han som kallades göte
Veteran
- Joined
- 26 Mar 2014
- Messages
- 153
Mina spelare har precis gett sig ut på en ganska klassisk & episk kampanj. inspirerad av Eons Mundana och Wheel of time böckerna.
spelgruppen består av två "bönder" som inte vet att deras förfäder var mäktiga personer. Tre personer från stjärnordern som blivit skickade till det obetydliga landet västmark för att hämta dem. samtidigt som detta sker så blir landet invaderat av vättar från bergen. Gränsen till grannlandet de skulle rest igenom stängs på grund av att det där utbrutit inbördeskrig. Efter mycket om och men så kommer de över en trollsmidd spegel som gör att de kan färdas genom "intet" ett annat världsplan som under sagornas tid användes för att resa.
De kommer färdas genom intent men de kommer att komma ut i världen igen på fel palts. nämligen i Kandar. En stad som för länge sedan blev korrupt av mörker och nu är övergiven förutom av de hemskheter som hemsöker staden. tanken är att rollpersonerna ska lyckas fly från staden. Detta kommer dock resultera i att ondska från staden börjar sippra ut och förstör för alverna i den närliggande skogen. något som rollpersonerna kommer få lösa långt senare.
Nu till varför jag behöver er kreativa forumiter. Jag har helt glömt att planera vad som ska hända i den onda staden Kandar. Vad ska det finnas för hinder. Hur ska de göra för att fly? Någon som har några tips på plots, puzzels eller annat som kan vara användbart så är jag mycket tacksam.
Det få idéer jag har är:
tanken är att det ska hinnas med på en spelsession, så ca fyra timmar. kan dock vara kortare då jag vet vad som ska hända efter de lämnat staden.
Staden befinner sig i ständig natt.
vill kanske ha lite silent hill känsla. kanske ett skitfarlig snubbe med ett jätte stort svärd.
spelgruppen består av två "bönder" som inte vet att deras förfäder var mäktiga personer. Tre personer från stjärnordern som blivit skickade till det obetydliga landet västmark för att hämta dem. samtidigt som detta sker så blir landet invaderat av vättar från bergen. Gränsen till grannlandet de skulle rest igenom stängs på grund av att det där utbrutit inbördeskrig. Efter mycket om och men så kommer de över en trollsmidd spegel som gör att de kan färdas genom "intet" ett annat världsplan som under sagornas tid användes för att resa.
De kommer färdas genom intent men de kommer att komma ut i världen igen på fel palts. nämligen i Kandar. En stad som för länge sedan blev korrupt av mörker och nu är övergiven förutom av de hemskheter som hemsöker staden. tanken är att rollpersonerna ska lyckas fly från staden. Detta kommer dock resultera i att ondska från staden börjar sippra ut och förstör för alverna i den närliggande skogen. något som rollpersonerna kommer få lösa långt senare.
Nu till varför jag behöver er kreativa forumiter. Jag har helt glömt att planera vad som ska hända i den onda staden Kandar. Vad ska det finnas för hinder. Hur ska de göra för att fly? Någon som har några tips på plots, puzzels eller annat som kan vara användbart så är jag mycket tacksam.
Det få idéer jag har är:
tanken är att det ska hinnas med på en spelsession, så ca fyra timmar. kan dock vara kortare då jag vet vad som ska hända efter de lämnat staden.
Staden befinner sig i ständig natt.
vill kanske ha lite silent hill känsla. kanske ett skitfarlig snubbe med ett jätte stort svärd.