The Tower of Snig

Korridoren öppnar upp sig i ett stort rum. Väggarna är fulla med klotter. "Tack för alla plastgorillor!" står skrivet med blod över ena kortsidan.

Vad gör du?
1. Söker igenom rummet
2. Går tillbaka
 
Du hittar: en dammtuss som du famlar bort, ett hörn, en avbruten blyertspenna utan udd, och en dammtuss som du famlar bort (det kan vara samma dammtuss).

Vad gör du?
1. Vänder tillbaka
 
Du står i en korridor. Ovanför dig kretsar rovfåglar mot en svavelgul himmel. Korridoren delar sig i åt tre håll.

1. Gå rakt fram
2. Gå åt vänster
3. Gå åt höger
 
Du står i en återvändsgränd. Väggen framför dig är sprucken. Vad gör du?

1. Kikar in genom sprickan
2. Försöker riva upp sprickan med dina bara händer
3. Sabla ner väggen med lasersnablarna
 
Väggen står kvar, men dina naglar gör det inte.

Vad gör du?
1. Kikar in genom sprickan
2. Sablar ner hela väggen med lasersnablarna
 
Tegelväggen smulas sönder som uppblötta pepparkakor under lasersnablarnas mäktiga kraft! Rummet innanför är litet med gröna väggar. I golvet finns ett hål ner till nästa våning.

Vad gör du?
1. Hoppar ner
2. Vänder tillbaka
 
Du landar med en duns på ett välpolerat trägolv. Du är i ett fyrkantigt rum med fyra dörrar. Väggarna är tapetserade med vackert gyllenläder. Åt vänster finns en glasdörr ut på en balkong. Åt höger står "kö" på dörren. Rakt fram finns en dörr i stål och bakom dig en dörr med ett stort "P" målat i rött.

Vad gör du?
1. Öppnar balkong-dörren
2. Öppnar "kö"-dörren
3. Öppnar ståldörren
4. Öppnar "P"-dörren
 
Du kommer in i ett bullrigt kök. En trädörr finns åt vänster. Bland slamrande pannor och kastruller står en galaxhummer-kock och rör i en stor gryta. Den har inte sett dig.

Vad gör du?
1. Smyger förbi till trädörren
2. Anfaller galaxhummern med kniven
3. Anfaller galaxhummern med lasersnablarna
4. Säger "Ursäkta mig min bäste hummer!"
 
Galaxhummern vänder sig skrämt om. "Vem där?"

Vad gör du?

1. Säg ditt namn
2. Anfall med kniven
3. Anfall med lasersnablarna
4. Flyr
 
Back
Top