Nekromanti That's my bag, baby!

Ulfgeir

Swashbuckler
Joined
6 Feb 2001
Messages
3,187
Location
Borås, Sverige
De tärningar jag använder (två set d4-d20 med gröna genomskinliga tärningar varav 4 st d6, en röd och en svart d10, och en filmburk innehållandes 20 små d6) förvaras i en liten brun skinnpåse med lite vackert tyg på. Denna påse inköptes under Medeltidsveckan på Gotland för massa år sedan.

De tärningar jag inte använder ligger i en stor blå tygpåse som jag sydde i syslöjden för massa år sedan.

/Ulfgeir
 

Eva Florén

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
2,107
Location
Smara - Stockholms län (7,5 km Edsbro, 20 km Knutb
Lyxbostad

Intressant att så många använder syslöjdsalster. För egen del så skulle det vara under över alla under om något sådant överlevt till idag. Hrmja, vi har ju visserligen resterna av en trött frottehandduk som lever... hm.

Till ämnet då. Jag har avverkat en mängd olika spelpåsar på mina bara tretton år som spelare (ja, svårt att räkna, måste ju utgå från året vi gifte oss, lägga till ett år eller så för att få fram det) det har varit burkar av en uppsjö av varianter, en del påsar till olika saker. (däribland en tygpåse från en "ekologisk" datamus!) Så började jag textilslöjdslärarutbildning (hm, bra hänga gubbeord det där) och det var under näst sista terminen av den som jag kom på att det vore ju görkul att göra en påse i läder... året kom och gick... ingen påse...

Först i höstas så blev planen av. En påse tillverkades och det är den som rular. Problemet är dock att den används till annat också, varför mina tärningar just nu ligger i en glassbytta med dämpningsmatta av det där "innerlocket" till en Alladin-ask (nya grannarna jobbar på Marab***) Hm. Jaja, men visst är det viktigt var tärningarna bor, eller hur?

[bild]http://forum.rollspel.nu/download.php?Number=819923[/bild]
 

Marcus J

Hero
Joined
8 Oct 2003
Messages
950
Location
Göteborg
Jag har en sockerskål som jag gjorde i träslöjden i 8:an. Den är i koppar och håller ganska bra, trots den lite dålga kvaliten den höll från början. Den har en står fördel. Lockets inner del (liten trägrej som går ner i burken) är inte rund så ifall man snurrar på den så låses locket. (kan också vara burken som inte är rund)

/Marcus.
 
Top