Sveriges bästa spelledare - nomineringar

luddwig

Lawful evil
Joined
30 Jan 2013
Messages
5,564
På förekommen anledning ska vi ha en omröstning om vem som är Sveriges bästa spelledare. Vi börjar dock med nomineringar. Så vem eller vilka spelledare bosatta i Sverige tycker du ska vara med i omröstningen? Forumiter nomineras med forumsnamn. Icke-forumiter nomineras med för och efternamn. Du får nominera maximalt tre spelledare. Nomineringsprocessen avslutas på torsdag klockan 17:00. Sedan finns det en viktig regel till. Du får inte nominera dig själv, men det är helt okej att ödmjukt be om en nominering. Den som blivit nominerad har också rätt att frånsäga sig sin nominering om hen av någon anledning inte har lust att delta.
 
Last edited:

afUttermark

Swashbuckler
Joined
17 Oct 2011
Messages
2,006
Va får man inte nominera sig själv. Men jag är ju superbra på att spelleda. Då tycker jag att det bara räknas om man har spelat IRL.
 

Sömniga Isaac

Rollspelsinkvisitor
Joined
9 Feb 2008
Messages
1,951
Location
Örebro
Eftersom hela forumet är ett enda stort rollspel där en del av spelet handlar om definitioner in i absurdum, en annan gren handlar om problemlösning i skapandet av nya spelregler och en tredje del handlar om att vara kreativ med ett skuggspel med varulvar så måste väl den bästa spelledaren ändå vara @Magnus Seter som håller ordning och reda mitt i detta ständigt pågående forumrollspel.
 

Khan

Kondottiär
Joined
23 Apr 2014
Messages
4,266
På förekommen anledning ska vi ha en omröstning om vem som är Sveriges bästa spelledare. Vi börjar dock med nomineringar. Så vem eller vilka spelledare bosatta i Sverige tycker du ska vara med omröstningen? Forumiter nomineras med forumssnamn. Icke-forumiter nomineras med för och efternamn. Nomineringsprocessen avslutas på torsdag klockan 17:00. Sedan finns det en viktig regel till. Du får inte nominera dig själv, men det är helt okej att ödmjukt be om en nominering. Den som blivit nominerad har också rätt att frånsäga sig sin nominering om hen av någon anledning inte har lust att delta.
Kan jag spara tid för folk och nominera alla samtidigt? Eller måste man nämna alla namn?
 

luddwig

Lawful evil
Joined
30 Jan 2013
Messages
5,564
Va får man inte nominera sig själv.
Jag tänker att en viss ödmjukhet är klädsamt. Du får väl övertala, muta eller hota någon till att nominera dig.

Då tycker jag att det bara räknas om man har spelat IRL.
Jag funderade på att skriva en regel för att utesluta poddspelledare. Dom har ju annars chans att få oerhört många röster från sina lyssnare. Sedan kom jag på att jag inte gillar detaljerade regler i rollspelssammanhang.
 

luddwig

Lawful evil
Joined
30 Jan 2013
Messages
5,564
Kan jag spara tid för folk och nominera alla samtidigt? Eller måste man nämna alla namn?
Åhå, du är en sån där som alltid ska vrida och vända på reglerna för att få orimliga resultat. Det tvingar mig att genast hitta på en ny regel: Maximalt tre lämnade nomineringar per person.
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,723
Location
Göteborg
Det är ju lite andra divisionen det här (eliten spelar ju spelledarlöst), men ska jag spela ett spel med en spelledare och jag får välja vem så är såklart @GnomviD högst upp på listan, och jag tror att de flesta som lirat DYD med honom håller med!
 
Top