Svenskt nattliv - Vampire utmaning!

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,383
Älskar du också Vampire the Masquerade men tycker det är synd att det inte finns nog med material för att spela blodsugande monster här på hemmaplan i Sverige? I den här utmaningen gör vi något åt det! Varje tävlande skriver om det vampyriska samhället i en svensk stad vilket gör att vi tillsammans skapar en bok om att spela vampyrer i Sverige

Om du vill vara med anmäler du dig senast den 31a Mars genom att skriva i den här tråden. Den 1a april meddelar vi vilken svensk stad alla tilldelas. Den 30e april är sedan sista dagen att lämna in ditt bidrag genom att posta det här i tråden.

Regler:
-Bidragen ska vara max 4 A4a sidor. Inte fram och baksida så inte 8 sidor utan endast 4:a A4a sidor.

-Bidragen ska lämnas in som PDFer i A4 format.

-Endast ett bidrag kan lämnas in per person.

-Ditt bidrag måste fungera oavsett om det används till 5e Vampire eller till V20 Vampire.

-Ditt bidrag ska inte innehålla några regler.

-Genom att delta godkänner du att ditt bidrag sätts ihop med de andra bidragen i en PDF och distribueras gratis på internet.

-Om ditt bidrag innehåller sexistiskt, rasistisk, homofobt eller transfobiskt innehåll kommer det omedelbart diskas, kommer inte vara med i samlings PDF:en och kommer inte kunna vinna. Det finns ingen överklagningsprocess och vi kommer inte diskutera din diskning med dig utöver att skriva till dig att du är diskad.


Vinnare:
-En vinnare kommer utses genom en omröstning här på forumet. Denna vinnare kommer få titeln ”SN Furste”.

-En vinnare kommer utses av en jury bestående av medlemmarna i PBS sällskapet och få titel ”Sb Ärkebiskop”.

-En vinnare kommer utses av juryn för den som skapat bidraget med snyggast design och/eller bilder. Denna kommer få titeln ”SN Baron”.


Städer som kommer lottas ut till deltagare (Får vi fler än 33 deltagare lägger vi fler städer):
1: Stockholm
2: Göteborg
3: Malmö
4: Uppsala
5: Linköping
6: Örebro
7: Västerås
8: Helsingborg
9: Norrköping
10: Jönköping
11: Umeå
12: Lund
13: Borås
14: Eskilstuna
15: Halmstad
16: Gävle
17: Södertälje
18: Växjö
19: Karlstad
20: Kristianstad
21: Luleå
22: Karlskrona
23: Visby
24: Falun
25: Trollhättan
26: Hässleholm
27: Eslöv
28: Hörby
29: Trelleborg
30: Ystad
31: Knutby
32: Landskrona
33: Kalmar
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,847
Location
Nordnordost
Kanske ska vara en minsta textstorlek i så fall?
Låter som det är ett problem som löser sig självt, kör 4pt text och lämna in fyra ark svart papper, och få noll röster för ingen orkar läsa ändå. :-D
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,383
Låter som det är ett problem som löser sig självt, kör 4pt text och lämna in fyra ark svart papper, och få noll röster för ingen orkar läsa ändå. :-D
Bara för att kolla eftersom jag slumpar fram städer, är det här en anmälan? :)
 

Cybot

Mest spelbar
Joined
19 Oct 2001
Messages
4,318
Location
Helsingborg
Uh. Borde man etablera någon sorts normalpopulation (typ "max 1 vampyr per 10,000 personer") så att man får en slags cohesive stämning? Annars så blir sådana här grejer lätt "Här har vi stockholm med 10 vampyrer, och sedan finns det 25 i Trollhättan"
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,383
Uh. Borde man etablera någon sorts normalpopulation (typ "max 1 vampyr per 10,000 personer") så att man får en slags cohesive stämning? Annars så blir sådana här grejer lätt "Här har vi stockholm med 10 vampyrer, och sedan finns det 25 i Trollhättan"
Vi kommer inte etablera något sådant. Alla får göra vad de vill. Blir Trollhättan en Hellmouth från Buffy med 100 vampyrrr och Stockholm bli The Addiction med 3 vampyrer är det okej.

Också, vill du vara med? :D
 

Cybot

Mest spelbar
Joined
19 Oct 2001
Messages
4,318
Location
Helsingborg
Vi kommer inte etablera något sådant. Alla får göra vad de vill. Blir Trollhättan en Hellmouth från Buffy med 100 vampyrrr och Stockholm bli The Addiction med 3 vampyrer är det okej.

Också, vill du vara med? :D
Då jag är en sådan person som gillar konsistenta settingar så är jag på gränsen...

...men fine. Jag är på.
 

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Joined
23 Feb 2001
Messages
9,867
Location
The Culture
Det här är inte en anmälan, ännu, men jag har en fråga: Är det inte troligt att resultatet skulle bli bättre om städer delades ut baserat lite på kunskap, så att Örebro går till någon som bor eller har bott i Örebro? Det skulle göra lokalanknytningen mer genuin, tänker jag.
 

Anchorman

Swashbuckler
Joined
28 Apr 2012
Messages
1,809
Det här är inte en anmälan, ännu, men jag har en fråga: Är det inte troligt att resultatet skulle bli bättre om städer delades ut baserat lite på kunskap, så att Örebro går till någon som bor eller har bott i Örebro? Det skulle göra lokalanknytningen mer genuin, tänker jag.
Jag håller med. Nästan bättre att man kan boka en stad. Så typ "Jag anmäler mig och tar Trollhättan"

Många av de här städerna har jag inte varit i och det kommer vara svårt att skriva om. Jag tror också vi får en intressantare spridning då vissa kanske tar en håla på landet och skriver om osv.
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
Ett par nyfikna frågor:

1. Vad är PBS Sällskapet för något?

2. Jag har för mig att i någon Vampirebok finns en riktlinje som säger att det behövs i en befolkning på hundratusen människor för att föda en vampyr.
Det skulle betyda att Stockholms kommun kan föda c:a 10 vampyrer, medan hela Stockholms län klarar av upp till 25 vampyrer.
Befolkningsmängden minskar snabbt i övriga städer och de flesta städerna på listan klarar av att föda en vampyr.
Den minsta håla på listan verkar vara Knutby som inte ens har 1000 innevånare.
Finns det några riktlinjer för hur många vampyrer en byhåla kan ha, eller skiter man högaktningsfullt i riktlinjerna? :)
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,383
Ett par nyfikna frågor:

1. Vad är PBS Sällskapet för något?

2. Jag har för mig att i någon Vampirebok finns en riktlinje som säger att det behövs i en befolkning på hundratusen människor för att föda en vampyr.
Det skulle betyda att Stockholms kommun kan föda c:a 10 vampyrer, medan hela Stockholms län klarar av upp till 25 vampyrer.
Befolkningsmängden minskar snabbt i övriga städer och de flesta städerna på listan klarar av att föda en vampyr.
Den minsta håla på listan verkar vara Knutby som inte ens har 1000 innevånare.
Finns det några riktlinjer för hur många vampyrer en byhåla kan ha, eller skiter man högaktningsfullt i riktlinjerna? :)
1: Det är vi som håller i utmaningen.

2: Du gör det som du vill göra med din stad.

Är det här en anmälan? :)
 
Top