Struktur på rollspelsläsandet

Henke

Avdankad Konventsarkeolog
Joined
8 Mar 2009
Messages
4,259
Location
Kullavik
Jag tänker att det beror på vad man vill göra en rättvis bedömning av. Jag vet ju med mig att jag är helt fel person att göra bedömningar av regelsystem bortom "det är alldeles för krångligt för mig" (vilket gäller 99% av alla system jag läst) så när ett regelkapitel är en massa sidor så vet jag ju med mig att jag gott kan skumma typ början av rollpersonsskapandet (se ifall man slumpar eller lägger poäng, finns det nån lifepathgrej), sammanfattningen av hur man rullar tärning och avgör hur det går, och kanske möjligen se om jag kan hitta någon sammanfattning av stridssystemet. Men alla listor går per default bort – specialregler, färdigheter, vapen, utrustning, förmågor… Eller OK, förmågor kan jag läsa under förutsättning att de inte bara är mekanik. Men resten skippar jag, bläddrar förbi efter att bara kollat typ på bilder och layout. Jag är ännu inte riktigt redo att helt och hållet hoppa över kapitlen, jag vill gärna åtminstone ha sett varje sida…
Det här är exakt vad jag är ute efter. Väldigt bra tips som jag kommer testa snarast!
 
Top