag knöt kontakt med Moa Frithiofsson som skapat äventyret Ett statligt ärende i norr: De försvunna soldaterna. Det har spelletts i ett par olika podcasts och jag fick förslaget att jag kanske borde höra av mig... Så just nu sitter hon och jag (mest hon) och jobbar med texten så att den blir i publicerbart skick, jag har skickat illustrationsbeställningar till de som gjorde omslag respektive inlaga i grundboken, så... yay! Något kanske jag kan släppa på Gothcon 2018...

Tre projekt; ett ser ut att bli klart i tid...

Jag har också spelat en första gång med en potentiell ny spelgrupp. Jag hoppas att vi lyckas hitta bra tillfällen att köra under 2018...



Så... 2018 då?

Tja, jag spelar vidare på Tatters of the King, släpper kampanjbok tull Rotsystem, släpper Ett statligt äventyr i norr, besöker Gothcon. Om jag har tur släpper jag också Ödesväktarna. Jag börjar jobba på Lika bra att sluta drömma bok 2: Den andra arkologin. Jag har en serie Kutulu-äventyr på lut som jag hoppas kunna göra något med. Jag hittar förhoppningsvis fler tillfällen att rollspela med min nya grupp.

Men egentligen skulle jag också vilja tagga ner lite. Jag har varit mycket mer stressad 2017 än jag är helt bekväm med.
 

Henke

Avdankad Konventsarkeolog
Joined
8 Mar 2009
Messages
4,302
Location
Kullavik
2017
- Fortsatt spelleda vår Konfluxkampanj (påbörjades april 2008) där vi i somras avverkade Kristalltjuren.
- Påbörjat Tsarens Röst till Oktoberlandet och släppt dessa spelmöten på vår pod (pod.spelledaren.se)
- Påbörjat The Doors Beyond Time till Cthulhu Dark
- Spelat 2,5 spelpass Fiasco
- Fortsatt spela några pass av kampanjen Mask of Nyarlatotep till Call of Cthulhu
- Besökte Gothcon och spelare Ur Varselklotet och Tales from the Loop samt att Nisse Gulliksson tecknade en grym bild i mitt ex av hans konstbok. Dessutom Sjätte Inseglet i Indierummet som besöktes för första gången.
- På allvar börjat köpa rollspel på PDF (Baker Street, Blades in the dark, Cthulhu Dark, Fiasco playsets, Montsegur 1244, My Life with Master, Tremulus, Slaves of the Mother, Eternal Lies, The Seventh Circle, Dulce et Decorum est, Mythos Expeditions, Soldiers of Pen and Ink, The Final Revelation, The Long Con, The Things we Leave Behind, A Taste for Murder, John Anvil Private Detective, Okult, The Daughters of Verona, The Mark of Evil, The Phenomenon, The Academy, Until Dawn, While the world ends, Cold Harvest, The Great Pendragon Campaign, Pax Cthuliana, Witness the Murder of Your Father and Be Ashamed, Young Prince, Ten Candles, Glömda Gudars Klagan, Klockan klämtar för Kastor, He Who Laughs Last, Sweet Agatha).
- Köpt fysiska ex av Den Svarta Solen till DoD Trudvang (Snösaga, Eldsjäl, Likstorm,), Kutulu, Ur Varselklotet + Maskinerna är våra vänner, Yndaros, Den sista Najaden, Passagen
- Ropat hem universaläventyret Projekt J.A.S.
- Börjat läsa mycket mer rollspel än tidigare. Bl.a. påbörjat För Gudinnan av Anders Fager.

2018
- Kickstarterrewards från Forbidden Lands, Dialect och Symbaroum Monster Codex
- Gothcon - hoppas på mer tid för indierummet.
 

Rangertheman

Swashbuckler
Joined
15 Dec 2015
Messages
3,148
Bakåt:
Det har varit ett hyfsat spelår för min del. Symbaroum-kampanjen som jag leder för familj och vänner har tuffat på så sakteliga. Men det har nog i snitt bara blivit en gång varannan månad. Bättre än inget. Ungefär lika ofta har jag haft möjligt att åka in till Stockholm och delta i kampanjen där.
Tails of Equestria (My Little Pony) dök upp under 2017 och det har vi haft mycket kul med. Både dottern och jag gillar MLP.
Jag är mycket stolt över att ha fått vara ambassadör för Sagospelet Äventyr och fått hjälpa till vid framtagandet av den nya utgåvan. Det har varit extremt kul.
Jag är också rätt stolt över korrekturläsningen jag gjort för Järnringen (Glömda gudars klagan och Yndaros - Slocknad stjärna), samt för SagaGames (Sword Princess).
Nu mot slutet av året har jag kommit i kontakt med FATE Core. Visserligen har vi bara spelat en session, men det gav mycket mersmak.

Framåt:
Hoppas jag kan öka takten i båda Symbaroum-grupper till åtminstone 10 gånger per år och grupp, gärna oftare.
Eventuellt kommer sambon, jag och kanske yngsta dottern att åka till Nordsken 2018. Det är säkert 25 år sedan jag senast var på spelkonvent.
Förhoppningsvis dyker det upp mer korrekturläsning och spelkontroll.
Jag siktar på att kunna speltesta min Symbaroum/FATE crossover någon gång under 2018.
 

Henke

Avdankad Konventsarkeolog
Joined
8 Mar 2009
Messages
4,302
Location
Kullavik
Rangertheman;n266943 said:
Bakåt:
Det har varit ett hyfsat spelår för min del. Symbaroum-kampanjen som jag leder för familj och vänner har tuffat på så sakteliga. Men det har nog i snitt bara blivit en gång varannan månad. Bättre än inget. Ungefär lika ofta har jag haft möjligt att åka in till Stockholm och delta i kampanjen där.
Tails of Equestria (My Little Pony) dök upp under 2017 och det har vi haft mycket kul med. Både dottern och jag gillar MLP.
Jag är mycket stolt över att ha fått vara ambassadör för Sagospelet Äventyr och fått hjälpa till vid framtagandet av den nya utgåvan. Det har varit extremt kul.
Jag är också rätt stolt över korrekturläsningen jag gjort för Järnringen (Glömda gudars klagan och Yndaros - Slocknad stjärna), samt för SagaGames (Sword Princess).
Nu mot slutet av året har jag kommit i kontakt med FATE Core. Visserligen har vi bara spelat en session, men det gav mycket mersmak.

Framåt:
Hoppas jag kan öka takten i båda Symbaroum-grupper till åtminstone 10 gånger per år och grupp, gärna oftare.
Eventuellt kommer sambon, jag och kanske yngsta dottern att åka till Nordsken 2018. Det är säkert 25 år sedan jag senast var på spelkonvent.
Förhoppningsvis dyker det upp mer korrekturläsning och spelkontroll.
Jag siktar på att kunna speltesta min Symbaroum/FATE crossover någon gång under 2018.
Den där FATE-varianten är jag minst sagt sugen att kika på.
 

Rangertheman

Swashbuckler
Joined
15 Dec 2015
Messages
3,148
Henke;n266945 said:
Den där FATE-varianten är jag minst sagt sugen att kika på.
Jag har skickat PM med en länk till materialet. Det är väldigt mycket work in progress.
 

Paal

Imaginär fantast
Joined
10 Nov 2011
Messages
1,367
2017
Vi fick spelat lite mindre under året i vår lilla spelgrupp, mest på grund av en nybliven förälder och lite annat, så vi får nog vara hyfsat nöjda med att fått ihop det som vi fått ändå. Vi avslutade iallafall Väktarens Vrede till Symbaroum, fick spelat lite Lamentations of the Flame Princess, lite Dungeon Crawl Classics och vi kom äntligen igång med att spela Coriolis. Vi kom även iväg till GothCon för andra året i rad och fick spelat Coriolis, Symbaroum och Ur Varselklotet. På produktionsfronten har det tyvärr inte blivit mycket mer än halvskrivna idéer och synopsisar, det blev tyvärr inte mer än så till CM/77 heller (men mitt namn är med i en rollspelsprodukt, tack vare Wilpers storsinthet).
Jag har kommit igång och börjat teckna och måla digitalt igen och har fått ur mig några illustrationer som förhoppningsvis ska gå att använda till något rollspelsrelaterat.

2018
Hoppas hinna spelleda Häxhammaren till Symbaroum under 2018 samt spela mer Coriolis, OSR och UVK. Att besöka GothCon igen står på agendan (och ser ut att kunna genomföras). Hoppas även få färdigt något av alla påbörjade projekt och kunna ”släppa” dem som färdiga layotade PDFer, men framförallt spelgruppens äventyr till Symbaroum som legat halvfärdigt i något år. Ett mål är även att åter träna upp tecknandet och målandet på en tillräcklig nivå för att illustrera mina egna saker och kanske kunna bidra med illustrationer åt andra. Ser även fram emot att testa rollspela med barnen, Kickstarterpaketet till Sagospelet Äventyr ligger under granen.
 

APM

Bläckfisk
Joined
9 Jul 2015
Messages
482
Mitt 2017 har kretsat kring Fornsaga. Kickstartern gick över förväntan och till följd av det har resultatet tillika blivit bättre än jag kunnat drömma om. Men förutom speltestandet och skrivandet till det har jag hunnit spela ett gäng spelmöten med varselklotet, samt spelat in ett gäng avsnitt till podcasten Rollspelsfika tillsammans med Daniel Strömholm. Jag har också flyttat och kommit på plats i ett nytt län. Ett händelserikt år i korta ordalag.

Det kommande året hoppas jag komma iväg på en del konvent, få skrivit klart de sista tilläggen till Fornsaga samt alfatesta ett nytt projekt som är en spelledarlös blandning av don't rest your head, hillfolk, trollbabe och Apocalypse world. Vi kommer troligen att prata om detta i kommande avsnitt av Rollspelsfika (som jag också ser fram emot att få fortsätta att spela in).

Jag hoppas också att hitta en ny spelgrupp här i närheten och att få möjlighet att spela en massa indiespel som jag har liggandes i kö. Kort sagt, ett år av mer spelande än skrivande!
 

Ape of Wrath

DOWN WE GO
Joined
13 Jul 2012
Messages
1,582
Location
Göteborg
2017

GothCon
Ur Varselklotet
The One Ring
DnD5e
Upsalasviten
Adventurers! i Mass Effect-universat

Och framför allt att jag påbörjade NORDMENN.

2018
Upsalasviten
Forbidden Lands
GothCon

Och framför allt att jag hoppas NORDMENN kommer ut som det ska!

Måhända hinner jag nån vart på Evig Höst också.
 

luddwig

Lawful evil
Joined
30 Jan 2013
Messages
5,564
Ape of Wrath;n267037 said:
Måhända hinner jag nån vart på Evig Höst också.
Kombinationen av monserdiagram och hexcrawl skulle verkligen kunna bli hur grym som helst.
 

slanfan

Hero
Joined
16 Oct 2010
Messages
1,458
Location
Göteborg
2017.
Jag har spelat/spelledat en del DnD5 och OSR, varit på Gothcon, försökt åstadkomma något produktliknande men som vanligt inte åstadkommit något alls.

2018.
Spela något, köpa några goa böcker, Gothcon, försöka åstadkomma något produktliknande (har extremt höga förhoppningar om framgång!).
 

dagbok

Veteran
Joined
25 Jan 2016
Messages
36
2017:

- Spellett Katres Gåtor och Av Blod Komna (del 2 & 3 i Sylfens Vrede [EON]).
- Påbörjat att spelleda del 4 i Sylfens Vrede - Ödesväven. Verkar mycket lovande! [EON]
- Inhandlat signerat exemplar av Ur Varselklotet (inkl tärningar och supersnygg SL-skärm) där jag förberett att spelleda de medhörande mysterierna [Ur Varselklotet]
- Börjat planera för att spela en karaktär skapad med hjälp av Damarienmodulen (vilken jag längtade efter en stor del av 2017). [EON]
- Lyssnat massor på Vi Spelar Rollspel. [Ur Varselklotet, Svavelvinter]

2018

- Spelleda hela Ödesväven med ordinarie grupp. [EON]
- Beställt och börjat läsa PDFen av Coriolis för att spelleda, min annars Eon-spelande grupp, något under året. [Coriolis]
- Få till några spelträffar med en till stor del nybörjargrupp. Tanken är att spela Ur Varselklotet och bryta konstellationen av gamla Eon-rävar som bara spelar Eon. [Ur Varselklotet]
- Skapa en damarisk karaktär och spela i en väns egenskapade äventyr. [EON]
- Lyssna på resterande Vi Spelar Rollspel [Coriolis]
Bonus:
-Backa intressanta kickstarters och försöka ta mig till Gothcon.
 
Top