Pausade kampanjer är döda kampanjer. Man lägger ner kampanjen helt eller så fortsätter man.
Min erfarenhet är att man kan pausa en kampanj i upp till ett par månader, och sedan fortsätta utan problem.
Vad man inte kan göra är att trycka på paus, starta upp en annan kampanj, och tänka "när den här är klar går vi tillbaks till den gamla." För det kommer inte att hända.
Det har vi som nämnts redan gjort. Ett års paus, så jag tror nog vi kan göra det igen. Betyder ju inte att det är värt det.Min erfarenhet är att man kan pausa en kampanj i upp till ett par månader, och sedan fortsätta utan problem.
Vad man inte kan göra är att trycka på paus, starta upp en annan kampanj, och tänka "när den här är klar går vi tillbaks till den gamla." För det kommer inte att hända.
Min RQ-kampanj överlevde coviden - vi startade upp den igen i september, efter 18 månader.
Hur hade ni gjort?