Jag har börjat knepa och knåpa ihop ett regelsystem från grunden och det intressantaste jag har kommit på hittills är att använda olika sorters tärningar till färdighetsslag, skada och träffområde så man kan slå alla samtidigt.
Färdigheter slås med 1t10, skada med 1t6 och träffområde med 1t20. En annan fördel som det för med sig är att spelarna snabbt lär sig träfftabellerna utantill. Ja det är allt jag tänekr berätta än så länge.
Anledningen till att jag skrev det här är att jag av ren nyfikenhet tänkte fråga om det är andra som använt sig av den här metoden i sina regler?
Färdigheter slås med 1t10, skada med 1t6 och träffområde med 1t20. En annan fördel som det för med sig är att spelarna snabbt lär sig träfftabellerna utantill. Ja det är allt jag tänekr berätta än så länge.
Anledningen till att jag skrev det här är att jag av ren nyfikenhet tänkte fråga om det är andra som använt sig av den här metoden i sina regler?