The Sandman-teaser

Bolongo

Herr Doktor
Joined
6 Apr 2013
Messages
4,070
Location
Göteborg
Jag skulle säga att det är ett svårt material att göra serie av. Det har ju en del tvära kast i tonfall.

Sedan är jag förstås nyfiken på ifall de fixat rätten att använda John Constantine?
 

Sysp

NNO
Joined
11 Apr 2017
Messages
313
Stort fan. Tyckte trailern var lovande. De tidiga serierna är ju väldigt mycket Swamp Thing (skräckpulp nästan) så där behövs det uppdateras om det ska stämma med tonen i resten och det verkar de ju ha siktat mot tycker jag. Försiktigt optimistisk 😊
 

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Joined
23 Feb 2001
Messages
9,867
Location
The Culture
Den korta sekvens man får se där ser ju helt okej ut, och jag räknar med att det antagligen inte blir helt värdelöst, men det har ingen chans att bli lika bra som den tecknade serien.

För de som är spoiler-känsliga men nyfikna på trailern: den är helt säker -- allt du får se är saker som händer på de första tio sidorna i det första numret av serietidningen.
 

Franz

Things aren't different. Things are things.
Joined
4 Dec 2010
Messages
5,816
Det kan nog bli helt okej. Problemet är att Sandman är ett av de verken som betytt absolut mest för mig, läste den under tonåren och formade den tiden för mig, så "helt okej" räcker tyvärr inte för mig. Vi får se, jag kanske kommer ge den en chans, men Netflix har enligt mig inte ett så jättebra track reckord i genren fantastik. Det blir sällan bättre än okej.
 

kaptendral

Warrior
Joined
30 Dec 2016
Messages
264
Det kan nog bli helt okej. Problemet är att Sandman är ett av de verken som betytt absolut mest för mig, läste den under tonåren och formade den tiden för mig, så "helt okej" räcker tyvärr inte för mig. Vi får se, jag kanske kommer ge den en chans, men Netflix har enligt mig inte ett så jättebra track reckord i genren fantastik. Det blir sällan bättre än okej.
Det här sammanfattar ungefär min inställning också. Vore fantastiskt om den var bra och jag hoppas såklart på det men är rädd att den bara kommer att vara halvbra. Jag kommer däremot att se den i vilket fall som helst.
 

Jocke

Bäst i rollspel
Joined
19 May 2000
Messages
4,008
Location
Sthlm
Vad jag kan se från casting så kommer
"Jenna Coleman spela Johanna Constantine, ancestor of John"
För er som inte minns serietidningen så är hon med i storyn där Morpheus och en man som inte vill dö träffas var hundrande år, men de har hintat om att hon kommer ta mer plats i tv-serien.
 

JohanL

Myrmidon
Joined
23 Jan 2021
Messages
5,930
Tyckte den såg bra ut, och det vi såg lade sig nära originalet.

Min tes: När vi fått se 'A Hope in Hell' kommer vi att kunna avgöra om den är bra eller ej.
 

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Joined
23 Feb 2001
Messages
9,867
Location
The Culture
Det ser så okej ut att man vågar vara lite optimistisk.

Och jag hoppas att Sandman-fansen är så vuxna och förståndiga att de inte blir upprörda över att Lucien är en svart kvinna.

(Naturligtvis borde Netflix satsa på att Dröm och hans syskon är precis så multikulturella som de är i serien. Där visas det flera gånger att de har olika utseenden beroende på vem som betraktar dem. TV-serien borde alltså spelas in på ett sådant sätt att jag, som är vit, ser Dröm, Död och gänget som vita personer, medan någon som är färgad och ser på serien ser dem som färgade. (Och någon som är från Mars ser dem som brinnande döskallemonster som J'onn J'onzz ser i ett avsnitt. Och katter ser dem som katter, men det är ju självklart.)

Fixa det, Netflix!)
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,414
Jävlar vad priset för svarta ullrockar kommer gå upp i höst. Köp en redan nu är mitt ekonomitips.

(och om inte white wolf passar på att pusha ut halsband med ankhs i silver så kommer någon annan göra det och tjäna storkovan…)
 

Franz

Things aren't different. Things are things.
Joined
4 Dec 2010
Messages
5,816
Jag gillar vad jag ser hittills! Jag gillar ju ”monster of the week”-serier, och Sandman-serierna var ju rätt episodiska så goda chanser finns för ett sånt koncept.
 
Top