Nekromanti Svart av kval är släppt

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,782
Location
Göteborg
Nu har jag äntligen fått tummen ur och släppt Svart av kval. PDF:en kan laddas ned gratis från urverkspel.com, eller så kan man köpa det från Magcloud om man nu gillar böcker.

länk.

(Jag säljer mina spel för produktionspriset, så betala inte för det om ni inte absolut vill ha en bok, för jag får inga pengar i alla fall.)
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Genesis said:
Nu har jag äntligen fått tummen ur och släppt Svart av kval. PDF:en kan laddas ned gratis från urverkspel.com, eller så kan man köpa det från Magcloud om man nu gillar böcker.

länk.

(Jag säljer mina spel för produktionspriset, så betala inte för det om ni inte absolut vill ha en bok, för jag får inga pengar i alla fall.)
Woohooo! Fett bra! :gremsmile:

Ska dra ned den nu direkt. Och huruvida du tjänar på det eller ej – tids nog måste jag allt ha det i hyllan i alla fall.
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,509
Location
Helsingborg
Kul! Det ser schysst ut vid en snabb genombläddring men du kanske skulle satsa på att ha en lågupplöst version också för nedladdning?

När kommer den engelska versionen? :gremsmile:

/Han som har fått folk intresserade av det
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,782
Location
Göteborg
Han said:
När kommer den engelska versionen? :gremsmile:
Den engelska versionen kommer när någon översätter den. Texten och bilderna är fria att använda som man vill, så vill man översätta den är det bara att sätta igång, men jag vet inte om jag orkar göra det själv.

Eftersom spelet är öppet och gratis kan man ju tjäna en slant på att översätta och sälja det. :gremsmile:
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Genesis said:
Nu har jag äntligen fått tummen ur och släppt Svart av kval. PDF:en kan laddas ned gratis från urverkspel.com, eller så kan man köpa det från Magcloud om man nu gillar böcker.

länk.

(Jag säljer mina spel för produktionspriset, så betala inte för det om ni inte absolut vill ha en bok, för jag får inga pengar i alla fall.)
Yay!
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
Vet du om de tryckta ex:en från Magcloud ser lika bra ut som de gamla som finns tryckta sedan tidigare (som Vicotniks ex)?

Om svaret är ja ska jag ha ett tryckt ex eftersom Svart av kval är det snyggaste rollspel som jag någonsin sett.
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,782
Location
Göteborg
anth said:
Vet du om de tryckta ex:en från Magcloud ser lika bra ut som de gamla som finns tryckta sedan tidigare (som Vicotniks ex)?
Jag skrev lite i den här tråden om skillnaderna mellan Lulu och MagCloud. Vicos ex är ett provtryck med felaktigheter i svärtan, så ett ex från MagCloud kommer garanterat att se bättre ut. Skillnaderna i kvalitet på papper och omslag är nog mest en smaksak om man gillar.

Om svaret är ja ska jag ha ett tryckt ex eftersom Svart av kval är det snyggaste rollspel som jag någonsin sett.
:gremblush:
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,782
Location
Göteborg
Arfert said:
Vem har gjort bilderna?
Jag har gjort allt i spelet, utom speltest, själv. Fast bilderna är ju fotomanipulationer, och fotona har jag inte tagit själv. De är tagna från några utvalda DeviantArt-konton som erbjuder sina bilder fritt.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,605
Location
Rissne
Genesis said:
länk.

(Jag säljer mina spel för produktionspriset, så betala inte för det om ni inte absolut vill ha en bok, för jag får inga pengar i alla fall.)
Jag måste nog köpa ett ex i månadsslutet bara för att jag är så nyfiken på hur trycket förhåller sig mot Publit...
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Genesis said:
Arfert said:
Vem har gjort bilderna?
Jag har gjort allt i spelet, utom speltest, själv. Fast bilderna är ju fotomanipulationer, och fotona har jag inte tagit själv. De är tagna från några utvalda DeviantArt-konton som erbjuder sina bilder fritt.
Har du gjort den där dikten av Karin Boye själv också? :gremtongue:
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Än så länge har jag bara bläddrat genom rollspelet men det är snyggt och det blev ändå ganska mycket text. Tycker du borde översätta spelet och sälja det för riktiga pengar. :gremsmile:
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,782
Location
Göteborg
Recca said:
Än så länge har jag bara bläddrat genom rollspelet men det är snyggt och det blev ändå ganska mycket text. Tycker du borde översätta spelet och sälja det för riktiga pengar. :gremsmile:
Äh, jag blandar helst inte min hobby med pengar. Pengar får jag från jobb, och det vill jag inte att mitt rollspelsskapande ska vara. Tar jag pengar för det känner jag också att jag har någon sorts ansvar att supporta spelet.

Gällande översättning så är jag ju lite antianglocentriker. Jag gillar inte trenden att allting måste översättas till engelska. Jag tycker om att det finns saker som man inte kan ta del av om man bara kan engelska. Dessutom hänger jag inte på utländska forum annat än väldigt sporadiskt på SG, och med tanke på hur lite jag promotar mina spel i Sverige skulle de bara försvinna på den gigantiska internationella marknaden. Fan, ingen utanför wrnu känner ens till mina spel i Sverige.

Så, som sagt, tycker någon annan att det är tillräckligt bra för att sälja för pengar i utlandet är det bara att sätta igång. Jag är inte intresserad av att översätta det, så tycker du att det behöver översättas får du göra det själv. Sälj det sedan för riktiga pengar. Men försök inte att lämpa över jobbet på mig bara för att du tycker att någon borde göra det. :gremtongue:
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,621
Location
Huddinge
Recca said:
Genesis said:
Arfert said:
Vem har gjort bilderna?
Jag har gjort allt i spelet, utom speltest, själv. Fast bilderna är ju fotomanipulationer, och fotona har jag inte tagit själv. De är tagna från några utvalda DeviantArt-konton som erbjuder sina bilder fritt.
Har du gjort den där dikten av Karin Boye själv också? :gremtongue:
Om Jimmy åkerson kunde ha ett förord från en död person så kan nog Genesis skriva en egen Boye dikt
 

Hans E Magnusson

CAPS LOCK
Joined
18 Jun 2008
Messages
2,413
Location
Umeå
Genesis said:
Gällande översättning så är jag ju lite antianglocentriker. Jag gillar inte trenden att allting måste översättas till engelska. Jag tycker om att det finns saker som man inte kan ta del av om man bara kan engelska.
+1
Kung Genesis
 
Top