Gnosis_UBBT
Veteran
Ujujuj
Jag har inte kikat i forumet på några dagar, annars skulle jag naturligtvis medverkat i den fantastiska debatten om oförstörbarhet. Att läsa hela diskussionen i ett svep var verkligen förstklassig underhållning!
Det skulle vara väldigt intressant att närvara vid några av debattörernas spelmöten. Det måste ju bli många intressanta filosofiska diskussioner på temat "Vad menade han egentligen"
SL: hmmm, ja du träffade minsann, slå skada.
Spelare: (plockar upp 20 tärningar)
SL: Vad gör du!?!?
Spelare: Jag slår skadan vaddå, är det något fel?
SL: Du tänker slå 20 tärningar!?
Spelare: Ja?
SL: Så mycket skada ger inte en dolk!
Spelare: Jodå
SL: Nej, den ger ob1t6
Spelare: Var har du fått det ifrån?
SL: Det står i regelboken!
Spelare: Jo men han som skrev det menade nog ob20t6
SL: ???
Spelare: Ja... tänk dig en man som inte har någon kunskap om siffror, han skulle ju lika gärna kunna skriva 20 som 1.
SL: Borde vi inte utgå från att textförfattaren menade det som folk i allmänhet menar med 20?
Spelare: Varför?
Timmar och åter timmar av underhållning!
There is no sin except stupity
-Oscar Wilde
Jag har inte kikat i forumet på några dagar, annars skulle jag naturligtvis medverkat i den fantastiska debatten om oförstörbarhet. Att läsa hela diskussionen i ett svep var verkligen förstklassig underhållning!
Det skulle vara väldigt intressant att närvara vid några av debattörernas spelmöten. Det måste ju bli många intressanta filosofiska diskussioner på temat "Vad menade han egentligen"
SL: hmmm, ja du träffade minsann, slå skada.
Spelare: (plockar upp 20 tärningar)
SL: Vad gör du!?!?
Spelare: Jag slår skadan vaddå, är det något fel?
SL: Du tänker slå 20 tärningar!?
Spelare: Ja?
SL: Så mycket skada ger inte en dolk!
Spelare: Jodå
SL: Nej, den ger ob1t6
Spelare: Var har du fått det ifrån?
SL: Det står i regelboken!
Spelare: Jo men han som skrev det menade nog ob20t6
SL: ???
Spelare: Ja... tänk dig en man som inte har någon kunskap om siffror, han skulle ju lika gärna kunna skriva 20 som 1.
SL: Borde vi inte utgå från att textförfattaren menade det som folk i allmänhet menar med 20?
Spelare: Varför?
Timmar och åter timmar av underhållning!
There is no sin except stupity
-Oscar Wilde