Klargörelse(tänk!)
Bäste herre,
jag är väl införstådd i statistiken, faktum är att sannolikhet har och är mitt största intresse, och hoppas en dag kunna få läsa vidare om det på universitet om jag blir så gammal.
Dessutom, jag har blivit nerslagen ett flertal tillfällen bl.a sena utekvällar, så jag vill kalla mig införstådd i det hela.
Boxning är inte mitt största intresse, däremot vet jag att dem abnorma mängderna skumgummi-grej är speciellt anpassad för att ta bort skadan som en boxare gör. Dessutom gör boxarna mer än aktivt motstånd; Dem undviker och parera, en match där båda står och slår på varandra med ett helt offensivt förhållningsvissätt brukar sällan bli långvarigt, trots skumgummi handskarna dem bär...
Iaf. nu förlorar jag poängen, kör man ob2t6 på försvarsmanövern så blir det naturligtvis också ob2t6 på undvika/parera mönstret. Detta ger nästan 40 % träffrisk, jämt fördelat mellan perfekta och lyckade. Då bör man kanske också tillägga att obeväpnad perfekt resulterar i endast ob1t6 extra ob2t6/ob2t6+2 för snittet. Vilket ger 15-20% på extra sannolikheten att göra extra skador(kolla gärna upp det!)
Annars tar det i snitt 4 s * 10, alltså 40 sekunder, och enligt snittet till och med lite mer än så, innan du faktiskt lyckas göra någon skada. Under den tiden är sannolikheten nästan lika stor att du trillat omkull och vrickat foten eller en annan korkad manöver. Och när du väl, om du gör det, under dessa 40 sekunder är det inte säker att det blir någon extra skada. Faktum är att sannolikheten för svensson att göra extra skada
också är väldigt liten, alltså; några trauma, lite smärta, troligtvis på någon arm eller nåt ben dessutom...
Sen vill jag dessutom gå in på det här att någon sa att det inte alltid att träffarna som göra skada. Men under dessa 4 sekunder, som är ypperligt för att klargöra en stridsrunda så hinner man slå mer än 1 gång; Snarare 2-3, bara att i regel är det kännslag, man kollar upp motståndaren för ett läge att faktiskt göra skada, varesig man är boxare eller novis.. och dessa "sido" slag är inte avsedda för att göra skada. men dem finns mellan dem riktiga slagen. Vill man göra mer skada och är mer kompetent kan man slå dubbelt, enl mitt förslag, ob3t6 under en runda, eller varför inte 3, men då börjar det bli riktigt svårt för de flesta med ob4t6.
Jag var cpförkyld när jag skrev inlägget men ju mer jag tänkt på det faller bitarna mer på plats. Och jag menar inte alls att kritisera eon som spel, bara att just detta moment kan förfinas, när realismen är så slående i övriga fall.