Nekromanti Supernaturalgate - runda 3

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,329
Kånkelbär ska omgående svara på varför han bytte röst till Frankie precis i slutet.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Vimes said:
Okej, jag är med Fain.

Ett alternativ är ju att Smrt visst är väktaren, men att ulvarna kan störa hans förmåga på något vis. Konrad Konvaljs röst på Frankie i slutet kanske är kopplad till en sådan ulvaförmåga?

Röst: Konrad Konvalj - det ska komma jävligt jävligt bra förklaringar till din röst på Frankie nu. Jävligt bra ska dom vara.
Hur mycket vill byn att jag skall släppa?

Jag försökte få alla att förstå att vi inte skulle hänga Doktorn igår. Det lyckades rätt bra, men han gick och dog ändå.

Jag ville ha så några röster som möjligt på Doktorn i slutändan tack vare den enkla anledningen att jag tvingats till att rösta på Dr.F, och utifrån det utgick jag från att han var grön.

Jag hade en plan också. Men på grund av att jag missat tre dagar på jobbet så har det inte funnits en chans i världen att hinna vara aktiv nog i mitt sökande efter ulvarna. Gårdagen var helt pannkaka för min del. Jag hann knappt med att hålla koll på röstläget, och det ända jag ville garantera var att det inte skulle vara nära på att Doktorn var på väg mot galgen för att i slutet hänga honom själv.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Vimes said:
Konrad Konvalj said:
Morrn!

Tack för gott spelande Dr.F och Korpa.

...Fan vad spelade vi blev av ulvarna!
Umm. Ja, vi (nåja, jag ville nypa unfair) blev ju det.

Så, nu är vi av med alla våra siare...

Att konstruera resonemang kring vi ska ta den, sen den och så vet vi det och det, suger. Måste vi döda Smrt nu? Det verkar vara vad ulvarna vill.
Vi behöver höra vad Smrt. har att säga om det hela i första läget.
 

Fain

Warrior
Joined
4 Jul 2009
Messages
362
Hur menar du med "Tvingad"? Har du någon extrem nackdel? Kan du bli tvingad till det igen? Var det bara en list så du kan dra denna vals nu?
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,329
Okej, Konrad. Så i början av runda 2 fick du ett PM från xyas där det stod att du var tvungen att rösta på Frankie? Eller vadå?
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Fain said:
Och jag vill inte på något sätt att ni grönar mig, då det inte finns någon anledning till det.
Kom igen nu.

Den här frasen får du ta och sluta med. Jag såg den flera gånger igår, och störde mig som fan på den.

Det är inte bra bybo-tänk att ständigt skrika ut att man inte skall gröna dig, och att vi skall rösta ut dig. Att du är redo att lämna spelet för att hjälpa byn så att säga.

Hade vi röstat ut dig förra rundan hade fortfarande Doktorn rykt, och då hade vi stått kvar på samma ruta som nu ändå.
 

Fain

Warrior
Joined
4 Jul 2009
Messages
362
Jag säger det bara så att folk inte glömmer det, vill ni att jag skall sluta med det så visst.

Men då jag inte ser någon logik med att gröna mig (eller någon annan förutom Paxen i nuläget), så är det lika viktigt att motsäga det direkt, jag vill inte att vi ska ta för givet att "han kan inte vara varulv, han gjorde så och så" då detta tänk gör att man missar vissa saker.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Vimes said:
Okej, Konrad. Så i början av runda 2 fick du ett PM från xyas där det stod att du var tvungen att rösta på Frankie? Eller vadå?
Jag kan släppa så pass mycket information som ni kräver av mig.

Hur som så var jag i förra rundan tvingad att lägga min slutgiltiga röst på Dr.F.

Order från högre makter så att säga.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Fain said:
Jag säger det bara så att folk inte glömmer det, vill ni att jag skall sluta med det så visst.

Men då jag inte ser någon logik med att gröna mig (eller någon annan förutom Paxen i nuläget), så är det lika viktigt att motsäga det direkt, jag vill inte att vi ska ta för givet att "han kan inte vara varulv, han gjorde så och så" då detta tänk gör att man missar vissa saker.
Jo men du hajar vad jag menar.

Hade vi lyssnat på dig, och röstat ut dig för att reda ut diverse saker så hade fortfarande Doktorn rykt.

Och du säger att du är en bybo, vilket hade gett samma utslag som nu när Korpa rök.

Vi torskade två bybor. Inte bra.
 

Fain

Warrior
Joined
4 Jul 2009
Messages
362
Jag förstår hur du menar Konrad.

Jag måste dock säga att jag inte tror att Smrt är varulv, och om hon är det så har hon lika kalla fötter som ni hade i Varulvsgate. Men skall man föra ett resonemang på detta kommer man in på giftbägar principen, och det vill jag inte.
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,595
Location
Huddinge
God morgon.

Det är var inte bra.
Vi har nu på två runder förlorat våra två änglar, jag känner mig misslyckad. även fast jag inte vet vad jag kunde ha gjort annorlunda.
 

Unfair

Hero
Joined
3 Jan 2009
Messages
1,107
Location
Göteborg
Frågor!

Är det någon mer som har fått ett message from above?

Kan det vara en varulv som har förmågan "du kan en gång i rundan bestämma vem en annan spelare ska rösta på i nästa runda"?
Själv tvivlar jag, så kan ju den spelaren säga det när den röstar, typ "jag röstar inte därför att jag misstänker X utan för att jag blir manipulerad av någon annan"
 

Smrtihara

Warrior
Joined
16 Feb 2010
Messages
384
Men va fackin' fan då.

Tack för gott spel, Korpa och Dr. F.

Vad fan är nyttan med en väktarförmåga om den inte funkar? Verkligen.

Jag saltade mig själv och Dr. Frankenstein.

Jag vet inte ens om det var demonerna som var inblandade. Jag "lyckades" helt enkelt inte. Jag har kvar allt salt, men Doktorn är död. Det verkar dock som om demonerna gjort det eftersom de visste att jag skulle salta Dr. F.

Jag förstår precis vad detta innebär. Betänk dock min väktarroll.
 

Fain

Warrior
Joined
4 Jul 2009
Messages
362
Om denna förmåga finns så får förmodligen inte personen som röstar säga rakt ut att de blir manipulerade.

Jag kan dock säga att jag ej har fått något meddelande från "ovan".
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,595
Location
Huddinge
Smrtihara said:
Men va fackin' fan då.

Tack för gott spel, Korpa och Dr. F.

Vad fan är nyttan med en väktarförmåga om den inte funkar? Verkligen.

Jag saltade mig själv och Dr. Frankenstein.

Jag vet inte ens om det var demonerna som var inblandade. Jag "lyckades" helt enkelt inte. Jag har kvar allt salt, men Doktorn är död. Det verkar dock som om demonerna gjort det eftersom de visste att jag skulle salta Dr. F.

Jag förstår precis vad detta innebär. Betänk dock min väktarroll.
Förra rundan hade vi en som siade fel
den här rundan så har vi en väktare vars förmåga är paj.
Jag tror att vi har någon som kan manipulera andras krafter.
 

Unfair

Hero
Joined
3 Jan 2009
Messages
1,107
Location
Göteborg
Smrtihara said:
Men va fackin' fan då.

Tack för gott spel, Korpa och Dr. F.

Vad fan är nyttan med en väktarförmåga om den inte funkar? Verkligen.

Jag saltade mig själv och Dr. Frankenstein.

Jag vet inte ens om det var demonerna som var inblandade. Jag "lyckades" helt enkelt inte. Jag har kvar allt salt, men Doktorn är död. Det verkar dock som om demonerna gjort det eftersom de visste att jag skulle salta Dr. F.

Jag förstår precis vad detta innebär. Betänk dock min väktarroll.
Vad menar du med att du har allt salt kvar. Hur mycket har du?
 

Fain

Warrior
Joined
4 Jul 2009
Messages
362
Så du kan salta mer än en varje runda? Då förstod jag personligen din förmåga fel då jag trodde att du bara kunde blockera en person åt gången, men bara hade X laddningar. Men om jag förståt det rätt så kan du försvara x personer, men bara så det blir 4 gånger sammanlagt?

Upplys mig Smrtihara, är det så din förmåga funkar, och har du alla laddningar kvar?
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,329
Eftersom det är Recca som höll i trådarna för förra rundans utröstning av Korpa vill jag gärna se henne resonera kring hur vi ska gå vidare.
 

Fain

Warrior
Joined
4 Jul 2009
Messages
362
Mycket tyder på detta, tyvärr. Det kan ju inte vara bra.

Om vi tar för givet att alla talat sanning så har vi förlorat 3 demonsiare på två rundor.

Detta är INGA roliga siffror.
 
Top