Jag fattar ingenting. Ett något mer innehållsrikt svar skulle underlätta förståelsen.Björn Wärmedal;n287833 said:Nu förstår jag wilpers svar helt plötsligt.
Recca;n287814 said:Hej på er alla. Länge sen.
Ett väldigt enkelt (och rätt så intuitivt system imo) är Itras By. Det kräver dock att du inhandlar spelets kortlek innan du kan spela det, så är du endast intresserad av en regeltext så funkar det nog inte, tyvärr (såvida inte någon har gjort en App för det eller nåt).Recca;n287814 said:Jag behöver ett enkelt men effektivt och rörligt system för att rollspela online. typ max en sida information, intuitivt, etc. Tack på förhand.
Mvh /Recca
Okej! Voice chat, antar jag isf. Jag rekommenderar Lady Blackbird. Det är lite längre än 1 sida, förstås (typ 3 + färdiga rollpersoner), och det använder pölar av d6:or där man räknar hur många som kommer över ett tröskelvärde. Men det är intuitivt, fartfyllt och kul.Recca;n287837 said:Regelsystem är tanken, japp. Spelet kommer ske via discord och det finns en rollbot så man kan typ skriva !1d6 och så rullar botten en tärning.
Det här är alltså basically systemet från Okult. Där har man rätt stor frihet att själv berätta vad man gör och vilka effekter det har, men genom att ställa frågor så öppnar man för input från andra spelare och därigenom för sånt som man själv antagligen inte skulle ha hittat på. Det är utan slump, men inte utan oväntade inslag.wilper;n287824 said:Börja alla inlägg med att svara på en fråga.
Avsluta alla inlägg med att ställa en fråga.