Nekromanti Styrelsen, hör upp!

Bunny

Crazy like a fool
Joined
15 Oct 2002
Messages
2,952
Location
Knivsta
  • Var - enklast vore att hålla styrelsemötet på det här forumet, men i fall av votering (vi kan också se till att hålla fokus på frågor där konsensus och inte votering är rimligast) så ska bara styrelsen kunna rösta, inte medlemmar. Det är även en teknisk fråga hur detta löses på bästa sätt. Om styrelsen önskar sköta sina möten utan insyn från övriga medlemmar finns det en möjlighet att starta ett separat styrelse-forum.
  • Hur - det går att använda sig av den arbetsordning vi använde under det konstituerande årsmötet, med ändring utifrån de olika lärdomar vi drog där. Eller så görs en helt ny arbetsordning. Börja diskutera vad ni tycker, men ganska snart behöver styrelsen gå från ord till handling, så att mötet går att faktiskt utföra (gäller båda dessa punkter).
 

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Joined
23 Feb 2001
Messages
9,917
Location
The Culture
Jag har troligen tid när som helst under den närmaste framtiden. Att hålla mötet på det här forumet fungerar för mig, men jag kan se poängen i att starta ett separat forum för sådant.

/tobias
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Föreningsansökan - det behöver göras en föreningsansökan till Sverok, och det kan någon i styrelsen åta sig att förbereda från och med idag. Det rör sig om några enkla steg som alla finns pedagogiskt tillgängliga på nätet:
http://www.sverok.se/bli-medlem/starta-en-forening/
Det kan jag göra. Vill bara veta om det är Sveroks exempelstadgar som använts eller om vi format egna stadgar. Vad jag kan se använder vi exempelstadgarna?
Vet jag bara det så kan jag försöka ordna detta och posta så fort jag får tid över.
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
... Fast å andra sidan blir det omständigt om jag gör det, hur gärna jag än ställer upp. Saken är ju den att ansökan måste skrivas under av 2 pers i föreningen (minst en styrlsemedlem). Jag måste då skicka iväg pappren till någon annan först. Det lättaste vore om någon som bor i samma stad som en annan medlem kunde göra detta, så att de två kan skriva under tillsammans och sedan skicka in direkt. Eller vad tror ni?
 

Bunny

Crazy like a fool
Joined
15 Oct 2002
Messages
2,952
Location
Knivsta
Vill bara veta om det är Sveroks exempelstadgar som använts eller om vi format egna stadgar. Vad jag kan se använder vi exempelstadgarna?
Vet jag bara det så kan jag försöka ordna detta och posta så fort jag får tid över.
Föreningen utgår från Sveroks exempelstadgar, men det är inte Sveroks exempelstadgar eftersom vi gjort ändringar under flera av paragraferna.
 

Bunny

Crazy like a fool
Joined
15 Oct 2002
Messages
2,952
Location
Knivsta
solvebring said:
... Fast å andra sidan blir det omständigt om jag gör det, hur gärna jag än ställer upp. Saken är ju den att ansökan måste skrivas under av 2 pers i föreningen (minst en styrlsemedlem). Jag måste då skicka iväg pappren till någon annan först. Det lättaste vore om någon som bor i samma stad som en annan medlem kunde göra detta, så att de två kan skriva under tillsammans och sedan skicka in direkt. Eller vad tror ni?
Jag tycker det är jättebra att du ställer upp och gör detta. Styrelsen är så utspridd att vi får räkna med att det kommer krävas att vi postar grejerna mellan oss. Det viktigaste är att det blir gjort. Behåll kvitton, de ska du bli ersatt för.

Behövs protokollet från det konstituerande årsmötet? Jag har det här hemma, påskrivet av presidiet. Är det så att de vill ha en kopia (våra stadgar står med som bilaga), så kan jag stå för underskrift nummer 2.
 

Bunny

Crazy like a fool
Joined
15 Oct 2002
Messages
2,952
Location
Knivsta
Gurgeh said:
Jag har troligen tid när som helst under den närmaste framtiden.
Styrelsen behöver nog lite framförhållning. Jag föreslår måndagen den 6:e september som startdatum - vad tycker ni som sitter i styrelsen om det?

Att hålla mötet på det här forumet fungerar för mig, men jag kan se poängen i att starta ett separat forum för sådant.
Personligen tycker jag insyn är bra, och att medlemmar kan läsa och kommentera. Möjligtvis kan det skapas ett styrelse-forum för att hålla voteringar i?
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
men det är inte Sveroks exempelstadgar eftersom vi gjort ändringar under flera av paragraferna.
Med andra ord har vi egna stadgar?
Det är nämligen så att om man rippat sina stadgar från Sverok så är det bara att kryssa i det. Har man gjort egna stadgar måste de bifogas.
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Behåll kvitton, de ska du bli ersatt för.
Tja, 6 kronor för ett frimärke kan jag väl stå ut med. :gremsmile:

Är det så att de vill ha en kopia (våra stadgar står med som bilaga), så kan jag stå för underskrift nummer 2.
Det enda som behövs skickas med är våra stadgar, men det kan jag ju kopiera här ifrån och skriva ut bara.

Förövrigt undrar jag över:<ul style="list-style-type: disc">[*]Vad är föreningens fullständiga namn: "Föreningen WRNU" eller bara "WRNU". Om första alternativet gäller vill vi då ha bara "WRNU" som förkortning i ansökan? Man kan nämligen skriva i namn, förkortning och vad man helst kallas för.[*]Sedan behöver jag För- och efternamn, Personnummer, Adress, Styrelsepost, Postnr., Telefonnummer och E-post på tre styrlsemedlemmar.[*]Därefter samma uppgifter på en av revisorerna.[*]Och sedan samma uppgifter på två vanliga medlemmar.[*]Detsamma för föreningens kontaktperson. Detta är den person som Sverok vänder sig till. Det kan handla om att anmälan behöver kompletteras eller att vi vill påminna
er om att begära bidrag. Det är också till kontaktpersonen vi skickar antagningsbevis och inloggningsuppgifter till vårt webbaserade
system. Det är därför viktigt att adress och telefonnummer stämmer och att e-posten kollas regelbundet.
Obs: Som kontaktperson medger du att ditt namn, adress, e-post och telefonnummer får lämnas ut till de som vill komma i kontakt med föreningen och till kontrollmyndigheter.[*]... Föreningens hemsida - kommer vi skaffa någon egen delsida eller kör vi kort och gott http://rollspel.nu?[/list]

Ja, för tillfället är det just sådant som jag vill vara 200% på. Resten hittar jag väl i protokollet.
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Jag kan naturligtvis skriva med mig själv bland de tre styrelsemedlemmarna och stå för ena underskriften.

Så det jag behöver i övrigt är fullständiga uppgifter för ytterligare två styrelsemedlemmar, två vanliga medlemmar, vem utav revisorerna som ska stå som den officielle och vem föreningens kontaktperson ska vara? Jag skulle kunna vara kontaktperson, men jag anser själv att någon som har större erfarenhet av Rollspel.nu som till exempel någon ur redaktionen som är medlem bör vara det.
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
När alla frågetecken är besvarade ordnar jag pappren, skriver under min del och skickar dem vidare till dig Bearnie. Är det då okej att du då lägger till din kråka och postar vidare till Sverok? Sista pappret i sig ska vikas till ett kuvert när allt är klart, det är frankerat och klart så något sådant behöver du inte tänka på. Jag skickar dig allt samlat och klart i ett kuvert i så fall.
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Bearnie said:
Gurgeh said:
Jag har troligen tid när som helst under den närmaste framtiden.
Styrelsen behöver nog lite framförhållning. Jag föreslår måndagen den 6:e september som startdatum - vad tycker ni som sitter i styrelsen om det?

Att hålla mötet på det här forumet fungerar för mig, men jag kan se poängen i att starta ett separat forum för sådant.
Låter kanon! Jag är för alltsammans.

Personligen tycker jag insyn är bra, och att medlemmar kan läsa och kommentera. Möjligtvis kan det skapas ett styrelse-forum för att hålla voteringar i?
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
Jag kan mer eller mindre alla dagar så när vi lägger det spelar inte så stor roll för mig (är det bara ett kort möte så undviker jag gärna helger).
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
Jag kommer inte kunna närvara på kvällen den 6 september, men annars har jag inga invändningar med att starta mötet under dagen.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,616
Location
Rissne
Arbetsordning: jag föreslår en likadan som senast, för jag tycker att det funkade bra. Jag kommer definitivt att reservera mig mot alla beslut som innebär "chatmöten"; jag gillar att ha möten som spänner över några dagar, och tyckte att de multipla samtidiga trådarna funkade bra.
 
G

Guest

Guest
Jag har en avsaknad av internet så jag vet inte om jag kommer kunna närvara tyvärr...
 

Bunny

Crazy like a fool
Joined
15 Oct 2002
Messages
2,952
Location
Knivsta
solvebring har ordnat att styrelsen har en i princip färdig föreningsansökan att ta beslut om på styrelsemötet, men det finns fortfarande saker att göra enligt listan i trådstarten.

Ni styrelseledamöter som inte på något vis aktiverat er ännu - det är dags att komma med i matchen! Att ställa upp i styrelsen innebär trots allt att man tar på sig ett visst ansvar. Har ni något som håller er tillbaka - funderingar eller förhinder - ta upp dessa i tråden. Fler behöver dessutom följa solvebrings exempel.
 
Top