Nekromanti The Enemy Within

cogitare

Swashbuckler
Joined
9 Mar 2005
Messages
2,142
Location
Lund
CapnZapp;n243111 said:
Jag menar inte detta som någonting negativt... bara att jag inte kan förstå hur man kan tycka CD är spelet för mig eller inte spelet för mig baserat på något så 100% löst och icke regelbaserat....?
Baserat på den beskrivning jag fick från 2097 (eller var det någon annan?) så fick jag känslan att föreslagen lösning och användande av CD inte lät som min kopp the. Sen kan jag missat essentiella element.

EDIT: Det var inte alls något försök till en diss av CD heller utan bara ett uttryck för en personlig preferens baserad på vad som postats i tråden. Jag har vare sig läst eller spelat CD.

Cog.
 

CapnZapp

Myrmidon
Joined
3 Apr 2008
Messages
4,003
cogitare;n243117 said:
Baserat på den beskrivning jag fick från 2097 (eller var det någon annan?) så fick jag känslan att föreslagen lösning och användande av CD inte lät som min kopp the. Sen kan jag missat essentiella element.

EDIT: Det var inte alls något försök till en diss av CD heller utan bara ett uttryck för en personlig preferens baserad på vad som postats i tråden. Jag har vare sig läst eller spelat CD.

Cog.
Åhå, ja det förklarar saken.

Nästan omöjligt förstå hur lite regler CD egentligen har utan att läsa igenom gratis pdfn
 

Bifur

Veteran
Joined
28 Dec 2015
Messages
5,217
Minion X;n243024 said:
Det roligaste och förmodligen bästa sättet att få en känsla för den tidens Warhammer och The Old World borde vara att läsa de gamla romanerna och novellsamlingarna som släpptes av Games Workshop Books runt slutet av åttiotalet och början av nittiotalet.
Tack för tipset. Jag fyndade Drachenfels efter att läst här och det har varit en riktigt trevlig läs-upplevelse hittills. Fin känsla för Warhammer-esque stämning, bättre än en hel del scenarion jag läst ?
 

Bifur

Veteran
Joined
28 Dec 2015
Messages
5,217
Nässe;n241496 said:
Tacksam för alla tankar och anekdoter om kampanjen, hur spritt och sprakande som helst!!! :)
För övrigt är jag nyfiken på hur det gick, blev det er Tatters of The King-variant av CD eller något annat? Har ni kommit igång?
 

Nässe

Myrmidon
Joined
3 Jan 2006
Messages
3,607
Location
Malmö
Bifur;n247093 said:
För övrigt är jag nyfiken på hur det gick, blev det er Tatters of The King-variant av CD eller något annat? Har ni kommit igång?
Du får hålla dig till tåls lite till!! :) OM det blir av blir det i höst, och det bygger på att jag kan övertala de andra om att vi ska spela fantasy... :)
 
Top