Nekromanti Svart av kval är släppt

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,760
Location
Stockholm
krank said:
Genesis said:
länk.

(Jag säljer mina spel för produktionspriset, så betala inte för det om ni inte absolut vill ha en bok, för jag får inga pengar i alla fall.)
Jag måste nog köpa ett ex i månadsslutet bara för att jag är så nyfiken på hur trycket förhåller sig mot Publit...
...och jag måste nog köpa ett ex More than Human i månadsslutet bara för att jag är så nyfiken på hur de förhåller sig mot dasspapper...

:gremwink:
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,605
Location
Rissne
Arfert said:
Kan man inte välja papper på Publit?
Senast jag kollade var det lite begränsat urval; tror de har två sorter eller något sådant. Upplever själv inga problem.

Själv har jag ingen koll alls på vad i hela friden RasmusL pratar om...

- Jag och Genesis har redan tidigare pratat om skillnaden mellan olika PoD-tjänster och papperskvalitet etc.
- Jag och Genesis är extremt medvetna om och bekväma i att inte gilla varandras spel eller trivas i varandras spelstil. Avhandlat sedan flera år, så om det var något slags sätt att göra sig lustig över "bara för att"-delen var det lite missriktat.
- More than Human är inte tryckt via Publit, så om han ville säga att Publit har dålig papperskvalitet så var det fel spel att ta upp. More than Human är ju tryckt via Vulkan.

Så om någon lyckas desciffrera hans inlägg så vill jag gärna veta vad i hela friden han pratar om. Ingen av mina gissningar passar nämligen med sammanhanget. Någon form av non sequitor-skämt kanske?
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Tja, han blajar nog bara. Gissar jag. Vulkan har för övrigt ett tiotal standardpapper, men man kan välja de flesta från de största papperleverantörerna om man vill. Publit säkert också om man vet hur man ska fråga. Papper är ju en liten del av kostnaden vid små upplagor.
HP Magcloud verkar vara i stil med när man trycker fotoböcker.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,605
Location
Rissne
Arfert said:
Publit säkert också om man vet hur man ska fråga. Papper är ju en liten del av kostnaden vid små upplagor.
Säkerligen inte helt omöjligt. Har inte upplevt några problem alls med pappret i Null State till exempel, så jag har inte reflekterat så mycket över det...
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,760
Location
Stockholm
Oavsett vad ni är "medvetna" om är det IMO fantastiskt drygt att gå in och poängtera att du endast kan tänka dig att köpa spelet för att titta på papperskvaliteten. Är det något du måste bevisa? Annats hade det väl räckt med att baraköpa och frånhålla sig att kommentera?

Jag tycker saker om spel du skrivit men jag skulle aldrig ta upp dem om jag inte hade något jag upplever vara konstruktivt att säga. Din kommentar har inget med SaKVaL att göra och är enligt mig förminskande, medvetet eller ej.
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,780
Location
Göteborg
RasmusL said:
Oavsett vad ni är "medvetna" om är det IMO fantastiskt drygt att gå in och poängtera att du endast kan tänka dig att köpa spelet för att titta på papperskvaliteten. Är det något du måste bevisa? Annats hade det väl räckt med att baraköpa och frånhålla sig att kommentera?
För vad det är värt uppfattade jag det inte så. "Jag ska köpa spelet för att se hur trycket ser ut" känns inte så drygt, och jag ser krank som en god vän (vi publicerar våra spel under samma varumärke, för tusan). Så tolka välvilligt.

Men visst, sådant framkommer inte alltid i forumsposter. Dock har den här diskussionen verkligen inget med Svart av kval att göra, så vi behöver kanske inte dryfta det mer i den här tråden.
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,760
Location
Stockholm
Det sätt på vilket SaKVaL integrerar de enkla men djupa reglerna i samtalet och gör dem till en naturlig del av spelet är revolutionerande. Inget annat spel, oavsett papperskvalitet, har samma stöd för kvalfyllda situationer och omöjliga val.

Vill ni ha ett starkt drama där ni är deltagare snarare än passiva åskådare? Där era handlingar har verklig betydelse och backas upp av ett briljant regelsystem? Ett spel som fungerar fantastiskt både som one shot och kampanj och som är helt förberedelselöst oavsett vilken av detta ni väljer?

Spela då Svart av Kval, Vit av Lust av Simon Pettersson.
 

Svarte Faraonen

Oenofil oikofob
Joined
12 Oct 2000
Messages
10,703
Location
Värnhem, Malmö
RasmusL said:
krank said:
Genesis said:
länk.

(Jag säljer mina spel för produktionspriset, så betala inte för det om ni inte absolut vill ha en bok, för jag får inga pengar i alla fall.)
Jag måste nog köpa ett ex i månadsslutet bara för att jag är så nyfiken på hur trycket förhåller sig mot Publit...
...och jag måste nog köpa ett ex More than Human i månadsslutet bara för att jag är så nyfiken på hur de förhåller sig mot dasspapper...

:gremwink:
Om du upplever att en kommentar är irrelevant, bemöt den inte genom att dra ner diskussionsnivån ytterligare. Du trycker överlag in alldeles för många små pikar i dina inlägg, lägg av med det.
 
Top