Mekanurg
雷電
Jag har inte en aning om när Okeanos blir klart. Nightowl och jag jobbade på manuset under 2007, men 2008 ramlade botten ur mitt liv. Det är först nu jag börjar komma på fötter igen. Först ska Wolframfästet bli klart, sedan får vi se.
Det som absolut måste fixas är stridssystemet, så att det blir intressantare. DoD6 system med stridskapacitet är ok. Mitt eget system är liknande, där man får dela upp attacker, undvika, mm.
Poppe said:Helt enkelt ett fullfjädrat litet BRP-hack för klassiskt fantasyäventyrande utan planering eller färdiga äventyr, men som fortfarande fungerar med Skelettbyns hemlighet om man så skulle vilja....
![]()
Mekanurg said:I WF räcker det med ett slag för att se om det blir träff och vilken skada som vållas.

Hakanlo said:Poppe said:Helt enkelt ett fullfjädrat litet BRP-hack för klassiskt fantasyäventyrande utan planering eller färdiga äventyr, men som fortfarande fungerar med Skelettbyns hemlighet om man så skulle vilja....
![]()
Precis vad även jag skulle önska! Och tanken som kommer fram här är fantastiskt lockande: bakåtkompatibilitet så att det faktiskt går att spela de gamla äventyren (men mer fokus på Expert-äventyr). Med mer eller mindre ansträngning kanske.
Bombu said:parrering tror jag kan tas med som en standardmodifikation på motståndarens slag,
om man bara parrerar och inte anfaller så kan man få större bonus.
Nu vet jag inte hur det ser ut (och tråden är kanske fel för det) men jag hoppas att du har beaktat att de flesta (alla? Nja, ORE klarar sig) sådana system får skumma effekter/artefakter.
Känner du nån som heter Dunder?

Mekanurg said:Nu vet jag inte hur det ser ut (och tråden är kanske fel för det) men jag hoppas att du har beaktat att de flesta (alla? Nja, ORE klarar sig) sådana system får skumma effekter/artefakter.
Jag har skickat det på speltest. Vi får vad responsen blir. Om påhittet inte funkar, är det en enkel manöver att lyfta ut den existerande skadetabellen och introducera ett separat skadeslag istället. Om du är intresserad, kan jag skicka systemet till dig.
Vilka skumma effekter är det du talar om?Marco Behrmann said:...jag hoppas att du har beaktat att de flesta (alla? Nja, ORE klarar sig) sådana system får skumma effekter/artefakter.