Nekromanti Supernaturalgate - runda 1

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
Vimes said:
Jag tycker att vi ska diskutera följande saker den här rundan:
1. Min gamla käpphäst varulvspelssCV: har du varit med förut, hur har det gått, tankar kring hur du spelat förut och hur du vill spela nu och så vidare.
2. Vilken information kan vara intressant att outa? Hur ska information outas när den väl gör det? Och så vidare.
1. Jag har varit med i tre Varulvsspel som spelare på wrnu. Första var Mutant, där jag var bybo, andra var Mutant Chronicles där jag var (misslyckad) Varulv. Dock vann vi, tack vare min smarta medarbetare. Kan ha varit med i något mer, men jag verkar inte hitta det när jag kollar igenom trådarna. Sen har jag ju spellett Varulvsgate.

Jag har tidigare kört med att inte rösta förrän jag har klara misstankar, vilket jag har ändrat på nu. Första inlägget av mig fanns röst med.

Det som kan vara bra att fundera på är vilka varelser som finns med och vilka krafter som det kan ge. Jag tror inte att det finns bybor bland varulvar (då i serien dom demoner som "verkar" vara på jägarnas sida visar sig inte vara det), men det kan ju finnas en 3:de faktion, som kanske har något att vinna fast vi bybor inte vinner.
 

Unfair

Hero
Joined
3 Jan 2009
Messages
1,107
Location
Göteborg
Mitt varulvsspels CV är faktiskt ganska kort. På forumet på är detta mitt andra varulvsspel men jag har spelat flera gånger irl. Förra varulvsspelet var jag bybo och jag blev dödad av varulvarna rätt sent, näst sista natten om jag inte mins fel.

Jag tycker för övrigt att det är dumt att rösta på erfarna med motiveringen "de är farligast ifall de är ulvar" då det vore ännu farligare ifall vi gjorde det utan att se på hur misstänkta de beter sig, det farligaste vore ifall vi röstar ut alla erfarna jägare och det bara blev oerfarna spelare kvar.

Jag låter den virtuella tärningen lägga min första röst. Uppifrån ner så blev det 1.
Röst: Konrad Konvalj
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,307
Lu-kaazh said:
Det är en fråga som tål att ställas "tror ni det finns en tredje fraktion?"
Jag hatar den frågan. Finns DTF? Låt varulvaran oroa sig över det. Det finns ingen anledning att spekulera i det första rundan, det ger oss noll och inget samt att det tar fokus från vår huvudsakliga uppgift att hitta varulvarna.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,329
Vicotnik said:
Möller väljer du att outa något så vill jag gärna se en motivering till varför du valde att just outa den biten av information. Så jag säger låt möller välja ifall han ska outa och vad han outar. Jag tror det ger oss mer än ifall vi väljer vad han ska outa.
Klokt tänkt. Det märks att du är en mer senior varulvsspelare än jag.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,329
Jag skulle gärna sett att du reflekterade mer över hur det har gått för dig i olika spel. Har du blivit utröstad som bybo? Blivit nattdödad av varisarna? Att du har blivit diskad en gång är ju, egentligen, rätt ointressant.

Lu-kaazh said:
Det är en fråga som tål att ställas "tror ni det finns en tredje fraktion?"
Jag tycker inte det är en särdeles intressant fårga. Men jag kan säga att jag hoppas att det inte finns någon DTF, då jag hitintills inte sett nå¨gon DTF-konstruktion på WRNU som fungerat.
 

Fain

Warrior
Joined
4 Jul 2009
Messages
362
Kommer vara lite inaktiv under dagen, skriver mer när jag kommer hem!
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Möller said:
Varför är du emot utröstandet av erfarna spelare?
Jag håller inte riktigt med dig kort och gott.

Det spelar ju ingen roll om man är erfaren eller inte. Alla kan ju vara varulvar så att motivera rösten med att spelaren är mer erfaren är inte riktigt min grej.

Jag kan hålla med om att en erfaren spelare är farligare som varulv än en som aldrig deltagit tidigare, men då vill jag ju först och främst ha någon form av belägg.

Erfarna spelare som bybor, tror jag: har större chans att se ett varulvs beteende, och att ta bort dessa känns dumt nu till en början.
 

Unfair

Hero
Joined
3 Jan 2009
Messages
1,107
Location
Göteborg
Jag kan för övrigt nämna att att min roll kanske tyder på att det finns en tredje fraktion, men jag är inte helt säker på om det är det som menas eller någon form av förrädare i ett av leden.

Om det finns något sådant så tror jag inte på spöken eller varulvar, det bör vara något som lättare kan smälta in bland oss jägare.

Jag är för outning av antingen Kön eller Beväpning, men kanske inte båda, vill höra fler åsikter först.

Jag kan rätt mycket supernatural lore och fluff.
 

Unfair

Hero
Joined
3 Jan 2009
Messages
1,107
Location
Göteborg
Konrad Konvalj said:
Möller said:
Varför är du emot utröstandet av erfarna spelare?
Jag håller inte riktigt med dig kort och gott.

Det spelar ju ingen roll om man är erfaren eller inte. Alla kan ju vara varulvar så att motivera rösten med att spelaren är mer erfaren är inte riktigt min grej.

Jag kan hålla med om att en erfaren spelare är farligare som varulv än en som aldrig deltagit tidigare, men då vill jag ju först och främst ha någon form av belägg.

Erfarna spelare som bybor, tror jag: har större chans att se ett varulvs beteende, och att ta bort dessa känns dumt nu till en början.
Du formulerade det där bra mycket bättre än vad jag gjorde. Jag instämmer med andra ord.
 

Unfair

Hero
Joined
3 Jan 2009
Messages
1,107
Location
Göteborg
Vicotnik said:
Lu-kaazh said:
Det är en fråga som tål att ställas "tror ni det finns en tredje fraktion?"
Jag hatar den frågan. Finns DTF? Låt varulvaran oroa sig över det. Det finns ingen anledning att spekulera i det första rundan, det ger oss noll och inget samt att det tar fokus från vår huvudsakliga uppgift att hitta varulvarna.
Jag vill inte hålla med, om det är något som kan skada oss så är det att en eventuell tredje fraktion får för mycket information av outning. Demonerna lär inte tjäna lika mycket på outningen som vi, det tror jag inte, men en tredje fraktion kan tjäna mer än oss.
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,307
Konrad Konvalj said:
Möller said:
Varför är du emot utröstandet av erfarna spelare?
Jag håller inte riktigt med dig kort och gott.

Det spelar ju ingen roll om man är erfaren eller inte. Alla kan ju vara varulvar så att motivera rösten med att spelaren är mer erfaren är inte riktigt min grej.

Jag kan hålla med om att en erfaren spelare är farligare som varulv än en som aldrig deltagit tidigare, men då vill jag ju först och främst ha någon form av belägg.

Erfarna spelare som bybor, tror jag: har större chans att se ett varulvs beteende, och att ta bort dessa känns dumt nu till en början.
Den skickligaste varulven jag har haft äran att spela med måste vara NilsH som var helt ny i spelet och gick hela spelet igenom utan att ha en ända misstanke emot sig.
 

Fain

Warrior
Joined
4 Jul 2009
Messages
362
Utan att läsa något kan jag förklara mig med. Jag har den mest krävande lektionen på veckan (nästan) och skulle därför inte kunna koncentrera mig.
 

Unfair

Hero
Joined
3 Jan 2009
Messages
1,107
Location
Göteborg
Fain said:
Utan att läsa något kan jag förklara mig med. Jag har den mest krävande lektionen på veckan (nästan) och skulle därför inte kunna koncentrera mig.
Inga problem, det brukar vara ganska lugnt mitt på dagarna. Det är bara därför att det är spelstart som det skrivs så invrigt. Vanligtvis är det någon enstaka post i timmen mitt på dagarna men att det flammar upp på kvällarna.
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,307
unfair said:
Vicotnik said:
Lu-kaazh said:
Det är en fråga som tål att ställas "tror ni det finns en tredje fraktion?"
Jag hatar den frågan. Finns DTF? Låt varulvaran oroa sig över det. Det finns ingen anledning att spekulera i det första rundan, det ger oss noll och inget samt att det tar fokus från vår huvudsakliga uppgift att hitta varulvarna.
Jag vill inte hålla med, om det är något som kan skada oss så är det att en eventuell tredje fraktion får för mycket information av outning. Demonerna lär inte tjäna lika mycket på outningen som vi, det tror jag inte, men en tredje fraktion kan tjäna mer än oss.
Oftast är DTF en fraktion som har som mål att "smitta" X. Där x kan vara ett kön, en ras eller någon annan attribut. Sällan försvinner den smittade spelaren från spelet utan blir endast infromerad om att han/hon har blivit smittad. Hittills har inte DTF vunnit ett enda spel och därför finner jag det egentligen helt ointressant ifall DTF är med i spelet eller inte. DTF finns endast med för att krydda spelet lite.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,329
Paxen said:
unfair said:
Jag är för outning av antingen Kön eller Beväpning, men kanske inte båda, vill höra fler åsikter först.
Kön kanske?
Innan vi börjar vifta med pistoler och penisar så skulle jag gärna se att Möller, som trots allt har strålkastaren på sig yttrar sig.
 

Unfair

Hero
Joined
3 Jan 2009
Messages
1,107
Location
Göteborg
Dr. Frankenstein said:
Vimes said:
Paxen said:
unfair said:
Jag är för outning av antingen Kön eller Beväpning, men kanske inte båda, vill höra fler åsikter först.
Kön kanske?
Innan vi börjar vifta med pistoler och penisar så skulle jag gärna se att Möller, som trots allt har strålkastaren på sig yttrar sig.
Instämmer.
Jag skulle vilja (åtminstone i kväll) se ett till drev nu när vi ändå är uppe i varv.
 
Top