Nekromanti Tillagning av järpe

Cad

Veteran
Joined
14 Jan 2002
Messages
127
Location
Jkpg
Re: jagande ankor

Jag är inte 100 på att den åt dem eftersom jag inte såg nån fisk i näbben..men det såg minsann ut så.

Säker på att den inte bara tyckte det var kul att skrämma dem?
Tja, den kanske tyckte det var kul, men även det skulle väl vara ganska revolutionerande, att en and jagar småfisk för att den tycker det är kul?! Att katter jagar o leker för att det är kul är väl en sak men att en and gör det?
Well, jag vet inte men kanske är det så att gräsänderna har en annan sida som ingen tidigare har upptäckt..den lömska jagande gräsanden som skrämmer andra för att de tycker det är kul :gremgrin:
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,594
Uselt ordvits

Well, jag vet inte men kanske är det så att gräsänderna har en annan sida som ingen tidigare har upptäckt..den lömska jagande gräsanden som skrämmer andra för att de tycker det är kul
Det var kanske den fruktade andhelgona-ankan! :gremshocked:
 

Cad

Veteran
Joined
14 Jan 2002
Messages
127
Location
Jkpg
Re: Uselt ordvits (OT)

yo du..den var inte dum..
andhelgona-ankan
skulle kunna vara allahelgonanden oxå fast din var bättre..o jag kommer inte på några and-ra.. :gremcrazy:

Funderade lite på järpen..och kom faktiskt ihåg att den brukade serveras med potatis och sås (kanske lingon) i skolmatsalen när jag var liten. Vet faktiskt inte hur länge den hade hängt men de brukade vara små, avlånga och mörka och inte ens i min vildaste fantasi skulle jag nånsin trott att det från början varit en fågel.. Tror nog att de järparna hängt alldeles för länge. :gremtongue:

/Cad som är trött...
 

Ceram

Hero
Joined
2 Aug 2003
Messages
883
Location
Göteborg
Flashback [OT]

Vet faktiskt inte hur länge den hade hängt men de brukade vara små, avlånga och mörka och inte ens i min vildaste fantasi skulle jag nånsin trott att det från början varit en fågel..
Jag jobbade på ett ålderdomshem i sommras. En dement gubbe berättade en lång historia om hur han jagade järpar och att han sköt en med älgstudsare :gremgrin:. INGEN av de anställda kopplade detta till fåglar utan bara till avlånga köttbullar. Det var underhållande live men inte lika roligt i textform :gremsmirk:...
 
Top