Svenskt nattliv - Vampire utmaning!

Nion

Warrior
Joined
31 Jan 2020
Messages
305
Location
Göteborg
Regler:
-Ditt bidrag måste fungera oavsett om det används till 5e Vampire eller till V20 Vampire.
Angående det här. Hur mycket måste tävlingsbidraget stämma överens med redan etablerad värld? Jag har ingen förkunskap om 5e, V20 eller något annan Vampire version alls för den delen. Klarar man sig om man tänker vampyrer överlag eller bör man läsa in sig eller vara insatt först?

Obs, detta är inte en anmälan.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,384
Angående det här. Hur mycket måste tävlingsbidraget stämma överens med redan etablerad värld? Jag har ingen förkunskap om 5e, V20 eller något annan Vampire version alls för den delen. Klarar man sig om man tänker vampyrer överlag eller bör man läsa in sig eller vara insatt först?

Obs, detta är inte en anmälan.
Du klarar dig inte utan förkunskaper. Du måste kunna Vampire the Masquerade settingen åtminstone grundläggande för att kunna delta.
 

Nion

Warrior
Joined
31 Jan 2020
Messages
305
Location
Göteborg
Du klarar dig inte utan förkunskaper. Du måste kunna Vampire the Masquerade settingen åtminstone grundläggande för att kunna delta.
Rackarns! Då slipper jag fundera på om jag ska vara med :) Men det ska bli kul att följa.
 

Jocke

Bäst i rollspel
Joined
19 May 2000
Messages
4,008
Location
Sthlm
Rackarns! Då slipper jag fundera på om jag ska vara med :) Men det ska bli kul att följa.
Äh, kolla nån video på youtube så kommer du fatta. Och typ allt om vampyrer i film och tv kommer typ från VtM från början...
 

Nion

Warrior
Joined
31 Jan 2020
Messages
305
Location
Göteborg
Äh, kolla nån video på youtube så kommer du fatta. Och typ allt om vampyrer i film och tv kommer typ från VtM från början...
Tack för peppen! Vi får se om jag hinner läsa in mig innan anmälningstiden gått ut, och om jag fortsatt känner mig sugen på att delta.
 

Ymir

Liten kantbaron
Joined
18 May 2000
Messages
11,167
Location
Malmö/Lund Metropolitan Axis
Jag är skeptisk till valet av städer. Ställen som Malmö och Stockholm är för basic bitches.

Jag hade hellre skrivit min egen version av Grums by Night. Det vampyrlajvet var ju den bästa idén på länge (men failade totalt i utförandet, eftersom de valde att köra det i Stockholm, och inte i Grums).
 

Minimoni

Homelander
Joined
6 Mar 2003
Messages
3,300
Location
Karlstad Sverige/Hiroshima Japan
Jag är skeptisk till valet av städer. Ställen som Malmö och Stockholm är för basic bitches.

Jag hade hellre skrivit min egen version av Grums by Night. Det vampyrlajvet var ju den bästa idén på länge (men failade totalt i utförandet, eftersom de valde att köra det i Stockholm, och inte i Grums).
Snackar vi om Grums i Värmland nu? Stället är mer eller mindre bara ett pappersbruk med infödingarnas bostäder utspridda lite i närheten(jag får skämta om Grums, jobbade som industrisanerare på bruket i Grums för ca 20 år sedan). :)
 

Cybot

Mest spelbar
Joined
19 Oct 2001
Messages
4,318
Location
Helsingborg
Jag är skeptisk till valet av städer. Ställen som Malmö och Stockholm är för basic bitches.

Jag hade hellre skrivit min egen version av Grums by Night. Det vampyrlajvet var ju den bästa idén på länge (men failade totalt i utförandet, eftersom de valde att köra det i Stockholm, och inte i Grums).
Då får du väl hoppas att du får någon håla som Eslöv/Hörby/Knutby.

Listan är ju i princip "Sveriges största tätorter, minus dumma tätorter som 'Upplandsväsby och Sollentuna' och istället ett axplock av skånska hålor och platser där det begåtts mord".
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,384
Fortfarande gott om tid att anmäla sig till utmaningen! :D
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,384
Bump! Kom igen nu! Fortfarande finns det tid att anmäla sig!
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,384
Hade det rört sig om Dark Ages hade jag hoppat på direkt. Har ingen koll på de nya versionerna av VtM dessvärre.
Efter diskussion i sällskapet har vi kommit fram till att det är okej att skriva sin stad till Dark Ages om man vill det eftersom det är en officiellt publicerad Vampire the Masquerade setting. Vill du vara med? :)
 

Svarte Faraonen

Oenofil oikofob
Joined
12 Oct 2000
Messages
10,643
Location
Värnhem, Malmö
Efter diskussion i sällskapet har vi kommit fram till att det är okej att skriva sin stad till Dark Ages om man vill det eftersom det är en officiellt publicerad Vampire the Masquerade setting. Vill du vara med? :)
Folk får hoppas att de inte får en stad som grundades efter medeltiden då. Eller tar man närmaste motsvarande? Kristianstad by Night blir till Vä by Night?
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,384
Folk får hoppas att de inte får en stad som grundades efter medeltiden då. Eller tar man närmaste motsvarande? Kristianstad by Night blir till Vä by Night?
Ren slump gav en stad som är gammal nog, så vi behöver inte komma på hur vi skulle lösa det om det var en för ny stad :)
 
Top