JohanL
Champion
4) Delen med Calliope och Madoc var förvånansvärt osexuell.
Det är väl den märkliga tidsandan, där den som visar upp sexuella övergrepp antas vara en dålig människa som är är för dessa? Jämför Sansa.
4) Delen med Calliope och Madoc var förvånansvärt osexuell.
Nu har jag också sett det sista. Bra skit, om än stundtals väl cheesy. Tyckte Fry som Fiddlers Green funkade bra men förvånad att ingen reagerat på effing Derek Jacobi som Erasmus Fry!
Det här är nu vad, album 3-4 typ?
Upp till och med första halvan av album 3 väl?
Extremt pedantisk kommentar, men...
Jag läste om serierna och noterade följande: I Calliope, i scenen där Richard Madoc kommer upp till Calliope efter att ha samtalat med Dream, så säger hon: "You have met Oneiros, whom the Romans called the shaper of form". Det mejkar sense att hon skulle använda det grekiska namnet på Dream eftersom hon är grek.
I Netflix-adaptionen säger hon däremot: "You have met Morpheus, whom the Romans called the shaper of form". Dvs, hon använder det romerska namnet. Inte bara mejkar detta mindre sense givet hennes etnicitet, men det blir också tårta på tårta, eftersom det romarna kallade honom -- det namn som betyder "shaper of form" -- ju rimligen är just precis "Morpheus".
Var jag den enda som irriterade mig på att han hade skäggstubb?Jag hade gärna sett att Dream var ännu blekare, även om han ofta är onaturligt blek.
Var jag den enda som irriterade mig på att han hade skäggstubb?![]()
Var jag den enda som irriterade mig på att han hade skäggstubb?
Annars var det få saker jag irriterade mig på i hela serien. Ett av gender-swapet i fiket var lite för uppenbart för mig, eftersom rollen anspelade så mycket på en mansstereotyp. Jag hade lite svårt för Kain/Abel också, då de var väldigt mycket comic reliefs. Det är verkligen nitpicks och jättemycket personlig smak.