Nekromanti Supernaturalgate - runda 2

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,307
Tack för mig. Må bästa sida vinna.

~Vicotnik som börjar tröttna smått på att alltid vara ond.

ps. för de som undrar så var det ingen spelad irritation.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Vimes said:
Tack för spel Vico och Möller, och Maniac! I varje fall Möller kommer jag sakna på spelplanen.

(Btw: jag tror att en bybo dödade Maniac. Någon med kniv.)
Dr. F alltså..

Kniv: Möller, Dr. Frankenstein

Så länge alla har outat sanningsenligt och det kan vi ju inte hugga i sten direkt.
 

Unfair

Hero
Joined
3 Jan 2009
Messages
1,107
Location
Göteborg
Ok, nu ska vi se!

Vimes sa att det var minst två ulvar bland kvinnorna, och med tanke på att det vore underligt ifall det skulle ringat in alla ulvarna så tror jag att det var 3 ulvar och 2 kvar nu.

Men om det är tre ulvar så tvivlar jag på att de kan döda dubbelt på natten, det blir för mycket makt åt dem, även om det bara går en gång.

Jag gissar att vi har någon typ av tredje fraktion, men det är inte säkert att den har ett eget vinstvilkor, den kanske bara vinner om en av de andra sidorna gör det, tex om vi jägare vinner eller ifall ulvarna gör det, i vilket fall så tror jag inte att den kan kontakta ulvarna.

Kan någon snabbt säga upp all info som Vicotnic outat så att vi inte har med den i framtida tänk, den är troligtvis hälften lögner.

Gröna inte Vimes, jag varnar er, det var grymt bra gjort men inte grönande.

Jag gillar inte att alla bytte från Lukas så snabbt i slutet, det kändes som att vi hade någon ulv där då det gick för välvilligt och ingen direkt försvarade sin röst.

Snabba tankar.
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,595
Location
Huddinge
unfair said:
Jag gillar inte att alla bytte från Lukas så snabbt i slutet, det kändes som att vi hade någon ulv där då det gick för välvilligt och ingen direkt försvarade sin röst.
men varför?
borde inte varulvarna vilja att vi plockade mig istället för en av sina egna?
 

Unfair

Hero
Joined
3 Jan 2009
Messages
1,107
Location
Göteborg
Vimes said:
(Btw: jag tror att en bybo dödade Maniac. Någon med kniv.)
Berätta mer. Känns som att du hade för mycket information ifall det också står att bybor med kniv är farliga i ditt PM.

Vad får dig att tro på knivmord mer än fluffet?
 

Unfair

Hero
Joined
3 Jan 2009
Messages
1,107
Location
Göteborg
Lu-kaazh said:
unfair said:
Jag gillar inte att alla bytte från Lukas så snabbt i slutet, det kändes som att vi hade någon ulv där då det gick för välvilligt och ingen direkt försvarade sin röst.
men varför?
borde inte varulvarna vilja att vi plockade mig istället för en av sina egna?
Alltså, för att förtydliga, jag gillar konsekvensen men inte tillvägagångssättet. Jag förstår att ingen ulv vill stå kvar och ensamt rösta på dig, men det gick för snabbt. Varför?!
 

Smrtihara

Warrior
Joined
16 Feb 2010
Messages
384
Jag har redan svarat. Jag hällde en dos salt på mig själv.

Jag har inte råd att slänga salt på någon mer när det fortfarande finns så många spelare kvar i spel.
 

Smrtihara

Warrior
Joined
16 Feb 2010
Messages
384
Jag outade mig som väktare. Min motivation finns i förra tråden, jag är helt ärligt för trött för att länka.
 

Spider Jerusalem_UBBT

Swashbuckler
Joined
13 May 2011
Messages
2,245
Location
The City
Vimes said:
BO-FUCKING-YAH!

Jobbigt det här med att vi torskade två. Manaic verkar dock inte räknas till jägarnas skara. Möller var tyvärr vår siare är jag rädd... vem var det som outade sig som väktare, och vad fan höll du på med?

Nu ska jag gå med hundar, ta ett varmt bubbelbad med trevligt sällskap och sedan sova. Återkommer imorgon.

En sak till bara:

BYN REGERAR! Vi är så jävla grymma. Det är äntligen dags för byvinst!
Var Möller siaren?
 

Spider Jerusalem_UBBT

Swashbuckler
Joined
13 May 2011
Messages
2,245
Location
The City
Konrad Konvalj said:
Vimes said:
Tack för spel Vico och Möller, och Maniac! I varje fall Möller kommer jag sakna på spelplanen.

(Btw: jag tror att en bybo dödade Maniac. Någon med kniv.)
Dr. F alltså..

Kniv: Möller, Dr. Frankenstein

Så länge alla har outat sanningsenligt och det kan vi ju inte hugga i sten direkt.
Jag kan säga att jag dödade inte någon.
Visst jag har kniv men det är inte min förmåga.
 

Smrtihara

Warrior
Joined
16 Feb 2010
Messages
384
Och by the way. Nu när spelet är slut för Möller, Vic. och Maniac.

Tack för gott spel. Det var jätte, jättekul att spela med er!

Maniac, prova igen senare och spela. Jag tycker det är bra av dig att utmana dig själv om du har svårt för sådant här. Jag spelar gärna med dig igen. Ta det bara lugnt och tänk inte så mycket på att åka ut eller inte. Bara ha roligt!
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Whew. Vimes kommer in när det är tjugo minuter kvar och vi lyckas ta en av ulvarna. Förlåt att jag var på dig så mycket innan. :gremsmile:

Och till Maniac: Förlåt för att jag var så kritisk mot dig, jag uttryckte mig lite elakt flera gånger. :/
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Är det möjligt att demonerna kan använda en kraft som gör att de tar bort möjligheten för oss att se faktion på den de dödar? Kanske kan användas en gång i spelet bara och då valdes Maniac och kraften dödade även Maniac? Då skulle Unfair fortfarande kunna vara misstänkt, samtidigt som hans förmåga blir obrukbar?

Äsch. Jag känner mig alldeles för oerfaren för att göra sådana spekulationer.

Nu tänker jag gå och lägga mig. Natti.
 

Fain

Warrior
Joined
4 Jul 2009
Messages
362
Jag reagerade med på att Maniac inte gavs någon fraktion. Kan han ha varit Shapeshiften?
 

Unfair

Hero
Joined
3 Jan 2009
Messages
1,107
Location
Göteborg
Recca said:
Är det möjligt att demonerna kan använda en kraft som gör att de tar bort möjligheten för oss att se faktion på den de dödar? Kanske kan användas en gång i spelet bara och då valdes Maniac och kraften dödade även Maniac? Då skulle Unfair fortfarande kunna vara misstänkt, samtidigt som hans förmåga blir obrukbar?

Äsch. Jag känner mig alldeles för oerfaren för att göra sådana spekulationer.

Nu tänker jag gå och lägga mig. Natti.
Så klart jag fortfarande borde räknas som misstänkt. Men tänk på att:

Om maniac var ulv så är det troligtvis bara en ulv kvar, och då är det troligtvis mig. I så fall behöver ni inte rösta ut mig för ens vi än 3-4 personer kvar.

Jag har flera teorier på varför vi inte fick reda på Maniac's tillhörighet men inget som inte är baserat på öppen information. Vill tänka mer.
 

Unfair

Hero
Joined
3 Jan 2009
Messages
1,107
Location
Göteborg
Fain said:
Jag reagerade med på att Maniac inte gavs någon fraktion. Kan han ha varit Shapeshiften?
Enligt fluffet:

När jag och Maniac (min bror) kom hit till stugan så såg vi det avlagrade skinnen från en shapshifter, en hamnbytare.

Jag tvivlar på att Maniac om han var denne skulle visa mig det. Men däremot så tror jag (ren gissning baserat på fluff och händelseförloppet som har varit) att den som är shapshiftern har följande förmåga:

Du har ingen korporation, i första rundan så får du döda en person och då får du dennes korporation.
 

Fain

Warrior
Joined
4 Jul 2009
Messages
362
Kan mycket väll stämma, det var bara jag som slängde ut en fråga.
 

Unfair

Hero
Joined
3 Jan 2009
Messages
1,107
Location
Göteborg
Fain said:
Kan mycket väll stämma, det var bara jag som slängde ut en fråga.
Och jag tyckte det var passande att svara nu, eftersom jag kommer vara frånvarande 08-14.
 

Fain

Warrior
Joined
4 Jul 2009
Messages
362
Ah, jag förstår.

Men hur börjar vi denna runda bäst? Förra rundan gick ju bra, då vi fick ut en varulv, men hur gör vi denna runda? Ska vi gå ut med kön? Ska vi avslöja saker vi vet? Ska vi bara sitta och vänta på ulven?

(Alla har skrivit beväpning om inte jag minns fel.)

Är det någon som har en lista över vad vi fick veta förra omgången?

Kan vi lita på den informationen som Vic gav oss? Ljög han eller talade han sanning?

Jag har bara frågor, men inga svar.
 
Top