Nekromanti SW = fantasy??

andreasl

Veteran
Joined
11 Jul 2001
Messages
23
Location
Houston, Texas
Re: dogmafilm [ot]

Jo, Dogma 95 ska det vara. Jag var lite för slarvig.

Jag har inte sett Mifune, men jag har hört att den ska vara bra. Festen verkar dock fortfarande vara den bästa hittils.

//Andreas
 

andreasl

Veteran
Joined
11 Jul 2001
Messages
23
Location
Houston, Texas
Re: dogmafilm [ot]

Liv? Vem har ett liv? Klockan är 18:30 på en fredagkväll och jag är fortfarande kvar på jobbet...

//Andreas
 

Netfeed

Swashbuckler
Joined
21 Apr 2001
Messages
2,273
Location
Göteborg
Re: dogmafilm [ot]

stackare
har du något form av umgänge då???

---------
-Netfeed-
---------
I scream, you scream, all scream for Ice-cream
 

Äventyr

Världsbyggare
Joined
9 Jun 2000
Messages
993
Location
Bureå
Re: # D&D == SW ?

En av mina utländska vänner, amerikan gift med min sambos kusin, har sedan barnsben varit rollspelare. Favoritspelet var AD&D, och enligt honom var filmen en enda lång besvikelse. Har blivit varnad från flera andra håll för att se den också...

- daniel

"The force will be with you. Always."
 

Vindhand

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,253
Location
Stockholm
Re: # D&D == SW ?

Vilken av filmerna? Jag gissar (av andra personers reaktioner att döma) att du talar om D&D :)

Det var inte helt hemsk... helt i klass med Beastmaster och andra riktigt dåliga fantasyrullar... i.o.f.s är det inte övesvallande berömm :)

I filmens försvar kan ju sägas att den irriterande komiska side-kicken inte alls var lika irriterande som Jar-Jar :)
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,443
Location
Helsingborg
Re: # D&D == SW ?

Det <EM>är</EM> dålig. Artifakten är plastig, en kille har blåa läppar (en D&Dras?), vulcankillens fru från "Star Trek Voyager" har spetsiga öron här också och framförallt Snails (rätt namn?). Efter nån min. som jag sett honom så sade jag i biosalen på LinCon "Åh nej, inte en till Jar-Jar Binks". Hörde då en som sade till sin kompis "Näe, ska <EM>han</EM> förstöra den här filmen också." Tydligen hade han missförstått min metafor. /images/icons/smile.gif

/[color:green]Han</font color=green> som applåderade när Snails dog
 

Rosen

Myrmidon
Joined
9 Jun 2000
Messages
5,813
Location
Jakobsberg (Järfälla; 08-trakten)
Re: # D&D == SW ?

<I>Det var inte helt hemsk... helt i klass med Beastmaster och andra riktigt dåliga fantasyrullar... i.o.f.s är det inte övesvallande berömm :)</I>

Beastmaster är ju kul; en av de få b-fantasyrullar som jag har idats se flera gånger. (-:

--
Åke
 

Vindhand

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,253
Location
Stockholm
Re: # D&D == SW ?

/Han som applåderade när Snails dog

Det är ju definitivt en sak som talar _för_ D&D. Tänk vad mycket bättre SWe1-tPM hade varit om de dödat av Jar-Jar på ett lika förnedrande vis :)

Det jag irriterade mig mest på med D&D var hur värdelös magikern var... (gruppens magiker dvs... flickan som mest var där och såg söt ut)
 
Top