NYHET The One Ring 2nd på Kickstarter

Joined
15 Nov 2004
Messages
3,396
Location
Maastricht
De har bekräftat att tygkarta kommer dyka upp men osäkert om det blir som stretch goal eller direkt som addon. Kommer inte gå att spela helt ond enligt senaste intervjun av Martin Takaichi (projektledaren). Har bara spelat förra TOR 2-3 gånger för några år sedan så kom inte ihåg mekaniken själv men tydligen så har det med regler likt korruption att göra som det blir besvärligt regelmässigt att spela helt ond. Däremot som Boromir skulle funka men ej likt Saroun, Ring Wraith eller liknande som jag förstod det.
Boromir blir korrumperad av ringen, dvs han drar på sig Shadow points om vi ska snacka TOR systemet. Lure of Power skulle jag säga.
 

Badmojo

Old’s cool
Joined
21 Sep 2011
Messages
1,801
Location
Marjura
ah, lite grejer från Ligisternas egna spel smyger sig in:
‘As another novelty for The One Ring, the 12 landmarks will follow a presentation that we are ‘borrowing’ from the excellent Forbidden Lands roleplaying game — landmarks are ready-to-play locations, complete with rumours that the players can pick up while adventuring, or even during a Fellowship Phase. Each comes with a map or drawing depicting the locale, and details on who is active in the area. These landmarks can be used to base one or more sessions of play around them, in connection with the usual rules for Journeys, Combat and Council presented in The One Ring, or they can be tied together by a plot and become a longer adventure.’
 

Zire

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,992
Location
Umeå
ah, lite grejer från Ligisternas egna spel smyger sig in:
‘As another novelty for The One Ring, the 12 landmarks will follow a presentation that we are ‘borrowing’ from the excellent Forbidden Lands roleplaying game — landmarks are ready-to-play locations, complete with rumours that the players can pick up while adventuring, or even during a Fellowship Phase. Each comes with a map or drawing depicting the locale, and details on who is active in the area. These landmarks can be used to base one or more sessions of play around them, in connection with the usual rules for Journeys, Combat and Council presented in The One Ring, or they can be tied together by a plot and become a longer adventure.’
På det stora hela tycker jag att det här är bra nyheter, men jag upplever en brist med deras upplägg. Jag skulle också vilja ha relationskartor över personerna på platsen. I Svärdets sång blir det ofta rörigt utan sådan (man behöver göra egna istället).
 

Bifur

Veteran
Joined
28 Dec 2015
Messages
5,181
På det stora hela tycker jag att det här är bra nyheter, men jag upplever en brist med deras upplägg. Jag skulle också vilja ha relationskartor över personerna på platsen. I Svärdets sång blir det ofta rörigt utan sådan (man behöver göra egna istället).
Är också försiktigt positiv. Av det jag läst till 1st (vilket i och för sig bara är några enstaka moduler) har det saknat något åt det hållet men när det gäller just modellen i Svärdets sång tycker jag de jag läst där ger mig lite för lite av plot. Å andra sidan är ju Midgård en radikalt annorlunda spelvärld med bättre förutsättningar för att väva ihop äventyrsplatserna.
 

Badmojo

Old’s cool
Joined
21 Sep 2011
Messages
1,801
Location
Marjura
Tror nog att de kommer att ta till sig av tidigare kritik.
PS Nu är den över 9,2 mille medan de funderar på nya Sg’s. Kärt besvär.
 
Joined
15 Nov 2004
Messages
3,396
Location
Maastricht
Konstaterar att jag nog var lite försiktig även om det kanske fortfarande kan landa däromkring. @Gutte och @Beastslayer var helt fel på det och @Paal är nog körd.
Jag är glad att jag hade fel!
10 dagar kvar och snart uppe i 9,6 mille. Ska bli intressant att se vad de landar på!
Bra SGs också! Gillar formulär för varje enskild kultur och regeltillägget för shadow som lär bli upplåst inom kort.
 

Gutte

Warrior
Joined
15 Apr 2020
Messages
243
Vilken kickstarter, sörjer inte att jag hade helt fel. Lite fluff och ett bra stretchgoal som kan forma kampanjspel som nya mål. Det är väl vad man kan begära vid det här stadiet.
 

Badmojo

Old’s cool
Joined
21 Sep 2011
Messages
1,801
Location
Marjura
Tygkartan lär tyvärr bli en add-on, men det brukar de väl vara.
Fortfarande lite förvånad över det stora intresset, men det var jag över Alien och T2000 också (vilken jag trodde skulle bli en mindre lyckat ks...).
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
16,931
Location
Ereb Altor
Det här är så galet kul och coolt, och jag tänker en del på de där trådarna vi har om svensk stil och spelens ursprung. Jag har inte varit i närheten av ett Midgårdsrollspel sedan SRR avskräckte mig men det här ser så sjukt bra ut och framgången känns kul bara att betrakta på håll! Eller, jag har ju backat så jag kan väl få känna mig lite delaktig :)

Stort grattis till oss alla!
 

Badmojo

Old’s cool
Joined
21 Sep 2011
Messages
1,801
Location
Marjura
10 miljoner!! Framgångsmaskinen FL :D
Väl unt! Och nio dagar kvar. Kan det bli över 13 miljoner? Nu får vi se vad för roliga SG:s de har up the wizard's sleeve... En (inofficiell) konvertering till Forgotten Lands/YZ är väl inte aktuellt av licensskäl mm, men något mer som bygger vidare på egna grejer vore kul att se.
 

Bifur

Veteran
Joined
28 Dec 2015
Messages
5,181
Väl unt! Och nio dagar kvar. Kan det bli över 13 miljoner? Nu får vi se vad för roliga SG:s de har up the wizard's sleeve... En (inofficiell) konvertering till Forgotten Lands/YZ är väl inte aktuellt av licensskäl mm, men något mer som bygger vidare på egna grejer vore kul att se.
Nu tror jag det är slut, med undantag för en tygkarta som add-on, som de ju i princip lovat. Tycker deras senaste uppdatering antyder det.
 

Badmojo

Old’s cool
Joined
21 Sep 2011
Messages
1,801
Location
Marjura
Och där gick den över den elfte miljonen. Dock inget nytt SG i sikte, men det kommer nog. Ligan hade nog inte räknat med detta intresse!

Vore det inte kul med ett SG i form av en äventyrsplats/sandbox från Mekanurg, typ Lettiskt intermezzo dvs lite grisodlarkonflikt, eller en uppdatering av "Par i svart" från Sinkadus 18 (tänker mig färdiga rps som är korrumperade och tagna av mörkret för en enkvällscenario)?
 

Brödbane

Kristallkrönikör
Joined
1 Oct 2020
Messages
762
Och där gick den över den elfte miljonen. Dock inget nytt SG i sikte, men det kommer nog. Ligan hade nog inte räknat med detta intresse!

Vore det inte kul med ett SG i form av en äventyrsplats/sandbox från Mekanurg, typ Lettiskt intermezzo dvs lite grisodlarkonflikt, eller en uppdatering av "Par i svart" från Sinkadus 18 (tänker mig färdiga rps som är korrumperade och tagna av mörkret för en enkvällscenario)?
Man kan ju alltid hoppas på en kokbok! 😁
 

ChrilleT

Swordsman
Joined
1 Feb 2014
Messages
498
Så bra som denna kickstarter går så skulle de nästan kunna outsourca kokboken till Gordon Ramsay
 
Top