Nekromanti Tack för förstklassig underhållning

Gnosis_UBBT

Veteran
Joined
15 Oct 2000
Messages
4
Location
Växjö
Ujujuj

Jag har inte kikat i forumet på några dagar, annars skulle jag naturligtvis medverkat i den fantastiska debatten om oförstörbarhet. Att läsa hela diskussionen i ett svep var verkligen förstklassig underhållning!

Det skulle vara väldigt intressant att närvara vid några av debattörernas spelmöten. Det måste ju bli många intressanta filosofiska diskussioner på temat "Vad menade han egentligen"

SL: hmmm, ja du träffade minsann, slå skada.
Spelare: (plockar upp 20 tärningar)
SL: Vad gör du!?!?
Spelare: Jag slår skadan vaddå, är det något fel?
SL: Du tänker slå 20 tärningar!?
Spelare: Ja?
SL: Så mycket skada ger inte en dolk!
Spelare: Jodå
SL: Nej, den ger ob1t6
Spelare: Var har du fått det ifrån?
SL: Det står i regelboken!
Spelare: Jo men han som skrev det menade nog ob20t6
SL: ???
Spelare: Ja... tänk dig en man som inte har någon kunskap om siffror, han skulle ju lika gärna kunna skriva 20 som 1.
SL: Borde vi inte utgå från att textförfattaren menade det som folk i allmänhet menar med 20?
Spelare: Varför?

Timmar och åter timmar av underhållning!

There is no sin except stupity

-Oscar Wilde
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Klart roligt inlägg !!
vem vet, denna Rp kanske kom up i ob20t6 tillslut......

[color:purple]Alea Jacta Est !</font color=purple>
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Ta det som en kul grej !!
Samma frustration har även hänt mig.....

[color:purple]Alea Jacta Est !</font color=purple>
 

Sabelkatten

Swordsman
Joined
7 Sep 2000
Messages
653
Location
Sundbyberg
"vem vet, denna Rp kanske kom up i ob20t6 tillslut......"

Det gör man bara när det är färdighetsslag och man börjar med att slå 2 sexor...

/Sabelkatten, expert på alla sorters fummel...
 

kboman

Veteran
Joined
19 Aug 2000
Messages
49
Location
Malmö
Förstklassig underhållning för SL! (way OT...)

Fummel är det roligaste som finns att spelleda. Man slår ett bara halvviktigt slag, och så tindrar alla sexorna mot en... och det gnäggande småskrattet är oundvikigt :)

En spelare i min grupp klagade ofta på att han aldrig någonsin fick använda sin Tur (han hade typ Tur 16 och var spelare - trots det råkade han alltid illa ut). Så ett möte slog jag mot det tre gånger - fummel varje gång! Han blev nästan sur, men vi andra hade skitkul /images/icons/laugh.gif

- Kalle, lättroad SL

kboman@passagen.se | <A HREF="http://hem.passagen.se/kboman" target="_new">http://hem.passagen.se/kboman</A>
 

Ymir

Liten kantbaron
Joined
18 May 2000
Messages
11,207
Location
Malmö/Lund Metropolitan Axis
Re: Tack (?) för förstklassig underhållning

Tycker personligen att debatten om oförstörbarhet var något av det tråkigaste jag sett på år och dag, men det skall jag kanske hålla för mig själv. Likväl tycker jag dock att det borde framstå som självklart att ett vapen INTE kan gå igenom en hård metallrustning, oavsett vad neogames fåniga "abs-regler" säger. Folk som inte inser att det inte kan göra någon skada om det inte går hål på rustningen borde lämpligen träna sin logik istället för att fördjupa sig i eons regelsystem.

- Ymir, blev rätt irriterad på den diskussionen
 
Top