Terra Incognitas hemsida
Hejsan.
Angående Terra Incognitas hemsida kan jag upplysa om att den är precis lika död som den ser ut - den har lagts på is i brist på slantar.
Den yttersta orsaken är att inkomsterna från försäljning av Tellus i stort sett har varit lika med noll, eftersom en känd svensk rollspelstidning bröt mot vårt muntliga avtal och bestämde sig för att vräka ut tusentals ex gratis och lyckades mätta marknaden.
Om man råkar vara en av dem som inte fick en Tellus gratis under 2001 så går det dock fortfarande utmärkt att beställa spelet direkt från oss - skicka i så fall ett mail till mig på
david.bergkvist@home.se så fixar vi det.
Jag kan ju passa på att kommentera lite av det som sagts i tråden när jag ändå skriver:
1. Den pressade layouten är ett faktum som helt enkelt kommer sig av mycket strikta ekonomiska ramar. Vi hade bara så många sidor, och hade mycket att skriva.
2. Ogenomtänkt färdighetssystem. Kanske det. Spelet fokuserar egentligen inte på systemet särskilt mycket över huvud taget, mycket av utrymmesskäl.
Det kan dock vara intressant att påpeka att spelet existerade innan dealen med Västerås Stift ingicks - det är alltså inte från början konstruerat för att vara ett konfirmationsrollspel, utan är bara anpassat till de förutsättningarna.
För övrigt så tycker jag det är roligt att folk faktiskt spelar Tellus.