Nekromanti Tabeller för Unga Karaktärer (HJÄLP MIG)

Rhodryn

Hero
Joined
23 Sep 2013
Messages
977
jensofsweden;n252236 said:
Jag ser poängen, men jag personligen känner att för det äventyr jag planerat så blir det lite trist om alla karaktärer är 'likadana' gällande attribut (och därmed härledda attribut). Tror mina spelare skulle känna detsamma, visst de kan vara varierade i skillsets osv, men det är fortfarande mycket samma.
Det är ju dock bara åldrarna under 13 som kommer ha liknande värden... fast om karaktärerna börjar innan 13 så har det ju betydelse. XD
 

jensofsweden

Stjärnmagiker
Joined
24 Mar 2014
Messages
382
Location
Birmingham, UK
Rhodryn;n252267 said:
Det är ju dock bara åldrarna under 13 som kommer ha liknande värden... fast om karaktärerna börjar innan 13 så har det ju betydelse. XD
I mitt spel kommer alla karaktärer vara mellan 8-10 år gamla (OP), så det blir ju lite trist om alla är lika bra/dåliga på allt :p
 

jensofsweden

Stjärnmagiker
Joined
24 Mar 2014
Messages
382
Location
Birmingham, UK
UPPDATERING

Alla tabeller är nu klara! :)

Brawls & Battles
Intrigues & Misdeeds
Journeys & Adventures
Lore & Legends

Jag håller även på att ändra lite i reglerna för karaktärsskapande så att barn har lägre grundchans på färdigheter (1D6) och höjer färdighetschansen med +2 per poäng istället för 1D6. Det kostar även 2 poäng att höja från 2D6+2 till 3D6 och från 3D6 till 3D6+2 (den sista kan endast appliceras till lättlärda färdigheter).


Nästa steg i förberedandet inför kampanjens karaktärsskapande är att fixa fram lite lätta spells (böner/besvärjelser) som barnen kan få tillgång till genom bakgrundsslag och/eller genom att spendera poäng på Mysterier.
 
Top