The Tower of Snig

Leon

Leo carcion
Joined
8 Mar 2004
Messages
6,439
Någon annan som tycker att det är läskigt att det finns en himmel med rovfåglar _inne i ett torn _!

Eller tänker jag som en galaxhummer nu?
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,916
Location
Ludvika
Någon annan som tycker att det är läskigt att det finns en himmel med rovfåglar _inne i ett torn _!

Eller tänker jag som en galaxhummer nu?
Jag tänker att våningen ovanför löstes upp i ingenting när vi tog oss ner för trappan. Bäst vi skyndar oss neråt innan våningen vi är på nu försvinner.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,370
Du kliver in i en stor sal. Ljus faller in från ett hål i taket, men de bortre väggarna av salen är mörka. Spindelnät och damm täcker golvet.

Vad gör du?
1. Fortsätter in i salen
2. Vänder tillbaka
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,370
Ur ett mörkt hörn lösgör sig en skepnad. Det är en jättespindel med lasersnablar!

Vad gör du?
1. Spelar död
2. Gömmer dig bakom spegeln
3. Flyr
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,370
Du vänder dig om för att fly, men genomborras av en laserstråle från spindelns snablar. Du är död innan din kropp träffar golvet.

/###/

Du står i en korridor. Ovanför dig kretsar rovfåglar mot en svavelgul himmel. Korridoren delar sig i åt tre håll.

1. Gå rakt fram
2. Gå åt vänster
3. Gå åt höger
 

Leon

Leo carcion
Joined
8 Mar 2004
Messages
6,439
Vi har ju ingen spegel. Vi behöver:

1,1,2,2,3,1,2

P.S jag tar fullt ansvar för vår död. Jag tänkte lasersnablar lite som lasersvärd som den hugger med, inte att den skjuter laser man kan reflektera med spegel...
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,370
Jag går på Leons sekvens här. Men noterar ett dödsfall på Martins konto.

Vi har ju ingen spegel. Vi behöver:

1,1,2,2,3,1,2

P.S jag tar fullt ansvar för vår död. Jag tänkte lasersnablar lite som lasersvärd som den hugger med, inte att den skjuter laser man kan reflektera med spegel...
Du tar spegeln och går till spindelsalen.

Ur ett mörkt hörn lösgör sig en skepnad. Det är en jättespindel med lasersnablar!

Vad gör du?
1. Spelar död
2. Gömmer dig bakom spegeln
3. Flyr
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,370
Spindelns laserstrålar studsar på den blanka spegelytan och träffar spindeln mitt mellan ögonen. Den försvinner i ett eldhav. Kvar i askan ligger bara lasersnablarna.

Vad gör du?
1. Tar lasersnablarna
2. Vänder tillbaka
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,370
Du plockar upp lasersnablarna och känner kraften från de mäktiga vapnen strömma genom din kropp!

Sen ser du att de har slut på ammunition.

Vad gör du?
1. Vänder tillbaka
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,370
Du kommer tillbaka till korridoren där du vänder dig så att du har trappan i ryggen. Ovanför dig kretsar rovfåglar mot en svavelgul himmel. Korridoren delar sig i åt tre håll.

1. Gå rakt fram
2. Gå åt vänster
3. Gå åt höger
 
Top