Nekromanti The Witcher recension (spoilers)

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,384
Jag har sett hela första säsongen av the Witcher föresten. Och wow, det är en tredjedel jättekul. Och 2 tredjedelar kass.

Vi har 3 huvudpersoner i tre olika delar av tidslinjen. Vi har magiska förlorad prinsessan (hennes pappa var en igelkott!) vars plotline suger. Sedan har vi arg på världen häxa på grim dark Hogwarts (folk som är dåliga på magi blir ålar!) vilket blir okej men suger i fem avsnitt. Och sedan har vi Geralt som är fuckig amazing i att allt han gör är episodiskt och självförklarande. För han blir hyrd av något weirdo för att göra något och så gör han det med en bard sidekick och allting är super great. "En djävul stjäl vårt spannmål!" är början på en av hans plot lines som bara vagt är kopplad till något annat men som bygger världen.

Tidshoppen är också värst. Vid slutet av säsongen inser man att allting hade varit mer effektfullt om det bara utspelade sig i kronologisk ordning. Nu dör folk man inte hinner bry sig om i början av serien och sedan börjar man inte bry när man får se mer av dem för man vet att de kommer dö.

Serien whiplashar också mellan att vara vansinnigt mörk och väldigt komiskt vilket fick min sambo att gå "Det här är så töntigt" men vilket jag tyckte var ganska kul på det där Isländska sagorna sättet. Serien är dock super tydlig med att den inte är grim dark, det moraliska budskapet är att det är fel att välja den mindre ondskan. Karaktärerna är också antingen öppet chaotic evil eller snälla men ledsna. Inga undantag.

Och, och mycket naket! Mest på det där "för de kåta tonåringarna i publiken" sättet som GoT gjorde i de första säsongerna. Men hej, det är snygga nakna människor och det är något jag gillar så varför klaga.

Nu är alla karaktärerna samlade på slutet (typ) och alla tidslinjerna är ifatt. Så förhoppningsvis är nästa säsong bättre med att ha The Witcher i The Witcher. Även om jag struntar i att Romarriket av evil invaderar och mest vill ha mer monsterjägande.

3 av 5
 

entomophobiac

Low Prep High Play
Joined
6 Sep 2000
Messages
8,574
Location
Uppsala
God45;n338132 said:
Serien whiplashar också mellan att vara vansinnigt mörk och väldigt komiskt vilket fick min sambo att gå "Det här är så töntigt" men vilket jag tyckte var ganska kul på det där Isländska sagorna sättet. Serien är dock super tydlig med att den inte är grim dark, det moraliska budskapet är att det är fel att välja den mindre ondskan. Karaktärerna är också antingen öppet chaotic evil eller snälla men ledsna. Inga undantag.

[...] Även om jag struntar i att Romarriket av evil invaderar och mest vill ha mer monsterjägande.
Du har klockrent summerat min känsla av både spelen och böckerna. Ju mer "värld" det blir och ju mer Geralt relegeras till en DVD-remote som svävar runt i världen och aktiverar EPIC händelser (alltid med stora bokstäver) ju mer gäspar jag. Men när det jagas monster är både settingen och karaktärerna klockrena.

Men angående töntigheten så har Witcher-världen alltid varit töntig. Du tänker inte på det så mycket i spelen, för spelen pendlar mellan töntig och väldigt mörk vilket gör att det töntiga framstår som kontraster. Men i böckerna är det skämskuddenivå på det, så om serien försöker förvalta någon sorts litterärt arv är den lite dömd att gå samma öde till mötes.

Kommer helt klart se den över julledigheten, i alla fall, för jag tycker om världen och det är minst sagt svältfött på välproducerad TV-fantasy efter att GoT begick seppuku.

Bra recenserat, hur som helst! Som alltid. :)
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,384
entomophobiac;n338137 said:
Du har klockrent summerat min känsla av både spelen och böckerna. Ju mer "värld" det blir och ju mer Geralt relegeras till en DVD-remote som svävar runt i världen och aktiverar EPIC händelser (alltid med stora bokstäver) ju mer gäspar jag. Men när det jagas monster är både settingen och karaktärerna klockrena.

Men angående töntigheten så har Witcher-världen alltid varit töntig. Du tänker inte på det så mycket i spelen, för spelen pendlar mellan töntig och väldigt mörk vilket gör att det töntiga framstår som kontraster. Men i böckerna är det skämskuddenivå på det, så om serien försöker förvalta någon sorts litterärt arv är den lite dömd att gå samma öde till mötes.

Kommer helt klart se den över julledigheten, i alla fall, för jag tycker om världen och det är minst sagt svältfött på välproducerad TV-fantasy efter att GoT begick seppuku.

Bra recenserat, hur som helst! Som alltid. :)
Jag tycker det är ganska kul att de bevarat töntigheten om den var i böckerna i så fall :) Fantasy behöver liksom inte vara så allvarligt hela tiden. Det kanske ärligt talat blir bättre om man inte sträckser hela serien som jag gjorde? Jag vet inte. Den är klart värd att se i alla fall.

Men ett exempel på töntigt/mörkt grejen i serien och hur det känns typ hela tiden:

Så det finns en ond general som är typ Stilicho fast fantasy. Och han slåss mot ett monster som kan ta formen av vem som helst i förrådet på ett bageri. Formbytaren lyckas kämpa av sig fantasy Stilicho och springer ut ur förrådet, genom delen av bageriet där de säljer bröd och bara fortsätter springa ut på gatan och iväg. Fantasy Stilicho springer efter typ 30 sekunder senare och missar att monstret fortsatt springa ut på gatan. Så han rycker fram svärdet och börjar skrika om att han vet att monstret fortfarande är i rummet på en grupp super rädda bönder. Sedan klipper vi bort och när vi klipper tillbaka har fantasy Stilicho målat väggarna med alla i bageriet. Deras tarmar är ute och grejer. Och hans häxa sidekick går ”Du kunde ju bara ha testat dem med med lite silver” och han går typ ”Men jag hade ju svärdet nära till hands redan”.

Jag skrattade och min flickvän gick ”Suck”.
 

Dr_Dängrot

Myrmidon
Joined
1 Mar 2017
Messages
4,326
Jag såg the Witcher i en sittning och kan instämma i att det är 2/3 jaha min besvikelse nådde nya höjder och 1/3 awsome .

????Det känns som the wicther försöker fylla tomrummet efter game of thrones men når inte ända fram. The Witcher är game of thrones sista säsongen mätt i awsomeness alltså det når inte hela vägen hem

Det är sword and boobery all the way , lite magi varvat med coola fighting scener och släng in lite nakna rumpor och bröst just for effect .

Det känns som att målgruppen för det här är DnD-kåta tonårspojkar som går igång på dåliga fantasy sterotyper ..

??????Även jag störde mig nått fruktansvärt på tidslinjen och dessa onödiga tidshopp som bara försvårade att hänga med i handlingen .


Betyg 2/5 möjliga .
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
16,931
Location
Ereb Altor
Håller med, men tycker dessutom att Geralt är sjukt töntig så för mig blir det 3/3 kass. Orkade inte ens se klart 2:a avsnittet utan såg klart de tre sista avsnitten på Drakprinsen istället. Där har vi bra fantasy!!

Jag kommer nog inte ge Witcher någon mer chans, och har varken läst böckerna eller spelat spelet så jag har ingen som helst relation med den. Bortsett från rätt snygg artwork jag kikat på på nätet. Men det räcker nog för mig.
 

Monokel

Koboldjägare från Chronopia
Joined
6 Nov 2019
Messages
469
Location
Uppsala
Jag har läst novellsamlingen The Last Wish med olika berättelser där Geralt åker runt och typ stöter på olika sagofigurer (tror det var den första Witcher-grejen som kom på engelska - fick låna den av en kompis som läst allt på polska och talade sig varm för Sapkowski). Samt spelat Witcher II, som jag upplevde som väldigt annorlunda tonmässigt. Vilken av dessa, om någon, påminner tv-serien mest om?
 

CapnZapp

Myrmidon
Joined
3 Apr 2008
Messages
3,998
Medhåll.

Hade jag varit oändligt generös hade jag sagt serien var "ojämn". Nu säger jag att dess showrunners är rent ut inkompetenta. Upplägget är så lösryckt och oengagerande att publiken faller ifrån innan det eventuellt blir bra. Ciris storytråd är skitkass. Märkligt tomma kulisser i många avseenden.

Yennifer-skådisen ger verkligen allt, men det finns ju ingen övergripande konflikt eller annars anledning bry sig om karaktären.

Nej, det här hade blivit mycket bättre om de fokuserat på det enda de verkar klara av: dvs Geralt och veckans monster. Så kunde de utökat världen och introducerat övriga allteftersom, och då när de mött the Witcher. Yennifers och Ciris klichefyllda och endimensionella bakgrundshistorier kunde avhandlats on a need to know basis.

Avsnitt tre (med monstret i det övergivna slottet) var det enda av de sex jag sett hittills som jag ger villkorslöst godkänt till. Hade det avsnittet representerat seriens genomsnitt istället för dess höjdpunkt hade jag kunnat ge serien 3 stjärnor av 5 i betyg (med en extra stjärna till dem som älskar genren, som jag själv).

Nu ger jag serien 2 av 5 i betyg. Och då är jag någon som älskar "mature fantasy"...!

Oförmågan skapa något av sann kvalitet lyser igenom.
 

CapnZapp

Myrmidon
Joined
3 Apr 2008
Messages
3,998
PS. Att tonen är både grimdark och komisk har jag personligen inga problem med. Detta är en värld där blodiga mord knappt får folk höja på ögonbrynen. Gillar den "förhöjda" känslan - hur det får folk festa som om det vore deras sista dag i livet. Lite som Flesh & Blood, där hotet om pesten fått samhällsmoralen bryta ihop.
 

Bifur

Veteran
Joined
28 Dec 2015
Messages
5,182
Har bara sett två avsnitt och har 0 relation till serien sedan tidigare. Kan bara hålla med CapnZapp - otroligt spretig. Fattar typ inget och blir inte engagerad i någon karaktär. Veckans monster hade nog varit en bättre take på det hela.
 

Jocke

Bäst i rollspel
Joined
19 May 2000
Messages
4,008
Location
Sthlm
Jag är mycket nöjd över att översättaren valt att hålla sig till den svenska namnstandarden, både på monster och rollfigurer (Den engelska översättningen är alltså inte bara halvdan enligt min åsikt, utan allmänt bespottad på interwebs. Men jag kom fram till det av att läsa den svenska efter som min polska lämnar mer att önska)

Jag tycker om novellsamlingarna men har lite halvsvårt för spelen (har spelat merparten av alla) och la ner romanerna efter kanske 2/3 av första - till mitt försvar finns de inte på svenska, de kanske är bra egentligen?

I novellerna är det ett tydligt tema att världen bara är några år eller så från sin undergång. I den historia som Monster of The Week storyn i avsnitt två bygger på så har alverna i skogen skickat ut djävulen för att spionera, det är nämligen så att skogen inte längre kan försörja dem och de är nyfikna på hur människorna gör när de odlar och om det kanske är något alver också kan lära sig (eller om det då är bättre att bara sno skörden). Och så är Riddarsporre inte med. Och det är de facto vid världens ände (sägs som ett namn i all hast i avsnittet) och det verkar som att det bortom den inte finns något alls. Eller kanske ett radioaktivt ödeland? Minns inte riktigt.

annyways så gillar jag motw grejerna men inte Ciri storyn hittills. Yennifer är så tydligt en ond häxa som leker med människoliv och ser sig som för mer i novellerna så jag hoppas att hennes story leder dit och inte till den tönt hon var i Witcher 3.
 

Dr_Dängrot

Myrmidon
Joined
1 Mar 2017
Messages
4,326
Nu har jag inte läst böckerna i Witcher serien så har inget referensmaterial därifrån men just nu i efterhand kom jag på att jag störde mig nått fruktansvärt på detaljer som att triss merigold inte har rött hår för det har hon i Witcher 3 samt att en brittisk/indisk skådis spelar yennefer av vengerberg när yennefer i min mening framstår som kaukasisk i Witcher spelen .

Det må vara en bagatell för somliga men jag är sådan att man ska vara TRUE mot source material , med andra mer plumpa ord , beskrivs yennefer som kaukasisk i böckerna och spelen så skall hen spelas av en kaukasisk skådis på samma sätt som tex Nelson Mandela eller Martin Luther King skall porträtteras av en färgad skådis för vara autentiskt .
 

CapnZapp

Myrmidon
Joined
3 Apr 2008
Messages
3,998
Dr_Dängrot;n338329 said:
Nu har jag inte läst böckerna i Witcher serien så har inget referensmaterial därifrån men just nu i efterhand kom jag på att jag störde mig nått fruktansvärt på detaljer som att triss merigold inte har rött hår för det har hon i Witcher 3 samt att en brittisk/indisk skådis spelar yennefer av vengerberg när yennefer i min mening framstår som kaukasisk i Witcher spelen .

Det må vara en bagatell för somliga men jag är sådan att man ska vara TRUE mot source material , med andra mer plumpa ord , beskrivs yennefer som kaukasisk i böckerna och spelen så skall hen spelas av en kaukasisk skådis på samma sätt som tex Nelson Mandela eller Martin Luther King skall porträtteras av en färgad skådis för vara autentiskt .
Att du orkar. Den diskussionen är förlorad sedan länge. 2019 finns det inga ursäkter kvar för att skapa en helvit serie, punkt. Du framstår som bäst som tragiskt oinformerad - och annars som djupt oärlig - med ditt argument "om svarta karaktärer ska spelas av svarta skådisar ska vita karaktärer spelas av vita", som om maktbalansen mellan people of color och kaukasier vore jämn och neutral. *rolls eyes* (Tips: när Hollywood gör dussintals storproduktioner per år med enbart färgade skådisar, då kan du ringa tillbaks till mig med ditt argument att Witcher-serien behöver vara helvit av rättviseskäl...)

Dessutom - seriens brister till trots - så ska Anya Chalotra ha all kredd för att ge allt i sin rollgestaltning.

Så nu är Yennifer halvindier och så är det inget mer med det. Deal with it. :)
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,384
CapnZapp;n338330 said:
Att du orkar. Den diskussionen är förlorad sedan länge. 2019 finns det inga ursäkter kvar för att skapa en helvit serie, punkt. Du framstår som bäst som tragiskt oinformerad - och annars som djupt oärlig - med ditt argument "om svarta karaktärer ska spelas av svarta skådisar ska vita karaktärer spelas av vita", som om maktbalansen mellan people of color och kaukasier vore jämn och neutral. *rolls eyes* (Tips: när Hollywood gör dussintals storproduktioner per år med enbart färgade skådisar, då kan du ringa tillbaks till mig med ditt argument att Witcher-serien behöver vara helvit av rättviseskäl...)

Dessutom - seriens brister till trots - så ska Anya Chalotra ha all kredd för att ge allt i sin rollgestaltning.

Så nu är Yennifer halvindier och så är det inget mer med det. Deal with it. :)
CapnZapp har rätt! Jag håller med 100% och är glad att jag slapp skriva posten själv :)
 

Dr_Dängrot

Myrmidon
Joined
1 Mar 2017
Messages
4,326
God45;n338334 said:
CapnZapp har rätt! Jag håller med 100% och är glad att jag slapp skriva posten själv :)
Är ni vänsterblivna bortom all sans och förnuft så fort nån inte spelar med i ert narrativ eller ligger inom er åsiktskorridor så är man rasist , bitch please .

Vad är det ni inte förstår, jag har inga problem med färgade eller asiatiska eller indianska eller whatever skådespelare men jag har problem när en individ verklig eller fiktiv spelas av någon som går rakt emot med hur individen beskrivs .

Jag skulle ha ett sjuhelvetes problem med att Gimli spelades av ett 2 meter högt muskelberg eller att drottning Elizabeth skulle spelas av en cis man så det har inget med hudfärg att göra dock i detta fall var det skådespelarens etnicitet som jag tyckte var fel för rollen , vilket är min högst subjektiva uppfattning
 

APM

Bläckfisk
Joined
9 Jul 2015
Messages
482
Dr_Dängrot;n338336 said:
Är ni vänsterblivna bortom all sans och förnuft så fort nån inte spelar med i ert narrativ eller ligger inom er åsiktskorridor så är man rasist , bitch please .

Vad är det ni inte förstår, jag har inga problem med färgade eller asiatiska eller indianska eller whatever skådespelare men jag har problem när en individ verklig eller fiktiv spelas av någon som går rakt emot med hur individen beskrivs .

Jag skulle ha ett sjuhelvetes problem med att Gimli spelades av ett 2 meter högt muskelberg eller att drottning Elizabeth skulle spelas av en cis man så det har inget med hudfärg att göra dock i detta fall var det skådespelarens etnicitet som jag tyckte var fel för rollen , vilket är min högst subjektiva uppfattning
Du har ju inte läst böckerna skriver du? Om det är så viktigt att vara troget källmaterialet får du väl läsa det först...

Och jag instämmer med övriga talare. Har du problem med hur karaktärerna porträtteras: titta på något annat, eller gör din egen film!

Personligen har jag lite samma känsla med den här serien som med The Legend of the Seeker. Jag gillade verkligen Sword of Truth bokserien, men TV-serien dödade allt som var något att ha i böckerna.
 

CapnZapp

Myrmidon
Joined
3 Apr 2008
Messages
3,998
Dr_Dängrot;n338336 said:
Är ni vänsterblivna bortom all sans och förnuft så fort nån inte spelar med i ert narrativ eller ligger inom er åsiktskorridor så är man rasist , bitch please .

Vad är det ni inte förstår, jag har inga problem med färgade eller asiatiska eller indianska eller whatever skådespelare men jag har problem när en individ verklig eller fiktiv spelas av någon som går rakt emot med hur individen beskrivs .

Jag skulle ha ett sjuhelvetes problem med att Gimli spelades av ett 2 meter högt muskelberg eller att drottning Elizabeth skulle spelas av en cis man så det har inget med hudfärg att göra dock i detta fall var det skådespelarens etnicitet som jag tyckte var fel för rollen , vilket är min högst subjektiva uppfattning
Och vi har berättat för dig att det faktum att källmaterialet är helvitt är ett problem som i nådens år 2019 behöver åtgärdas :)

Okay så du hoppades just Yennefer skulle förblivit kaukasier. Det är i sig inte ett problem. Men hade du accepterat att rollen som the Witcher gått till exempelvis Idris Elba?



Om du - mot förmodan - svarar ja på denna fråga, så har jag inte längre några problem med din inställning. För då förstår du att det inte handlar om den enskilda rollen, utan att alla roller i källmaterialet är helvita, och att det år 2019 är oacceptabelt ignorant att släppa en helvit tv-serie.

God jul :)
 

Attachments

Bolongo

Herr Doktor
Joined
6 Apr 2013
Messages
4,070
Location
Göteborg
Dr_Dängrot;n338336 said:
Jag skulle ha ett sjuhelvetes problem med att Gimli spelades av ett 2 meter högt muskelberg eller att drottning Elizabeth skulle spelas av en cis man så det har inget med hudfärg att göra dock i detta fall var det skådespelarens etnicitet som jag tyckte var fel för rollen , vilket är min högst subjektiva uppfattning
Det är ju konstiga analogier eftersom det är viktigt för handlingen i deras berättelser att Gimli är en dvärg och Elizabeth är en kvinna. Det sätter gränser för hur de kan agera och hur andra personer reagerar på dem.

Nu har inte jag sett serien, men av allt som skrivits om den verkar inte etnicitet vara en faktor i dess plot. Om det är så, spelar faktiskt inte skådisens hudnyans någon roll.
 

Möller

Hubert Hortlax
Joined
28 Sep 2008
Messages
3,202
Dr_Dängrot;n338329 said:
Nu har jag inte läst böckerna i Witcher serien så har inget referensmaterial därifrån men just nu i efterhand kom jag på att jag störde mig nått fruktansvärt på detaljer som att triss merigold inte har rött hår för det har hon i Witcher 3 samt att en brittisk/indisk skådis spelar yennefer av vengerberg när yennefer i min mening framstår som kaukasisk i Witcher spelen .

Det må vara en bagatell för somliga men jag är sådan att man ska vara TRUE mot source material , med andra mer plumpa ord , beskrivs yennefer som kaukasisk i böckerna och spelen så skall hen spelas av en kaukasisk skådis på samma sätt som tex Nelson Mandela eller Martin Luther King skall porträtteras av en färgad skådis för vara autentiskt .
Vänta, va?

Menar du att Yennefer borde spelats av någon som kommer från Kaukasus, t.ex. skådespelare med armenisk eller georgisk bakgrund? För 'rasen' kaukasier innefattar ju människor från Storbritannien till Indien. Att vara brittisk/indisk är väl att vara kaukasier, så jag förstår inte problemet.
 

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Joined
23 Feb 2001
Messages
9,867
Location
The Culture
MODERERING

Fortsätt gärna att diskutera tv-serien, men lägg ner diskussionen om skådespelarnas hudfärg, om ni inte kan sköta den snyggt och trevligt, vilket ni inte har lyckats med hittills!

God Jul!
 

CapnZapp

Myrmidon
Joined
3 Apr 2008
Messages
3,998
Så vi kan ha något annat än hudfärg att gräla om :cool: repostar jag det inlägg (en smula uppdaterat) där jag (på engelska) sammanfattar de ändringar jag velat se /Zapp

Q. There are a lot of mediocre shows out there. Why care about this one, CapnZapp?
A. Because I wanted this one to be good.

I consider myself the perfect audience for mature adult fantasy. There are exceedingly few such shows even attempted.


This is why I need to vent my frustration by discussing how the show could have been sooo much better:

1. Cut Ciri's weak-ass story out entirely. Accept you don't have any compelling material until she meets up with the Witcher.

2. Start off with three monster slaying episodes, establishing the Witcher, his horse and his Bard - in that order of importance :)

3. Don't introduce a beautiful princess only to kill her off immediately. Replace Yennifer with Renfri as the initial B story marauding, murdering and fucking her away across the Continent. Then have her meet up with the Witcher in episode three, say. This makes her death much more impactful, and it establishes the Witcher as not giving a fuck, especially if he's seen with the prostitute the next episode.

4. Don't introduce a frickin sorceress in such a minimal offhand manner. Talking about Triss Merigold here, in the Striga episode.

5. Yennifer gets introduced by crossing paths with the Witcher, probably in episode five. Hold off on her backstory until we have reason to care. Reshoot the bath/lovemaking scenes between Chalotra and Cavill to be actually passionate. Touching. Making love. She grabbing his naked ass. He kissing her naked breast. You know, adult and mature.

6. Focus on them continuously crossing paths in several episodes in a row, where both of them slowly realize they're more than a random hook-up to each other. THEN have them fall out with each other, making their pain much more earned.

7. End the season by introducing this magical girl bound to the Witcher somehow. Since the interesting part is getting them together, I'm okay with the getting there to be minimized.

8. With only eight episodes, a much stronger emphasis on the monster of the week, means the back end needs to focus on Yennifer's backstory.

9. If you have a mandate to make your show mature fleshy and adult, don't think having anonymous nude extras lounge about in the out-of-focus background does the trick. The show did this not once but twice. That makes your show come across as weirdly chaste, almost as if the show runner doesn't believe in nudity as something actually sexual.

This isn't just my personal observation by the way. Read this interview, and you will realize what's missing:
https://metro.co.uk/2019/12/23/witchers-anya-chalotra-explains-refused-use-body-double-naked-sex-scenes-11953816/ said:
Thankfully with the exception of that one scene, the team were able to avoid full nudity – with Anya going ‘semi-nude’ instead. ‘We thought we could portray those scenes without any nudity,’ Anya told us.
Don't get me wrong, having the very first episode feature nubile nekkid wimmin was an effective answer to whether the show would embrace or reject the uncensored source material. Just saying it can't and shouldn't replace sensuality between characters that matter. Also: there was no reason to make the illusion so obviously visual only. That scene would have been more effective if one of the servants gave the wizard a pitcher of water, say, or traced her finger over Geralt's muscles, as he walked by.

10. Finally, it's okay to not even cast Ciri until season two, and just have her be mentioned until the show is ready to have her do stuff that matters. Which would probably be for the best, since there's no place for an underage helpless girl in this world. She doesn't need to have any strong powers. She just needs to be allowed intelligent decisions, instead of being shunted from one random place to another with zero agency, like how the show did it. And nobody wants a repeat of the Sansa clusterfuck where BW unwisely gave the rape story to Sansa. If you're going to be a heroine, as I'm sure Ciri is meant to be, let her be much more in control of her story when we finally meet her!
 
Top