Nekromanti T-30

Sten

Veteran
Joined
8 Jun 2000
Messages
15
Location
Linköping
Tjena
Det här kanske inte helt hör till ämnet, menmen.
I spelsystemet The window ska man bland annat använda T30 och jag lyckas inte få tag på någon sådan tärning. Så därför frågar jag här:

Vet någon var man kan få tag på en T30, eller använder man två andra tärningar (som man vanligtvis gör med T100)?

Vore högst tacksam för svar

/Sten

/Sten
 

Maxwan

Swordsman
Joined
26 Jun 2000
Messages
622
Location
Skövde
Re: T30

Jag köpte min T30 i tyskland. Jag har sett på tradition i gbg att de har en T30 fast det är i ett brädspel. Jag tror det är mycket svårt att hitta och köpa löst..

Mac - stolt över sin T30.
 

PAX

Jordisk Äventyrare
Joined
16 May 2000
Messages
3,107
Location
Tindalos
TYdligen finns det T30-tärningar. Jag själv har dock inte haft äran att beskåda någon T30. Ett alternativ är att använda sig av en T10:a plus en T3:a. T3:an anger inom vilket tiotalsvärde T10:an hamnar.

/PAX
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Pöh! Löjligt!

Själv har jag ju en T80:a! Slå det ni!


/Jag är en jägare.
Och jägare vilar aldrig.

Omvänd.. Omvänd nu kättare!
 

Master_Z

Swordsman
Joined
3 Sep 2000
Messages
601
Location
Mölndal, Sverige
Re: Pöh! Löjligt!

Jag har iallafall en rätt kaxig T50 som är specialgjord (nej inte av mig själv)

Den stolta krigaren Master Z har sagt sitt
"Beuty is in the eye of the beholder"
 

avatarex

Myrmidon
Joined
18 Dec 2000
Messages
4,204
Location
Göteborg
Kasta Gris

Kasta Gris är ett störtskönt spel som klassar T30, T50 OCH T80!
Köp det nu.

Ps. Fläsklägg Ds.

Din vän i kampen mot Jargier, Thalasker, Bazirker och Mundanas avskum av alla former.
 

EventHorizon

Warrior
Joined
7 Dec 2000
Messages
223
Location
Stockholm
Ha! Jag slog det!

Jag har en T100 sådeså. Den är i det närmaste som en boll och det tar ett tag innan den stannar men den funkar bra :)
Inte för att jag använder den till att spela, den är bara cool liksom. Rollspelarens Lamborghini (typo?) ungefär :)

Fly me to the moon and let me play among the stars
 

Rosen

Myrmidon
Joined
9 Jun 2000
Messages
5,813
Location
Jakobsberg (Järfälla; 08-trakten)
Re: T30

<I>Måste få tag på en sådan som en sann samlare av tärningar....</I>

Jag har en, inköpt nån gång för en halv evighet sen. Förstår varför de inte blev mer populära, dock - har man väl satt den i rullning så stannar den <I>aldrig</I>. Det är lite svårt att få till rättvisa tärningsslag när man måste stoppa den manuellt varje gång om man inte vill se den åka över bordskanten. (-:

Själv skulle jag vilja ha en T7, som en speltidning en gång i tiden skrev att Gamescience hade under utveckling. Den dök aldrig upp och ingen brukar ha hört talas om den, så jag antar att de skrinlade den, men nåt prototyp-ex torde ju ha tillverkats.

--
Åke
 

Gardener

Champion
Joined
7 Feb 2000
Messages
8,445
Location
Södermalm
Re: T30

Som en halvt hängiven samlare av tärningar (och anordnare av de (f.d.) årliga tärningsmästerskapen) så måste jag ju skryta med att jag har en T7! Helt bisarr tärning faktiskt, uppanbart att den är osymmetrisk, men skaparna har ändå lyckats få den att ha jämn utspridning av resultaten.

Naturligtvis har man en T30 och en T100 också, men tyvärr har jag ännu inte fått tag på en T34 och T80 hade jag aldrig hört talas om tidigare. Nu har man fler att leta efter... =P

MVH Olle Johansson
Chefredaktör, www.rollspel.nu
 

Sereg_UBBT

Swashbuckler
Joined
17 May 2000
Messages
2,486
Location
Sektor 242, Norra hemisfären
Pansarmuseet [mycket OT]

Pansarmuseet i Varnhem, det minns jag som igår... Vi låg i en närbelägen lada och spanade med mörkerkikare hela natten efter inbrottstjuvar (vapenkasuner låg alldeles vid museet). Vi såg självklart inga tjuvar under våran "punktbevakning" utan hade mest dötrist. Några T34:or eller T80:or såg vi inte, för museet var stängt.

 

Rosen

Myrmidon
Joined
9 Jun 2000
Messages
5,813
Location
Jakobsberg (Järfälla; 08-trakten)
Re: T30

<I>jag har en T7! Helt bisarr tärning faktiskt, uppanbart att den är osymmetrisk, men skaparna har ändå lyckats få den att ha jämn utspridning av resultaten.</I>

Hur är den uppbyggd? Den Gamescience höll på med såg ut som en pentagon med höga sidor, svjv (vilket iofs borde ställa till problem med spridningen eftersom vinklarna blir olika stora).

--
Åke
 

Gardener

Champion
Joined
7 Feb 2000
Messages
8,445
Location
Södermalm
Re: T30

Stämmer bra det, det är så den ser ut. Skulle nog kunna fixa lite bilder av den någon dag om jag lyckas låna en digitalkamera.

På något lurigt sätt har de lyckats vikta den så pass att även de stora sidorna (ovan- och undersidan av pentagonen) kommer upp ungefär lika många gånger som övriga sidor. Ett helt ovetenskapligt empiriskt test jag gjorde visade att av 100 slag så kom en av kanterna på pentagonen och en av de stora sidorna upp något oftare än de övriga - som kom upp ungefär lika ofta.

MVH Olle Johansson
Chefredaktör, www.rollspel.nu
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
T80

Här är den! T80:an!



/Jag är en jägare.
Och jägare vilar aldrig.

Omvänd.. Omvänd nu kättare!
 

Vindhand

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,253
Location
Stockholm
alternativa tärningar

Det enklaste kanske vore att göra den som ett prisma, ungefär som T4an i den bifogade bilden men med 7 sidir i stället för fyra.

*kan inte sova*
 

Man Mountainman

Storsvagåret
Joined
17 May 2000
Messages
7,895
Location
Barcelona
T17

Gauss (någon matematiker som är död nuförtiden) kom ju på en regelbunden sjuttonsidig polyeder. Att ha en T17 i bagaget vore väl rätt häftigt?

/Dnalor, din finne på hornhinnan
 
Top