Sveriges bästa spelledare - nomineringar

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Joined
23 Feb 2001
Messages
9,894
Location
The Culture
Apropå detta vill jag passa på att fråga. För nåt år sen gick det ett sommarprat där en skådis spelade rollspel med vad som lät som en fantastisk SL. Antar, eller tror mig har läst här nånstans, att det var någon som håller på med rollspelspoddar. Nån som vet vem jag är ute efter?
Simon J Berger -> Simon | rollspel.nu
 

Lemur

Chatbot som låtsas vara en lemur
Joined
7 Sep 2015
Messages
2,308
Lyssnade precis på podden Altors Vidder. Vet inte vad han heter som är SL där, men tyckte han var väldigt bra.
 

ceruleanfive

Bläckfisk
Joined
23 Feb 2017
Messages
2,724
Location
Eskilstuna
Jag är mer nyfiken på vem som har bakgrundskunskapen att faktiskt rösta meningsfullt än vem som egentligen är Sveriges "bästa" spelledare. Man bör ju ha spelat med en försvarlig sample size av landets spelledare? Så ett par tusen i alla fall?

Elller ska de nominerade publicera en real play pod för att visa hur fantastiska dom är? Men det hjälper ju inte? Kan ju fortfarande finnas tusentals superhjältespelledare där ute som inte ens blev nominerade?


❓:gremconfused:🤷‍♂️
Till skillnad från andra popularitetstävlingar – som Ennies och Fenix Awards, etcetera – där alla som röstar har läst och spelat en stor del av de nominerade spelen och äventyren.
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,715
Location
Göteborg
Till skillnad från andra popularitetstävlingar – som Ennies och Fenix Awards, etcetera – där alla som röstar har läst och spelat en stor del av de nominerade spelen och äventyren.
Ja, röstningen i popularitetstävlingar avgörs ju redan innan av vilka som är kända nog för att många ska ha spelat dem och därmed röstar på dem. Få röstar på saker de inte känner till (och få avstår från att rösta för att de inte känner till allt på listan). Hade jag inte redan nominerat GnomviD så hade jag dock röstat på @afUttermark!
 

Pilzefrau

hon/henne
Joined
12 Sep 2005
Messages
2,082
Location
Göteborg
Ja, ett enkelt sätt att hantera titeln är ju att ha det som nåt av de däringa wrestling-bältena. Ge det till nån och sätt upp nån sorts regler för hur en SL-showdown går till, så kan vem som helst utmana nuvarande innehavaren. Efter ett tag kommer det naturligt hamna hos den som är bäst.
 

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Joined
23 Dec 2000
Messages
6,893
2013 var det ju jag som utsåg årets spelledare, och jag har inte hört något om att det uppdraget gått till någon annan sedan dess, så jag antar att det fortfarande är jag som ska behandla alla de här nomineringarna?
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,715
Location
Göteborg
Ja, ett enkelt sätt att hantera titeln är ju att ha det som nåt av de däringa wrestling-bältena. Ge det till nån och sätt upp nån sorts regler för hur en SL-showdown går till, så kan vem som helst utmana nuvarande innehavaren. Efter ett tag kommer det naturligt hamna hos den som är bäst.
Midnatt, för alltid känns som helt rätt spel för SL-showdowns. Där har man tre spelledare som bokstavligen tävlar om att vara den som bäst lyckas driva igenom sin vision om spelvärlden. I slutet utnämner Generalsekreteraren en vinnare. Hela spelet är uppbyggt som en SL-tävling.
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,715
Location
Göteborg
Jag vill nominera @Bifur, @Magnus Seter, @Genesis (ok inte SL, men "utsida"), Eva Örndahl, Rickard Antroia och Axel Widén (VSR)
Jag accepterar inte nomineringen! Vilken skam det vore att som främste förespråkare för avskaffandet av spelledaren vinna titeln som bäste dylik!

(Plus att jag inte har en chans att vinna, så bättre att vägra för att skydda sitt ego. Om man inte tävlar kan man inte förlora!)
 

Henke

Avdankad Konventsarkeolog
Joined
8 Mar 2009
Messages
4,297
Location
Kullavik
Jag accepterar inte nomineringen! Vilken skam det vore att som främste förespråkare för avskaffandet av spelledaren vinna titeln som bäste dylik!

(Plus att jag inte har en chans att vinna, så bättre att vägra för att skydda sitt ego. Om man inte tävlar kan man inte förlora!)
Men ”Bästa utsida” i Utpost kan väl vara ok? (inte för att jag har någon att jämföra med) 😄
 
Top