Mask_UBBT
Hero
Mmm... balanselement... smaskens :D[nt]
NT = No Text (Ingen text)
NT = No Text (Ingen text)

Gärna så att Drama i allmänhet höjs för alla inblandade ju vildare striden går, men alla har ändå Drama oberoende från varandra.. Å andra sidan.. Spelarna har kanske inte så svårt att hålla ordning på sin Drama om dom har markörer, men det blir lite lurigare för SL.. Kanske en allmänn Drama för striden, där spelarna kan få extrapoäng, och motståndarsidan delar på Drama.. På så sätt kan spelledaren välja att låta piratbossen använda alla dramapoäng, så att han blir riktigt grym, medans hans thugs blir just.. thugs.

Jag tycker inte avståndsvapen ska vara kraftlösa, men de ska vara svåra som faen att använda... Såvitt jag fattat det var ju sånadär grejjer nästan värdelösa att sikta medpå mer än 15 m... eller har jag fel?
Ju lägre man har i "Ädelhet" och ju högre man har "Uppfinningsrikedom", desto fler Fuling-kort får man ha på handen....
"Jag svamlar, vet inte om du fattar, men man kanske kan pressa sig över gränsen genom att spela ut en vild kombo?"
Jupp. Genom att spela olika kort, slänga schyssta förolämpningar och dylikt kan man köra hur många kombinationer man vill, så länge SL tillåter det...