Re: Klargörelse(tänk!)
jag är väl införstådd i statistiken, faktum är att sannolikhet har och är mitt största intresse, och hoppas en dag kunna få läsa vidare om det på universitet om jag blir så gammal.
Dessutom, jag har blivit nerslagen ett flertal tillfällen bl.a sena utekvällar, så jag vill kalla mig införstådd i det hela.
Men du har visst lika lätt att feltolka andras ord som du har för statistik. Vad jag avsåg var inte den kalla hårda sannolikheten i en T6:as utfall, utan att du verkar ha en klar uppfattning om att andelen skadande träffar, för en som är totalt rudis på att slåss, är för liten. Att du har blivit nedslagen gör väl inte saken bättre (är det inte pinsamt att du ens tar upp det?) - hade det varit så lätt att slåss hade du väl inte fått stryk? (Eller var de så mycket bättre?) En sen utekväll lär väl också ha inneburit en del "utmattningskryss" p.g.a. alkohol, eller? Har du varit i tusen fajter, och fört noggranna protokoll som grundval för din statistik? Eller är det som jag tror, att det bara är spekulation?
Boxning är inte mitt största intresse, däremot vet jag att dem abnorma mängderna skumgummi-grej är speciellt anpassad för att ta bort skadan som en boxare gör.
Kuddkrig är för amatörer (bokstavligt talat). Har du provat ett par riktiga proffsboxarhandskar? Det är jädrarimig inte lika mycket vaddering där. Det gör nog ont så det räcker och blir över om någon träffar dig med dem. De verkar vara utformade mer för att skona händerna än motståndaren...
Dessutom gör boxarna mer än aktivt motstånd
Hur tusan kan det bli "mer än aktivt"? Hyperaktivt? Går de på tjack?
Och när blev det hugget i sten att en stridsrunda är exakt 4 sekunder, no more, no less? I hela mitt liv har jag sett det som en approximation, med tolkningen att om endast en handling utfördes i rundan så var den inte 4 sekunder, utan avsevärt kortare (för det känns inte helt rätt att kombattanterna står och glor på varandra tills det blir dags för "ny runda"... om det inte ska vara filmiskt, då). Men jag har förstås fel, det är ett helt galet sätt att tänka. Fy på mig att tänka så dumt.
Återigen, för jag har påpekat det här innan, så är sånt här bara ett problem om man gör det till det. Trivs du inte med en regel så står det dig i egenskap av SL fritt att ändra, men att gå någon sorts korståg med din
tolkning av och dina
spekulationer kring
modellen för slagsmål och skador, är att gå lite långt. Det verkar dessvärre vara likt en sjukdom bland många rollspelare, att lägga mer energi på att störa sig på reglerna än att göra något bra med dem.