Nekromanti Thibaultkoden - v

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,694
Location
Stockholm
Att skydda sig själv är ju default bland väktare och eftersom alla utom jag o bdg hade outat info, var jag o han mest i riskzonen. Inget svårt val alltså.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Brynolf said:
Att skydda sig själv är ju default bland väktare och eftersom alla utom jag o bdg hade outat info, var jag o han mest i riskzonen. Inget svårt val alltså.
Du var väl inte i nån riskzon?

Det var ju anth eller BDG som skulle ha rykt kort och gott.

Du pillade ju ut hela din kombo så det ända ulvarna skulle kunna ha haft på dig är att du var vår väktare.

Brunolf said:
Jag ser inte riktigt poängen med att släppa lös alla siffror, och vilken ordning vi gör det i verkar ju ha fallerat helt, men here goes...

8 5 7 6
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,694
Location
Stockholm
Konrad Konvalj said:
Du var väl inte i nån riskzon?

Det var ju anth eller BDG som skulle ha rykt kort och gott.
Outgrundliga äro ulvarnas vägar. Intressant hur säker du verkar vara på hur de tänker.

Jag tyckte jag var i riskzonen, vilket visade sig vara rätt.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Brynolf said:
Konrad Konvalj said:
Du var väl inte i nån riskzon?

Det var ju anth eller BDG som skulle ha rykt kort och gott.
Outgrundliga äro ulvarnas vägar. Intressant hur säker du verkar vara på hur de tänker.

Jag tyckte jag var i riskzonen, vilket visade sig vara rätt.
Kommer det nått mer från dig Brynolf eller är det här allt?
Jag har ingen aning om hur ulvarna tänker men jag försöker då mig på att förstå hur de tänker. Det finns ju x-antal scenarion som jag lagt fram. Vilket det är har ja ingen aning om men jag försöker i alla fall. Nått ger det ju säkerligen också.

Gör ett dödsryck nu och visa att du är bybo.

Röst: Brynolf
 

LJSLarsson

Hero
Joined
11 Mar 2008
Messages
1,513
Basse said:
LJSLarsson, du är intressant i och med din förmåga.
Kan inte du spekulera lite om vem som du tycker är intressant att använda den på, eller kanske vilka kriterier som du följer när du ska bestämma mål?
Jag har varit inne på spåret på ulvar med specialförmågor istället för nattmord, men det har ju skjutits i sank tack vare Björn och Brynolf.

Kommande natt har jag gått med att enligt Konrads plan checka Anth. Efter det? Ja, att checka dig ser jag ingen mening med, jag är säker på att du är tracker (ulv/bybo är dock en annan femma).
Många ser Konrad som röd. Kanske checkar honom för att se om han har en ulvförmåga han har dolt. Xyas är skum, men hänga hen nästa runda är det ingen idé att checka ditåt. Alla andra ser jag som hederliga ärliga bybor.

Alltså - xyas eller Konrad beroende på vem som hängs.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,600
Jaha, då var det dags att hälsa på svärmor.

Jag komemr inte vara här förrän senare i kväll, möjligen inte ens i tid till hängningen.

För att vara tydlig så kastar jag in min röst igen:

Röst: Brynolf

Jag har dessutom skickat meddelande till Vimes – det ska bli spännande att få svaret!
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
Jag är online hela kvällen, men sitter och plöjer gamla inlägg. Jag tittar förbi här någon gång i timmen för att se om något hänt.

Jag utgår från följande premisser:
- Det är tre ulvar i detta varulvsspel.
- Vi hänger vår andra varulv ikväll.
så målet redan nu är att hitta den tredje.

Röst: Brynolf
 

Björn den gode

Swashbuckler
Joined
5 Jun 2001
Messages
3,314
Location
Göteborg
Ja, här händer det inte mycket, men det kanske är att det är helg som är problemet. Hur som helst så tänkte jag bara nämna en sak till, jag har vissa begränsningar på min väktarroll men det är inte dom traditionella (inte vakta samma person två gånger i rad) utan fungerar lite annorlunda. Men den informationen som jag är säker på att KK skulle vilja få ut (han har ju av någon anledning velat att siaren berättar även exakt hur förmågan fungerar), tänker jag hålla på då jag bara tro att det kan gynna ulvarna att få reda på.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Björn den gode said:
Ja, här händer det inte mycket, men det kanske är att det är helg som är problemet. Hur som helst så tänkte jag bara nämna en sak till, jag har vissa begränsningar på min väktarroll men det är inte dom traditionella (inte vakta samma person två gånger i rad) utan fungerar lite annorlunda. Men den informationen som jag är säker på att KK skulle vilja få ut (han har ju av någon anledning velat att siaren berättar även exakt hur förmågan fungerar), tänker jag hålla på då jag bara tro att det kan gynna ulvarna att få reda på.
Det jag vill är så klart att bena ut vem som är väktare. Hänger vi Brynte och det går snett så bör vi ju ha en plan b och en strategi. Känns som att alla borde ha det i åtanke och det känns som att ni båda borde villa visa er i byboig dager för att underlätta vårt bybojobb.

Hur som så är du mer bybo än Brunålf i nuläget så du lär inte behöva spilla några bönor.

Får jag gissa så har din väktarförmåga nått med nuffror att göra på nått vis. Det skulle kännas rätt med Vimes upplägg men det kan ju va helt brunt tänkt av mig.
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,200
Location
Malmö
Basenanji said:
xyas har jag varit inne på förut, han har varit väldigt tyst, förekommer på den där listan över summor och har märklig information.
Caset mot mig är ju inte så värst starkt. Jag ska ut för att jag har få inlägg? För att ni inte gillar min spelstil? Det här är inte första gången en by vill slentrian-utrösta mig. Men när ni röstat ut mig, och svaret bybo kommer tillbaka, ger det byn absolut noll information om hur man ska gå vidare. Eller hur.

Och för att underlätta Vimes rösträknande:

Röst: Brynolf
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,600
BDG's brasklapp kring sin väktarförmåga är noterad - och jag hoppas att även LJSLarsson noterar detta.
Nåväl, jag ser mycket fram emot att få följa kvällens utgång.

Sedan, en grej som förföljer mig:

– Paxen vet att ulvarnas snitt är högre än bybornas
– Vico vet att summan av allas siffror är 218

Här döljer sig ett mysterium, för ovanstående innebär att ulvarna måste ha fått siffror, men medvetet avlt att ljuga och uppge högre siffror. Vår uppgivna summa är ju större än 218.

Det är skumt för varför skulle varulvarna ljuga om sin siffra om de nu fått någon? Både Paxens och Vicos information tyder ju på detta.

Det enda rimliga är att varulvarna fått siffror men att dessa siffror är avslöjande, varpå de har valt att "snygga till" sina siffror uppåt.

Men då borde väl någon ha en förmåga som gör att vi kan avslöja vem som har uppgett vilken siffra? Nu kommer ni svara: anth! Anth kunde ju se BDG's siffror!

Men kan det finnas något annat rimligt svar på det här?
 

Korpa

Umenörd
Joined
7 Nov 2010
Messages
948
Location
Umeå
Nu är jag hemma i Luleå igen och som ett tack för att jag var på 60-årskalas har jag dragit på mig en begynnande dunderförkylning. Jag håller alla tummar och tår för att jag inte får feber åtminstone, för då kan jag orka tänka och vara aktiv.

Bussens internet var lika fungerande som vanligt (alltså inte alls), men jag behöver egentligen inte läsa mer än BDG:s redogörelse för vad han gjort kombinerat med Brynolfs bristande försvar för att jag ska kunna nöja mig med att behålla min röst på honom.

Imorgon så blir det intressant. Som det ser ut nu är xyas rödast av de jag fortfarande ser som röda (K.K, xyas och Vicotnic). BDG bör rimligtvis vara i den gröna skaran då han är väktare.

Recca, Brynolf, anth
Recca, Brynolf, Vico
Recca, Brynolf, xyas
Recca, Brynolf, Korpa
Recca, Brynolf, Basse
Recca, Brynolf, K.K
Recca, Brynolf, !Paxen
Recca, Brynolf, BDG

Det här är alltså våra återstående kombinationer och alla mina tre finns med där. Innan väktarspektaklet så låg min röst på xyas och den kommer ligga kvar där tills han presterar något bättre än ett inlägg där han skriver mer än ett något lamt ifrågasättande av varför han är i riskzonen för utröstning.

Och Basse, vi har varit inne på det där tidigare, jag vet att jag varit det iaf. Om ulvarna inte har ljugit så kan K.K:s info sätta dit två av ulvarna, om ulvarna har ljugit om lägsta eller högsta så kan anth göra det istället. Vi vet inte exakt hur de olika ulvarna har ljugit, bara att totalsumman har ökat med tio.
 

Björn den gode

Swashbuckler
Joined
5 Jun 2001
Messages
3,314
Location
Göteborg
och angående listan, så ger den inte så mycket längre eftersom alla utom LJS finns med på den när det var två av de som angett högst summa som var ulvar. Men om den har hjälpt mig att plocka två ulvar så är jag ju rätt nöjd med den ändå... :gremsmile:
 

LJSLarsson

Hero
Joined
11 Mar 2008
Messages
1,513
Björn den gode said:
och angående listan, så ger den inte så mycket längre eftersom alla utom LJS finns med på den när det var två av de som angett högst summa som var ulvar. Men om den har hjälpt mig att plocka två ulvar så är jag ju rätt nöjd med den ändå... :gremsmile:
Tycker det verkar vara en alldeles fenomenal och charmerande lista. ;-)
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,385
STOPP! (i denna livliga diskussion, inte ett inlägg till!)

Brynolf röstas ut vill jag lova. Men jag ska dubbelkolla. Ny tråd inom kort.
 
Top